تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 32656

انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان

انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان

استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان خبر داد: انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان   دکتر مرتضوی گفت: در پروژه انتقال آب دریا به استان، بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این

Print Friendly, PDF & Email

استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان خبر داد:

انتقال آب دریا به اصفهان با خط و آبگیر اختصاصی متعلق به استان

 

دکتر مرتضوی گفت: در پروژه انتقال آب دریا به استان، بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل دوندگی شبانه روزی خادمان مردم است.

 

به گزارش دنیای اسرار:دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در نشست صمیمانه با مدیران رسانه های استان در خصوص پروژه های انتقال آب از دریا به اصفهان، بیان کرد: با تغییر مدیریت و هیئت مدیره شرکت تأمین آب صفه و همزمان با مذاکره با سطح ملی مراحل مطالعاتی این پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی ادامه داد: با پیشینه ای که در استان داشتیم می دانستیم نباید از شریانی که ظرفیت محدود دارد و شیرفلکه هم دست ما نیست، آب گیری کنیم و به سمت خرید آب پیش رویم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: لذا با ریاست محترم جمهوری وارد مذاکره شدیم تا بتوانیم از آب دریا یک خط و آبگیر اختصاصی برای استان تخصیص دهیم.

دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های مجاهدانه و شبانه روزی اکنون یک شرکت قوی و ۸ پیمانکار در پروژه انتقال آب دریا به استان مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: البته در آن منطقه دو خط اختصاصی برای استان با افق ۴۰۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفتیم که در مرحله نخست، در حال اجرای خط اول با ظرفیت ۲۰۰ میلیون متر مکعب هستیم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: بالغ بر ۲۵۰ کیلومتر از مسیر بازگشایی و ترانشه بخش عمده ای از مسیر پیش رفته است و این پیشرفت پروژه حاصل تلاش های شبانه روزی خادمان مردم است.

استاندار اصفهان متذکر شد: در ابتدای راه برآورد این بود که زمان بهره‌برداری از این پروژه ۹ ساله خواهد بود اما در تلاش هستیم در دولت سیزدهم این پروژه مهم به بهره‌برداری برسد.

 

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان با اشاره به نقش بی بدیل رسانه در حکمرانی، بیان کرد: استفاده از ظرفیت رسانه‌های رسمی و دارای مجوز، حسب راهبردی که دشمن در معرفی کشور و نظام در پیش گرفته و تمام تلاش خود را برای سیاه نمایی نظام و اقدامات دولت انجام می دهد؛ برای ما ضروری است.

وی ادامه داد: در این راستا حول محور جهاد تبیین که دستور مقام معظم رهبری است؛ تلاش می کنیم تا چهره واقعی ایران اسلامی را به همگان نشان دهیم، در این راستا رسانه، نقش ویژه و منحصربفردی را داراست.

استاندار اصفهان عنوان کرد: در ایام اخیر چند پروژه معطل مانده از سال های گذشته توسط ریاست محترم جمهوری افتتاح شد. خبرنگاران در حاشیه مراسم های افتتاح از ایشان پرسش کردند این افتتاحیه ها نتیجه اقدامات کدام دولت است.

دکتر مرتضوی افزود: در پاسخ به این سوال رییس جمهور با صراحت اعلام کردند؛ در این مسائل نباید نگاه های ملی را فدای مسائل جناحی کنیم. هر دولتی پروژه های نیمه تمام را به ثمر برساند به نفع و در سبد نظام جمهوری اسلامی ایران عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه ما نیز در مدیریت استان بر این نگاه راهبردی پافشاری داریم، اظهار کرد: با همین رویکرد اتمام طرح‌های نیمه تمام را در اولویت قرار دادیم و در دو سال گذشته چند صد مجموعه و پروژه نیمه تمام را تعیین تکلیف کردیم.

دکتر مرتضوی با بیان اینکه رسانه از مؤثرترین ارکان حکمرانی در این دوره است، خاطرنشان کرد: معتقدیم برای شنیدن صدای مردم، استفاده از نقطه نظرات نخبگان، نقد شدن فعالیت‌ها و بازگو کردن اقدامات و خدمات به رسانه نیازمند هستیم.

استاندار اصفهان عنوان کرد: با نگاه واگذار کردن اختیارات به استان ها توانستیم پروژه هایی که چندین سال معطل مانده بودند را تکمیل کنیم.

وی تشریح کرد: برای نمونه پروژه دهکده لجستیک (بندر خشک) اصفهان بیش از ۱۲ سال معطل مانده بود اما با تفویض اختیار به استان توانستیم موانع را از میان برداریم و اخذ مجوز این پروژه مهم را برای استان یک دستاورد بزرگ می دانیم.

دکتر مرتضوی متذکر شد: در آخرین شورای برنامه ریزی استان در سال گذشته پروژه اراضی ۴۲ هکتاری شهرستان شاهین‌شهر پس از ۱۵ سال به نتیجه رسید و مردم این منطقه را از بلاتکلیفی خارج کرد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: از طرفی نگاه تمرکزگرا حوزه تصمیمات را در استان ها با مشکل مواجه و ارتباط حکمرانی با رسانه را مختل می کند.

وی افزود: در این راستا دولت های مختلف نیز سعی در رفع این نگاه اشتباه داشتند و این دولت نیز تمام تلاش خود را برای رفع این نگاه کرده و به دستاوردهای قابل توجهی دست یافته است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.