تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر : 30359

اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی رضایت‌بخش است

اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی رضایت‌بخش است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان: اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی رضایت‌بخش است رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی بی شک نتایج قابل توجهی برای شهر و شهروندان خواهد داشت و من نیز به عنوان یک شهروند از اجرای این طرح رضایت دارم. به گزارش دنیای اسرار، بیش از

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان:

اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی رضایت‌بخش است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: اجرای طرح صدور الکترونیک پروانه ساختمانی بی شک نتایج قابل توجهی برای شهر و شهروندان خواهد داشت و من نیز به عنوان یک شهروند از اجرای این طرح رضایت دارم.

به گزارش دنیای اسرار، بیش از دو ماه از آغاز اجرای طرح «صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی» در مناطق پانزده گانه شهرداری اصفهان می‌گذرد. طرحی که از ابتدای تیرماه اجرایی شد و بر اساس آن متقاضیان دریافت پروانه ساختمانی می‌توانند در همه ایام هفته و در ۲۴ ساعت شبانه روز از منزل وارد سامانه مربوطه شوند و با ثبت درخواست، اطلاعات لازم در ارتباط با پلاک خود را دریافت و مبلغ عوارض ساخت‌وساز را در خانه مشاهده و پرداخت کنند.

اینکه این طرح چقدر توانسته در تسهیل روند ساخت و ساز در شهر اصفهان موثر باشد، سوالی است که رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در پاسخ به آن گفت: طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی اقدام قابل توجهی در زمینه ساخت و ساز است که البته باید زیرساخت‌های آن فراهم باشد و ایرادات احتمالی آن در کمترین زمان مرتفع شود.

رسول جهانگیری افزود: بی شک هرقدر بتوان رفت‌وآمد مردم را در فضاهای اداری کمتر و روند کارها را به صورت غیرحضوری تبدیل کرد، به دولت، مسئولان و مردم و همچنین به ‌سلامت روانی جامعه کمک خواهد شد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مزایای استفاده از ارائه خدمات الکترونیک به ‌جای خدمات حضوری تأکید کرد: کشور ژاپن جمعیتی بیشتر از ایران دارد، اما تعداد کارمندان آن حدود یک هفتم جمعیت کارمندان در کشور ما است، چراکه فرآیند کارها کاملاً سیستماتیک است و خللی در ارائه خدمات ایجاد نمی‌شود.

او خاطرنشان کرد: حرکت به سمت دولت الکترونیک ثمرات زیادی را برای جامعه به ارمغان می‌آورد و صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها می‌کند و حتی می‌تواند نوعی درآمد برای دولت به‌حساب بیاید.

شهرداری در ارائه خدمات الکترونیک موفق‌تر از سایرین است

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان اذعان کرد: چون شهرداری ساختاری دارد که نه کاملاً خصوصی و نه دولتی است، می‌تواند در ارائه خدمات الکترونیک از همه دستگاه‌ها موفق‌تر باشد.

او با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیک منجر به جلب رضایت شهروندان می‌شود، بیان کرد: اجرای طرح صدور الکترونیکی پروانه ساختمانی بی شک نتایج قابل توجهی برای شهر و شهروندان خواهد داشت و من نیز به عنوان یک شهروند از اجرای این طرح رضایت دارم.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.