تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 31607

اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی نُخبه دارد

اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی نُخبه دارد

رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی نخبه و ممتاز دارد و باید با شبکه‌سازی بین نهادهای مختلف به خوبی از این فرصت استفاده کرد. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:پیمان مصدق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی نخبه و ممتاز دارد و باید با شبکه‌سازی بین نهادهای مختلف به خوبی از این فرصت استفاده کرد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:پیمان مصدق روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر اصفهان دارای چند دانشگاه برتر و بزرگ با رشته‌های متنوع، امکانات مناسب و ظرفیت های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فناوری و تاریخی است که می‌تواند به آن برای جذب دانشجویان بین الملل به ویژه نخبه و ممتاز کمک بسیاری کند.

وی با بیان اینکه با توجه به مباحث فرهنگی و مذهبی، فرصت زیادی برای جذب دانشجویان خارجی شیعه در اصفهان نیز وجود دارد، اظهار داشت: همچنین اصفهان امتیازهایی مانند هزینه های اقامتی پایینتر در مقایسه با تهران دارد.

مصدق با اشاره به اینکه برای جذب دانشجویان بین الملل نخبه می‌توان امتیازهایی مانند اعطای بورسیه به آنها را نیز در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان ۳۰ درصد از هزینه دانشجویان خارجی ممتاز در این دانشگاه را به‌صورت بورسیه پرداخت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم شبکه سازی بین بخش‌های مختلف و ایجاد یک مرکز برای جذب دانشجویان خارجی در اصفهان، اضافه کرد: این شبکه سازی می‌تواند بین استانداری، دانشگاه ها، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، نمایندگی وزارت امور خارجه، اتاق بازرگانی، شرکت‌های دانش بنیان و صنایع اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه در این شبکه، می‌توان از ظرفیت‌های بخش‌های مختلف استان برای تبلیغات در کشورهای دیگر و جذب دانشجویان بین الملل استفاده کرد، گفت: در زمان حاضر انجمن (کنسرسیوم) فعالیت‌های بین المللی مشترک میان مراکز علمی و فناوری پیشرو اصفهان در استان وجود دارد که از این ظرفیت نیز می‌توان برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی بهره گرفت.

مصدق با اشاره به حضور دانشگاه هایی مانند اصفهان، صنعتی اصفهان، هنر اصفهان و علوم پزشکی اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در این انجمن، افزود: این مراکز با همکاری با یکدیگر برای ارتباط با دانشگاه‌های خارجی به‌صورت استانی حرکت می‌کنند و در زمان حاضر مذاکره‌هایی با دانشگاه های ترکیه و چین در حال انجام است.

وی تاکید کرد: این انجمن و شبکه سازی بین نهادهای مختلف به ما ظرفیت بیشتری برای همکاری های بین الملل و جذب دانشجوی خارجی می‌دهد.

تحصیلی ۱۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی اصفهان

رییس دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی اصفهان از تحصیل حدود ۱۲۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ ملیت در این دانشگاه خبر داد و گفت: بیشتر آنها از عراق، لبنان، افغانستان و سوریه و در رشته‌های مهندسی مکانیک، کشاورزی، برق و شیمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان استانداردهای خاص خود را برای جذب دانشجویان خارجی دارد، تصریح کرد: اینکه به خاطر پول دانشجوی خارجی، استانداردهای پذیرش پایین آورده شود باعث ایجاد چالش‌های بعدی خواهد شد.

مصدق با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی مانند شبکه سازی با موسسه‌های جذب دانشجو در کشورهای دیگر و تبلیغات در پایگاه اینترنتی دانشگاه به سه زبان برای جذب دانشجویان خارجی در حال انجام است، افزود: اعطای بورسیه تحصیلی تا ۳۰ درصد هزینه‌ها برای دانشجویان خارجی نخبه، تامین امکانات مختلف خوابگاهی، ورزشی و بیمه سلامت و اعطای پژوهانه بین المللی نیز از جمله موارد در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی است.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه‌ها و موسسه‌های علمی خارجی نیز به جذب دانشجویان بین الملل کمک بسیاری می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان در زمان حاضر با بیش از ۳۰ دانشگاه خارجی از کشورهای مختلف مانند سوییس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، چین، کره جنوبی، روسیه و کانادا تفاهم‌نامه همکاری دارد.

مصدق با اشاره به اینکه میز همکاری وزارت علوم با سوییس در دانشگاه صنعتی اصفهان فعال است، ادامه داد: این دانشگاه مرکز همکار با “سِرن” سوییس در ایران و مرجع علمی “سزامی” در خاورمیانه است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان، ظرفیت‌های بسیاری برای جذب دانشجویان خارجی نخبه و ممتاز دارد، خاطرنشان کرد: این دانشگاه در جوار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار دارد و می‌توان از این ظرفیت و امکان همکاری با شرکت های دانش بنیان نیز در این جهت استفاده کرد.

سرن (CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته ای است که دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان نخستین دانشگاه ایرانی در سال ۱۳۹۸ به عضویت این مرکز درآمد.

طرح سزامی (SESAME) به معنی “تابش سینکروترون برای تحقیقات علوم کاربردی و به کارگیری آن در خاورمیانه” و نخستین مرکز تحقیقاتی با سرمایه‌گذاری علمی و فنی مشترک بین‌المللی برای تأسیس و استفاده از یک دستگاه سینکروترون در خاورمیانه است که دانشگاه صنعتی اصفهان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان مرجع ملی همکاری ایران با طرح بین‌المللی سزامی (SESAME) معرفی شد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.