تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر : 28403

استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به مردم/ شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به مردم/ شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

استاندار اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به مردم/ شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند استاندار اصفهان با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود، گفت: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت‌های استان برای خدمت‌رسانی به مردم/ شورای شهر از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند

استاندار اصفهان با بیان اینکه باید از تمام ظرفیت‌های استان در جهت خدمت‌رسانی به مردم استفاده شود، گفت: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، این تاریخ متعلق به ما هست و باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

به گزارش  دنیای اسرار: سید رضا مرتضوی با حضور در بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: امروز کسانی اعتقاد قلبی به نظام جمهوری اسلامی، انقلاب و شهدا دارند و دغدغه‌مند اصلاح امور و ارائه خدمت ویژه و خالصانه و صادقانه به مردم هستند در جای جای استان در کارزار خدمت‌رسانی وارد شده‌اند.

وی افزود: در شورای شهر و شهرداری اصفهان تیمی حاکم است که دغدغه اصلی آن‌ها مباحثی است که سال‌هاست دغدغه مردم بوده است. مردم نیز به این تیم امید بسته‌اند. ما به دنبال این هستیم که از همت موجود در همه مجموعه‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم، اگر قدمی بر می‌داریم و قلمی می‌زنیم باید در راستای کمک به مردم باشند و مراقب باشیم دیگران ما را از مسیر اصلی خود منحرف نکنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امید مردم و سرمایه‌اجتماعی نکته مهمی است که خدشه دار شده است، گفت: وحدت بین مسئولان می‌تواند این امید را به جایگاه اصلی خود برگرداند.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان اظهار کرد: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و اگر به دنبال حفظ این جایگاه هستیم باید مولفه‌هایی که امتداد این فرهنگ را فراهم می‌کند را در تصمیم‌گیری‌های خود فراهم کنیم.

مرتضوی ادامه داد: شهرداری به عنوان دستگاهی که بیشترین تعاملات را با امور روزمره مردم دارد نقش مهمی برعهده دارد. در همه تصمیماتی که در شورای شهر گرفته می‌شود باید به جایگاهی پایتختی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی توجه ویژه داشت.

وی با اشاره به نگاه عدالت محورانه در شهر گفت: باید به موضوع حاشیه نشینی توجه ویژه کرد تا مشخص شود که چه تدابیری لازم است تا این مشکل در همه ابعاد حل شود. شورای شهر در این زمینه نقش مهمی دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه روند حرکت شهر باید مبتنی بر شناخت از جایگاه استان باشد، افزود: راهبردهای اصلی توسعه گردشگری و صنایع های‌تک برای اصفهان تعریف شده است، بخش قابل توجهی از راهبرد نخست در مدیریت شهری تعریف می‌شود. جایی که شهرداری به صورت محوری نقش ایفا نمی‌کند به عنوان یک پیشران می‌تواند سایر دستگاه‌ها را هدایت کند.

وی ادامه داد: در حاشیه زاینده‌رود فرصت‌های بسیاری است که می‌تواند زیرساخت‌های ابتدایی برای توسعه گردشگری فرهم کند که دعوت از سرمایه‌گذاران باید از اقداماتی باشد که در محور برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

مرتضوی با اشاره به جلسه با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: در این جلسه پیرامون این موضوع گفت‌وگو شد که با برخی از مجموعه‌های موثر می‌توانیم وارد تعامل شویم تا اقداماتی در زمینه توسعه زیرساختی از جمله ساخت و ساز هتل در اصفهان انجام شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰۰ ابنیه میراثی در اصفهان داریم که حفظ آن باید در دستور کر قرار گیرد، گفت: با اعتبارات دولتی مشخص نیست چه بلایی بر سر این میراث بیاید، بنابراین در شورای شهر باید بررسی شود که چگونه با وارد کردن بخش خصوصی می‌توانیم این میراث را به گونه‌ای حفظ کنیم که از قید و بند ارقام دولتی رها شویم.

استاندار اصفهان افزود: شورای شهر وظیفه دارد از هویت و تاریخ اصفهان دفاع کند، این تاریخ متعلق به ما هست و باید برای حفظ آن برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

وی با اشاره به تشییع پیکر تعدادی از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس در اصفهان گفت: اصفهان شهر شهیدان نامیده می‌شود و در ایام پیش رو که متعلق به این شهداست باید برنامه‌ ویژه‌ای در اصفهان برگزار شود که در شأن جایگاه و مقام این شهر و شهدای آن باشد.

انتهای پیام/

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.