تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر : 31313

آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود

آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان: آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علت آلودگی هوا با برقراری مدرسه نیست که با تعطیلی مدارس از بین برود و باید علت‌یابی شود و علت اصلی برطرف شود. به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا ابراهیمی در یک‌صد و شصت و

Print Friendly, PDF & Email

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

آلودگی هوا با تعطیلی مدارس از بین نمی‌رود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: علت آلودگی هوا با برقراری مدرسه نیست که با تعطیلی مدارس از بین برود و باید علت‌یابی شود و علت اصلی برطرف شود.

به گزارش دنیای اسرار: محمدرضا ابراهیمی در یک‌صد و شصت و چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان ضمن گرامیداشت ۲۶ دی سالروز تشکیل شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشارکت مردم در امور اجرایی و تصمیم‌سازی‌ها است.

وی افزود: یکی از بسترهای مناسب برای مردمی‌سازی و مردمی‌شدن امور از جمله مدارس، شورای آموزش و پرورش است.

ابراهیمی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم مردمی بودن است، عنوان کرد: تلاش دولت بر این است که در راستای مردمی‌سازی، اقداماتی انجام دهد و می‌طلبد که در شورای آموزش و پرورش استان و شهرستان‌ها، به این موضوع اهتمام بیشتری شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش محفلی برای مشارکت‌ دادن همه ادارات و نهادها است، اگر همه ادارات با آموزش و پرورش همکاری داشته باشند، قطعاً اثرگذاری اقدامات آن بیشتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: شورای آموزش و پرورش در استان مرتب و منظم با دستور جلسه مشخص برگزار می‌شود؛ اما متأسفانه برخی از شهرستان‌ها و مناطق به این بحث توجهی ندارند و حتماً می‌طلبد که توصیه موکد در این زمینه به شهرداران، بخشداران و فرمانداران بشود.

ابراهیمی اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مناسبت‌ها و جشنی که در پیش داریم، میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر است که مدارس ما باقدرت و قوت در این مناسبت برنامه‌های خود را انجام می‌دهند؛ اما با موانعی مانند تعطیلی‌های ناخواسته مدارس مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به تعطیلی مدارس به علت آلودگی هوا، گفت: درست است که سلامت دانش‌آموزان و کل جامعه برای ما مهم است، اما باید یک اهتمام ویژه‌ای حاکمیت و دولت داشته باشند که ما نیازی به تعطیلی مدارس نداشته باشیم، علت آلودگی هوا با برقراری مدرسه نیست که با تعطیلی مدارس از بین برود و باید علت‌یابی شود و علت اصلی برطرف شود.

وی بیان کرد: برای اولین‌ بار در آموزش و پرورش، پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام در اردوگاه تربیتی باغ ابریشم تشییع و خاک‌سپاری شد و ما شاهد بودیم که زیر بارش رحمت الهی چه جلوه‌های ویژه و زیبایی خلق شد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: پیش از فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیش از ۲۶۰ مدرسه در استان اصفهان میزبان پیکر پاک و مطهر شهید گمنام بود، حضور پیکر مطهر شهید گمنام کم و کاستی‌های ما در مدارس را جبران کرد و به‌اندازه ده‌ها سخنرانی اثربخش بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: به یمن حضور شهدا در مدارس، معنویت دانش‌آموزان بسیار زیاد شد و بسیاری از مشکلاتی که ناشی از اغتشاشات و جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران بود، با حضور شهدای گران‌قدر در مدارس و جهاد تبیین از بین رفت و کم‌رنگ شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به عدم وجود فضای آموزشی کافی در شهرک‌های مسکونی استان اصفهان، عنوان کرد: در شهرک‌های مسکونی ما با انبوهی از جمعیت مواجه هستیم که یا اصلاً فضای آموزشی ندارند و یا بسیار متراکم هستند و متأسفانه سرانه زمین برای ایجاد فضای آموزشی در آن وجود ندارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.