تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
کد خبر : 19595

رئیس جمهور ، تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد

رئیس جمهور ، تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان : رئیس جمهور ، تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد به گزارش دنیای اسرار:منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  که در  نشست صمیمی رئیس جمهور با تولید کنندگان و فعالان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور حضور داشت ضمن تقدیر از رئیس جمهور ، بابت زمانی که برای گفتگو

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان :

رئیس جمهور ، تولید کنندگان را برای جهش تولید دلگرم کرد

به گزارش دنیای اسرار:منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان  که در  نشست صمیمی رئیس جمهور با تولید کنندگان و فعالان صنایع فولاد و پتروشیمی کشور حضور داشت ضمن تقدیر از رئیس جمهور ، بابت زمانی که برای گفتگو با تولید کنندگان بزرگ فولاد کشور اختصاص داد ،گفت : در این جلسه گزارشی از فعالیت های ذوب آهن ارائه شد و از حجت الاسلام و المسلمین روحانی برای حضور در افتتاحیه پروژه PCI و راه اندازی کوره شماره یک دعوت گردید.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان ، سخنان رئیس جهور را برای تولید کنندگان صنعت فولاد کشور جهت دستیابی به جهش تولید ، بسیار دلگرم کننده دانست و برگزاری این جلسات را برای بررسی مشکلات بخش تولید کشور بسیار مهم ارزیابی کرد .

وی توجه ویژه رئیس جمهور به مشکلات تولید کنندگان و صدور دستورات لازم جهت پی گیری حل این مشکلات را از جمله نتایج مثبت این جلسه دانست و گفت : نتایج پی گیری این مشکلات به زودی اعلام می شود که می تواند برای رفع موانع بخش تولید کشور بسیار مهم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه ششم مردادماه در نشستی با تولید کنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی و فولاد کشور با تاکید بر اینکه خوداتکایی در تولیدات ارزشمند بخش های پتروشیمی و فولاد، دستاوردی مهم برای کشور است، گفت : ۱۴ میلیارد دلار برای پیشبرد گام دوم توسعه در بخش پتروشیمی سرمایه گذاری کرده ایم و ۸ میلیارد دلار هم تاکنون برای جهش سوم که سال ۱۴۰۳ به نتیجه می رسد،سرمایه گذاری نمودیم.  

رئیس جمهور ، اظهار داشت : صنعت فولاد برای پیشرفت خود در توسعه راه آهن و همچنین به عنوان مصرف کننده در صنعت آب کشور هم نقش خوبی ایفا نموده است   .

صنعت فولاد و پتروشیمی ، ایستادگی در برابر تحریم را میسر ساختند

دکتر روحانی با قدردانی از تلاش همه فعالان در دو بخش فولاد و پتروشیمی اظهارداشت : این دو بخش به موقع ارز خود را برگردانده اند و اگر دولت افتخار می کند که در برابر آمریکا، تحریم و فشار خارجی ایستاده است، این ایستادگی در سایه کمک و تلاش همه تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان مخصوصا در زنجیره فولاد و پتروشیمی امکان پذیر شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرکت های فولاد و پتروشیمی بار سنگینی در زمینه تولید و همچنین صادرات غیر نفتی بر دوش دارند، گفت: خوشبختانه محصولات تولیدی ما از نظر کیفیت قابل رقابت در بازار جهانی است و اگر کیفیت محصول بالا نباشد نمی توانیم در بازار رقابت کنیم.

دکتر روحانی تکمیل بودن زنجیره تولید را مورد تاکید قرار داد و گفت: در روند تولید محصول تا مصرف نهایی زنجیره تولید باید کامل باشد و خوشبختانه امروز در بخش اعظم محصولات بخش پتروشیمی و فولاد در کشور بی نیاز هستیم و روی پای خود ایستاده ایم و خود اتکایی و خودکفایی از دستاوردهای مهم این تولیدات ارزشمند در کشور بوده است.

دکتر روحانی دو برابر شدن میزان تولید محصولات پتروشیمی و فولادی در هفت سال گذشته را نتیجه اقدام ارزشمند و هنر بزرگ تولیدگران، متخصصان،کارشناسان و کارگران کشور برشمرد و اظهار داشت: این افزایش تولید تحول بزرگی در صنایع فولاد و پتروشیمی کشور ایجاد کرده است.

رئیس جمهور بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی تاکید کرد وگفت : امروز در پتروشیمی و فولاد از خام فروشی جدا شده و به ارزش افزوده رسیده ایم که می تواند موجب رونق اشتغال و توسعه صنایع پایین دستی شود. وقتی محصولی را خام عرضه می کنیم ، قیمت بسیار کمی دارد در حالی که ارزش افزوده آن در محصول نهایی است .

اگر معدن سنگ آهنی را کشف کنیم ، سنگ آهن آن را از طریق بنادر به مقصد برسانیم ( صادر کنیم ) ارزش افزوده ناچیزی دارد اما اگر آن را به فولاد تبدیل کنیم ، ارزش افزوده چند برابری حاصل می کند و لذا باید به سمت صادرات محصولات نهایی برویم.

جلوگیری از خام فروشی و  تولید محصولات با ارزش افزوده بالا ، می تواند ظرفیت های جدیدی برای کشور ایجاد کند که حاصل آن اشتغال زایی و ایجاد ثروت برای کشور است .

رئیس جمهور با بیان اینکه مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مدیران شرکت های پتروشیمی و فولاد در این نشست فردا در دولت ، مطرح و برای حل مشکلات تصمیم گیری خواهد شد، افزود : از همه تولیدکنندگان و تلاش گرانی که در شرایط سخت تحریم و فشار اقتصادی دشمن و شیوع ویروس کرونا برای توسعه کشور و افزایش تولید تلاش کردند، سپاسگزاری می کنم.

پیش از سخنان رئیس جمهور در نشست با تولیدکنندگان و فعالان صنایع پتروشیمی وفولاد کشور، بیژن زنگنه وزیر نفت و مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت گزارشی از وضعیت صنایع پتروشیمی و فولاد و همچنین روند تولید و صادرات محصولات در این دو حوزه ارائه کردند و چند تن از مدیران این دو صنعت به بیان دیدگاه ها و طرح مشکلات خود پرداخته و حمایت دولت و رئیس جمهور برای رفع این مشکلات را خواستار شدند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.