تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
کد خبر : 9734

آغاز فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان

آغاز فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب در اصفهان

آغاز فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف  بهینه آب در اصفهان در نشست انجمن خیرین اصفهان با معاونین و مدیران شرکت آب  وفاضلاب استان اصفهان چگونگی  فعالیت انجمنخیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود اعلام شد. به گزارش دنیای اسرار:حسین مولایی یکی از اعضای انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود

Print Friendly, PDF & Email

آغاز فعالیت انجمن خیریه فرهنگ مصرف  بهینه آب در اصفهان

در نشست انجمن خیرین اصفهان با معاونین و مدیران شرکت آب  وفاضلاب استان اصفهان چگونگی  فعالیت انجمنخیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود اعلام شد.

به گزارش دنیای اسرار:حسین مولایی یکی از اعضای انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود گفت: در حال حاضر اصفهان دارای ۴۰۰ خیریه در بخش های مختلف دارد اما با تاکید استاندار به مصرف بهینه آب توسط تمام بهره برداران، انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود تشکیل شد.

وی افزود: در چند سال اخیربخش  فلات مرکزی کشور  به دلیل وقوع پدیده خشکسالی با چالش های بسیاری روبرو گردید بطوریکه بخش شرب ،کشاورزی ،صنعت و محیط زیست در این منطقه دستخوش تحولاتی شد

مولایی تشکیل گروههای مردمی را بسیار موثر در نهادینه سازیمصرف بهینه آب برشمرد و اعلام کرد:با ایجاد انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب واحیاء زاینده رود می توان به صورت تخصصی برنامه هایی به منظور فرهنگ سازی مصرفصحیح آب در جامعه ایجاد کرد.

این عضو انجمن خیریه فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زایندهرود با اشاره به اهداف تشکیل این خیریه گفت:پی گیری کارشناسانه مصرف بهینه آب دربخش  شرب ، صنعت و کشاورزی ،تلاش برایفراهم آوردن بستر فرهنگی لازم به منظور جلوگیری هدر دادن آب و در نهایت با تعامل  با مسولان و کارشناسان تدابیری جهت جاری شدن دائمی رودخانه زاینده رود در نظرگرفته شود.

وی برگزاری نشست های هم اندیشی با کارشناسان و اساتید را یکی از راههای چگونگی ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه برشمرد و اعلام کرد:با ارائه دستاوردهای علمی اساتید، می توان زمینه های مصرف درست آب را درجامعه فراهم نمود ونیز استفاده از فضای مجازی بسیار موثر در ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف جامعه می باشد.

مولایی همکاری با رسانه های گروهی را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطر نشان ساخت:نمی توان از نقش رسانه های گروهی در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب چشم پوشی کرد بنابراین باید از این ظرفیت در راستای  فرهنگ مصرف بهینه آب و احیاء زاینده رود به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این نشست معاون امور مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان  اعلام کرد:در حال حاضر میانگین سرانه مصرف آب شرب در کشور حدود ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است در حالیکه این رقم در استان اصفهان ۱۵۴ لیتر در شبانه روز می باشد .

رضایی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با رویکردی که در نظر گرفته درصدد است میزان مصرف سرانه آب شرب را به ۱۲۰ لیتر در شبانه روز کاهش دهد.

وی به اقداماتی که پیرامون ترغیب مشترکین به مصرف صحیح آب می شود پرداخت و تصریح نمود:شنا سایی و تشویق مشترکین کم مصرف ،شناسایی و جریمه مشترکین پر مصرف، چاپ و توزیع هشدار های پر مصرف همراه با قبض آب بهاء به مشترکین با مصرف بیش از ۲۰ متر مکعب در ماه و برگزاری جلسات توجیهی مشترکین با موضوع مدیریت مصرف بهینه آب از مهمترین اقدامات در راستای ترویج مصرف بهینه آب بوده است.      

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.