تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر : 27556

آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلابهای احتمالی

آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلابهای احتمالی

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد: آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلابهای احتمالی مهدی بقایی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور مقابله با حوادث احتمالی سیلاب و آبگرفتگی و همچنین ضرورت ایجاد و ارتقاء آمادگی شهر گفت: آمادگی و مقابله با وقوع احتمالی سیلاب و انجام اقدامات لازم در خصوص آبگرفتگی و

Print Friendly, PDF & Email

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان مطرح کرد:

آمادگی شهرداری برای مقابله با سیلابهای احتمالی

مهدی بقایی با اشاره به اقدامات شهرداری اصفهان به منظور مقابله با حوادث احتمالی سیلاب و آبگرفتگی و همچنین ضرورت ایجاد و ارتقاء آمادگی شهر گفت: آمادگی و مقابله با وقوع احتمالی سیلاب و انجام اقدامات لازم در خصوص آبگرفتگی و روان آب ها از جمله موارد قابل اهمیت و مورد توجه مدیریت شهری بوده است که تا کنون به خوبی انجام شده و یا در حال پیگیری می باشد که تا حصول نتیجه و عملیاتی شدن ادامه خواهد داشت.
به گزارش دنیای اسرار: مهدی بقایی با اشاره به آمادگی‌شهرداری اصفهان در خصوص جاری شدن سیلاب‌های احتمالی اظهار داشت: پیرو انتشار برخی از اخبار مبنی بر احتمال شروع بارش های پاییزی در سراسر کشور و همچنین آمادگی در مقابل حوادث؛ اقدامات مناسبی توسط شهرداری اصفهان برنامه ریزی و اجرایی شده است.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از جمع آوری برگهای پاییزی از سطح شهر خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از آبگرفتگی در پی بارش های احتمالی در سطح شهر، معابر اصفهان پیش از وقوع بارش باران لایروبی شده است و نیروهای عملیاتی حوزه معاونت خدمات شهری و اجرایی در آمادگی کامل هستند.
وی گفت: با شروع فصل پاییز و به دنبال آن افزایش شدید حجم ضایعات فضای سبز در مناطق ۱۵ گانه و به منظور حفظ آراستگی و انضباط شهری اقدامات اجرایی در خصوص جمع آوری و نظافت شهری اجرایی خواهد شد.
معاون شهردار اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سازمان آتش نشانی به منظور مقابله با حوادث احتمالی سیلاب گفت: آماده نمودن تجهیزات امداد و نجات در آب از جمله انواع قایق ها ،تجهیزات غواصی و نجات غریق ،خودروهای امداد نجات غواصی و تست انها به صورت دوره ایی در حال انجام می باشد و در این راستا مانورهای عملیاتی مختلفی صورت گرفته است.
بقایی لزوم آموزش مداوم را ضروری دانست و گفت: آموزش پرسنل مخصوصا نیروهای جدید جهت کار با انواع تجهیزات آبکشی و سیلاب ، چک و بازدید جهت آماده بکار بودن کلیه موتور پمپ ها ،کف کش ها و هوزهای انتقال آب بصورت کامل و مرتب اجرایی و مورد ارزیابی قرار می گیرد.
معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد جدا از تجهیزات و ملزومات مورد نیاز مستقر در تمامی مناطق ۱۵ گانه و سازمان آتش نشانی؛ اقدامات لازم در خصوص تجهیز ستاد سیل سازمان شامل پمپ لجن کش، لباس بارانی، اختصاص خودرو شاسی سنگین به عنوان خودرو سیلاب و طراحی و تجهیز خودرو به انواع تجهیزات مقابله با سیلاب و آبگرفتگی از جمله موتور برق، انواع موتور پمپ ها ،انواع کفکش و لجن کش ها ، هوزهای انتقال آب و لباس های بارانی صورت گرفته است.
بقایی به شماره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان(۱۳۷) اشاره کرد و گفت: این شماره به‌صورت شبانه روزی در اختیار همشهریان است تا مشکلات خود اعم نظافت، پاکیزگی و آبگرفتگی احتمالی و همچنین سایر مشکلات مربوط به شهرداری را گزارش نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.