تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
کد خبر : 33801

اجلاس مدیران روابط عمومی سازمان امورمالیاتی

اجلاس مدیران روابط عمومی سازمان امورمالیاتی

دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش ارتباطات و روابط عمومی که با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، جمعی از معاونان و مدیران ستادی سازمان و مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بیان دقیق، شفاف و مستدل امر خطیر مالیات ستانی برای همگان

Print Friendly, PDF & Email

دکتر محمدهادی سبحانیان، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در همایش ارتباطات و روابط عمومی که با حضور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، جمعی از معاونان و مدیران ستادی سازمان و مسئولان روابط عمومی استان‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بیان دقیق، شفاف و مستدل امر خطیر مالیات ستانی برای همگان و نقش آن در بهبود کارایی حاکمیت در اداره کشور از وظایف حساس و کلیدی روابط عمومی است.

به گزارش دنیای اسرار:دکتر سبحانیان با بیان اینکه روابط عمومی‌ها امروزه نقش و جایگاه ویژه‌ای در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تحقق اهداف و سیاست‌های کلان کشور دارند، افزود: این قشر با تعامل مستمر و ارتباط مؤثر با رسانه‌های جمعی ضمن اطلاع‌رسانی بهنگام و صحیح دستاوردهای سازمان، زمینه مشارکت حداکثری مخاطبان و همراهی آحاد جامعه با اهداف دستگاه را فراهم می‌سازند.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه تصریح کرد: یکی از الزامات امر کنش گری ارتباطی در نظام مالیاتی کشور تبیین و تشریح تحولاتی است که در این نظام جریان دارد. در حال حاضر نظام مالیاتی کشور در حال پوست‌اندازی از جایگاه سنتی به مرتبه هوشمندسازی و داده محوری است که چنانچه این تحول به نحو احسن برای مردم و حاکمیت تبیین و تشریح شود مردم و مؤدیان از بسیاری از وظایف و تکالیف خود به نحو شایسته‌ای آگاه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مأموریت روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور با مقوله‌ای تحت عنوان «فرهنگ‌سازی مالیاتی» آمیخته شده، تأکید کرد: روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور از این حیث کارکردی دوگانه دارد که باعث شده است تا این روابط عمومی از حوزه ارتباطات و اطلاع‌رسانی صرف خارج شده و نقش های کلیدی و کارکردهای خاصی در ارتباط با مقوله فرهنگ‌سازی ایفا نماید.

دکتر سبحانیان در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های بی‌شائبه تلاشگران عرصه روابط عمومی، عنایت ویژه به جایگاه روابط عمومی و کمک به آن در موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های ارتباطی و فرهنگی در حوزه نظام مالیاتی را خواستار شد و افزود: هزینه کردن در حوزه روابط عمومی نوعی سرمایه‌گذاری برای نظام مالیاتی محسوب می‌شود و یک بازی برد-برد است که در آخر دستاوردهای خوبی را نصیب نظام مالیاتی کشور می‌کند.

مهدی محمدی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در همایش ارتباطات و روابط عمومی و در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های مالیاتی سراسر کشور با بیان اینکه در گذشته حوزه اقتصاد و ارتباطات از مفاهیم غیرقابل وصل محسوب می شدند، گفت: امروزه نمی توان پیوستگی این دو حوزه را کتمان کرد و یقینا هر تصمیم اقتصادی و انجام هر فکر و ایده ای بدون پیوست ارتباطی محکوم به شکست است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سازمان امور مالیاتی کشور نیازمند خلاقیت و همت مضاعف است، اظهارداشت: تمایز ارزشمند کار روابط عمومی در سازمان امور مالیاتی کشور از آنجا مشهود است که به عنوان تنها روابط عمومی حوزه اقتصادی کشور، واژه «فرهنگ سازی» با عبارت «روابط عمومی» در این سازمان همراه شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تغییر ماهیت فضای ارتباطات و انتقال پیام در دوره جدید، تصریح کرد: ما از رسانه های جمعی به رسانه های فردی با اثر جمعی رسیدیم که این امر حاکی از آن است که روابط عمومی ها به عنوان کنشگران ارتباطی بایستی جایگاه خود را در سازمان تنظیم کرده و به فراخور شرایط موجود سیاست گذاری های مناسبی اتخاذ کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه روابط عمومی سهم بزرگی در موفقیت های سازمان دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم ایده فرهنگ سازی در نظام مالیاتی که سال ها برای آن تلاش شده در مرحله عمل نیز جامه عمل بپوشد.

دکتر داود خدابنده، سرپرست دفتر روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی در همایش ارتباطات و روابط عمومی و در جمع مدیران و کارشناسان روابط عمومی های مالیاتی سراسر کشور اظهار داشت: در سال جاری سازمان امور مالیاتی کشور رسالت خطیری برای وصول حدود ۷۴۵ هزار میلیارد تومان بر عهده دارد و در راستای جلوگیری از کسری بودجه و به تبع آن مهار تورم، کار سخت و دشواری پیش روی این سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به نقش و اهمیت روابط عمومی و فرهنگ سازی مالیاتی در تحقق این اهداف، گفت: مالیات ستانی مقوله ای فرهنگی است و نیاز است تا نگاه مردم به این مقوله تغییر پیدا کند از اینرو، لازم است با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای و اطلاع رسانی بهنگام و درست، فرهنگ‏سازی، تبلیغ و ترغیب، برقراری تعامل و ارتباط با مجموعه مخاطبان نظام مالیاتی، مسیر تبیین و تشریح سیاست‏ های سازمان در جهت اعتمادآفرینی و مشارکت جویی هرچه بیشتر مودیان هموار شود.

دکتر خدابنده ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی به خانواده بزرگ روابط عمومی سازمان و تقدیر از همه دست اندرکاران حوزه ارتباطات خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن خرداد و تیرماه که اصلی ترین بازه زمانی برای اطلاع رسانی پیام های مالیاتی و فرهنگ سازی مالیاتی است انتظار می رود تلاش گران این عرصه تلاشی بی مانند و عزمی دوچندان از خود برای ترغیب عموم و افزایش تمکین مودیان نشان دهند.

محمد علی علیخانی رئیس اداره روابط عمومی امورمالیاتی استان اصفهان در همایش مدیران روابط عمومی که در محل سازمان امورمالیاتی کشور وباحضور رئیس کل سازمان امورمالیاتی کشور،مدیرکل دفتر روابط عمومی وفرهنگسازی ،سخنگوی سازمان امورمالیاتی کشور ،معاون توسعه مدیریت وبرنامه ریزی ،مدیرکل بودجه ومدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت اموراقتصادی ودارایی برگزار شد با اشاره به شعار سال “رشد تولید ومهار تورم ” بیان نمودند واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها،دهیاری ها دارای اهمیت است که درراستای اطلاع رسانی وفرهنگسازی مالیاتی میتوان نسبت به انعکاس مطلوب وتبیین جایگاه مالیات در عمران وآبادانی شهری برنامه ریزی نمود ودر همین راستا از ظرفیت های مطلوب اطلاع رسانی وفرهنگسازی شهرداری ها بالاخص در ایام ومواعد مالیاتی استفاده نمود . رئیس اداره روابط عمومی امورمالیاتی استان اصفهان در بخش دیکری از صحبتهای خود با اشاره به لزوم تبیین جایگاه مالیات در ایجاد زیر ساختهای شهری افزودند : دراستان اصفهان ودرسنوات متمادی گزارش مصور پروژه های عمران شهری از محل عوارض مالیات برارزش افزوده واریزی به حساب شهرداری ها ودهیاری ها جمع بندی وتدوین شده وهم اکنون جهت اطلاع عموم برروی سامانه اطلاع رسانی اداره کل امورمالیاتی استان اصفهان قرار گرفته است دراین جلسه که با حضور آقای محمدی مدیرکل دفتر روابط عمومی وزارت اموراقتصادی ودارایی برگزار شد آقای علیخانی رئیس اداره روابط عمومی امورمالیاتی استان اصفهان همراهی ارزنده دستگاههای زیرمجموعه وزارت اموراقتصادی ودارایی در سطح استانها درراستای اطلاع رسانی وفرهنگسازی مالیاتی با سازمان امورمالیاتی کشور وادارات کل امورمالیاتی را دارای اهمیت دانستند وبیان داشتند این همراهی تاحد زیادی میتواند اثرگذار باشد و موجبات تسهیل در اطلاع رسانی وفرهنگسازی مالیاتی را فراهم آورد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.