تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر : 31862

افتتاح مرکزکارآموزی، جوارکارگاهی وبین کارگاهی شرکت تولیدی گلتاش مبارکه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

افتتاح مرکزکارآموزی، جوارکارگاهی وبین کارگاهی شرکت تولیدی گلتاش مبارکه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر صورت پذیرفت : افتتاح مرکزکارآموزی، جوارکارگاهی وبین کارگاهی شرکت تولیدی گلتاش مبارکه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان به گزارش دنیای اسرار، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، با حضور آرش اخوان طبسی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، حسینی فرماندار شهرستان مبارکه،

Print Friendly, PDF & Email

به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر صورت پذیرفت :
افتتاح مرکزکارآموزی، جوارکارگاهی وبین کارگاهی شرکت تولیدی گلتاش مبارکه با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار، به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر، با حضور آرش اخوان طبسی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان اصفهان، حسینی فرماندار شهرستان مبارکه، ایرج توکلی مسئول آموزش درصنایع اداره کل، اصغرایرانپور رئیس مرکزآموزش فنی وحرفه ای برادران شهرستان مبارکه، شیخی رئیس اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی شهرستان، حقیقی رئیس صنعت، معدن وتجارت شهرستان و مسئولین شهرستان، مرکزکارآموزی، جوارکارگاهی وبین کارگاهی شرکت تولیدی گلتاش افتتاح شد.
اخوان طبسی ضمن تبریک ایام ا… دهه مبارک فجر بیان داشت: انسان ماهر در هیچ کجای دنیا بیکار نیست .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: در چندسال گذشته در آموزش فنی ‌و حرفه‌ای استان اصفهان، تلاش بر این بوده است که از شیوه عرضه محور به سفارش‌محور حرکت کنیم. به ‌طورکلی ۴۰۰ واحد صنفی در طرح آموزش دوگانه با آموزش فنی‌ و حرفه‌ای همکاری می‌کنند که به معنای ۴۰۰ کارگاه مجهز صنعت به روز است.
وی افزود: امروزه در جامعه بین مسئولان امر، دغدغه اشتغال است اما صاحبان صنایع و صنوف از کمبود نیرو صحبت می‌کنند. چگونه می‌شود که صنایع و صنوف نیاز به نیروی کار دارند اما در کشور صحبت از کمبود کار است؟ در چندسال گذشته در آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان اصفهان همه تلاش بر این بوده است که از شیوه عرضه محور به سفارش محور حرکت کنیم.
اخوان طبسی با اشاره به تولید، حمایت از سرمایه گذار، حمایت از کارگر و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی افزود: بایستی توجه ویژه به توانمند سازی نیروهای انسانی شود تا بتوانیم اثرات مؤثری در تولید داشته باشیم.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: اعتقاد بر این است که در نظام‌های موفق آموزشی دنیا، دولت نمی‌تواند مجری آموزش باشد؛ چراکه در رشته مهارتی با توجه به تغییرات به روز و شدید تکنولوژی در صنعت، دولت نمی‌تواند آخرین تکنولوژی را به کارگاه‌ها بیاورد.
وی تصریح کرد: ارتباط بسیار قوی با صنایع و صنوف در دستور کار فنی و حرفه‌ای بوده و اعتقاد بر این است که باید در امر آموزش بخش خصوصی نیز با صاحبان صنایع و صنف ارتباط بگیرند. ارتباط صحیح واقعی و دو سویه با صنعت، موجب می‌شود نیاز واقعی صنعت گرفته شود و با شناخت صحیح از نیاز بازار کار، برنامه‌ریزی انجام می‌شود و درپی این موارد آموزش ارائه شده اثرگذار باشد.
اخوان طبسی اضافه کرد: در همین راستا طرح آموزش دوگانه و طرح صلاحیت حرفه‌ای وجود دارد، برای افراد جویای کار، نظام آموزشی دوگانه پیشنهاد می‌شود که ۳۰ درصد آموزش در محیط کارگاهی و مابقی در محیط واقعی کار بوده است. بنابر ارتباط اولیه انجام شده، در ابتدا شغل موردنظر شناسایی می‌شود و شغل مذکور به روش سفارش‌محور، دو سوم آموزش در داخل بنگاهی که قرار است فرد به کار گرفته شود، ارائه می‌شود.
در ادامه فرماندار شهرستان مبارکه افزود: با عنایت به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از صنعتگران، تلاش می کنیم پیگیر مسائل و مشکلات آنان باشیم.
حسینی بیان داشت: کارگران از طریق آموزش های مهارتی به تخصص بیشتری دست پیدا کرده و در صنعت به بهره وری مؤثری دست پیدا خواهند کرد.
لازم بذکر است شرکت تولیدی گلتاش درخصوص موادشوینده، آرایشی وبهداشتی با ۴۰ سال سابقه درشهرک صنعتی مبارکه مشغول فعالیت می باشد.
در پایان مدعوین از کارگاهها و تجهیزات این شرکت بازدید کردند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.