تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 26882

اجرای ۱۵ طرح نورپردازی در اصفهان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال / نورپردازی پلها و اماکن تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی

اجرای ۱۵ طرح نورپردازی در اصفهان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال / نورپردازی پلها و اماکن تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان: اجرای ۱۵ طرح نورپردازی در اصفهان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال / نورپردازی پلها و اماکن تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: طرح نورپردازی در مکان های تاریخی و غیرتاریخی اصفهان از جمله در دهانه ‌های فوقانی پل خواجو، مجموعه پل‌های دفاع مقدس، پل آذر

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان:

اجرای ۱۵ طرح نورپردازی در اصفهان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال / نورپردازی پلها و اماکن تاریخی با هماهنگی میراث فرهنگی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: طرح نورپردازی در مکان های تاریخی و غیرتاریخی اصفهان از جمله در دهانه ‌های فوقانی پل خواجو، مجموعه پل‌های دفاع مقدس، پل آذر و …. با استفاده از نظر متخصصان این حوزه اجرا شد.

به گزارش دنیای اسرار: حسن موذنی با اشاره به اجرای ۱۵ طرح نورپردازی در مکان های تاریخی و غیرتاریخی شهر اصفهان با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه های سازمان زیباسازی نورپردازی ساختمان ها با مشارکت حوزه های دیگر است، نورپردازی کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان با این روند و با همکاری طراح آن اجرایی شد و به پایان رسید.

وی ادامه داد: نورپردازی کتابخانه مرکزی با استفاده از ۹۳۲ چراغ در پنج رنگ انجام شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بیان کرد: نورپردازی مجموعه پل‌های دفاع مقدس سال ۸۳ برای اولین بار در کشور به روش LED انجام شد و طی ۱۶ سال گذشته همواره روشن بود، اما به دلیل به‌روز شدن روش‌های نورپردازی و چراغ‌های LED و این که دیگر تعمیرات و نگهداری این نورپردازی مقرون به صرفه نبود، با همکاری شهرداری منطقه ۶ مجموعه پل‌های دفاع مقدس با چراغ‌های LED جدید نورپردازی شد.

*نورپردازی دهانه ‌های فوقانی پل خواجو  

وی تاکید کرد: این طرح ها با برگزاری کمیته ‌های کارشناسی و فنی، طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده است.

موذنی با اشاره به اینکه نورپردازی دهانه ‌های فوقانی پل خواجو با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شده است، اظهار کرد: همچنین، پروژه نورپردازی درختان خیابان فردوسی با استفاده از ۳۰۰ چراغ حدفاصل پل فردوسی تا خیابان منوچهری با رعایت اصول فنی و زیست محیطی، طراحی، اجرا و نصب شده است.

وی افزود: نورپردازی بقاع و تکایای تخت فولاد با اجرای طرح ‌های نورپردازی در چهار مکان تاریخی و مذهبی خانه حکمت، آرامگاه دهش، تکیه‌های بروجردی و تویسرکانی با همکاری منطقه شش شهرداری اصفهان و با مجموع اعتبار چهار میلیارد ریال اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پل آذر نیز توسط سازمان زیباسازی و با همکاری شهرداری منطقه یک نورپردازی شده است.  

*نورپردازی گذر سعدی و پشت مطبخ با هماهنگی میراث فرهنگی  

وی تاکید کرد: نورپردازی گذر سعدی و گذر پشت مطبخ در جوار میدان نقش جهان به روش دفنی و با هماهنگی میراث فرهنگی و همکاری شهرداری منطقه سه صورت گرفت.

موذنی بیان کرد: نورپردازی عرشه‌ها و ستون‌های پل شهید سلیمانی و روشنایی زیرگذر آن با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال اجرا و از حدود دو هزار و ۳۵۰ چراغ وال واشر، دفنی و پروژکتور استفاده شده است.

وی افزود: پل تاریخی سی و سه پل با هماهنگی میراث فرهنگی در دو بخش دهانه ‌های پایینی و فوقانی و بدون هیچ آسیبی به این بنای تاریخی با استفاده از چراغ‌های LED با ولتاژ پایین برای حفظ سلامت و امنیت شهروندان نورپردازی شده است.

*کارکرد دو منظوره نورپردازی ایستگاه مترو ۲۵ آبان

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: نورپردازی مسجد شیخ لطف ‌الله نیز با استفاده از ۵۶ پروژکتور و با صرف هزینه ۸ میلیارد ریالی در دست انجام است که برای این اقدام هماهنگی کامل با مراجع میراثی وجود دارد.

وی افزود: یکی دیگر از پروژه های نورپردازی شهر، در ایستگاه مترو ۲۵ آبان با بهره‌گیری از ۴۰ هزار پیکسل LED  است که با سازه‌ای سبک و کم حجم با پوشش کامل دو نمای غربی و جنوبی ساختمان اجرا شده است. این نورپردازی قابلیت نمایش افکت، انیمیشن، کارهای گرافیکی و تبلیغ مناسبت‌های ملی و مذهبی را دارد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.