تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کد خبر : 33279

اگر فریضه امر به معروف در جامعه‌ای محقق شود آن جامعه به‌ سوی خیر و اصلاح حرکت خواهد کرد

اگر فریضه امر به معروف در جامعه‌ای محقق شود آن جامعه به‌ سوی خیر و اصلاح حرکت خواهد کرد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: غافلان و دشمنان همواره بر بی اثر بودن امر به معروف اصرار دارند اما اگر این فریضه الهی در جامعه‌ای محقق شود همه در آن جامعه به‌سوی خیر و اصلاح حرکت می‌کنند. به گزارش  دنیای اسرار:، حجت‌الاسلام صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت

Print Friendly, PDF & Email

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) گفت: غافلان و دشمنان همواره بر بی اثر بودن امر به معروف اصرار دارند اما اگر این فریضه الهی در جامعه‌ای محقق شود همه در آن جامعه به‌سوی خیر و اصلاح حرکت می‌کنند.

به گزارش  دنیای اسرار:، حجت‌الاسلام صادقی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) در همایش امر به معروف و نهی از منکر طلاب خواهر بسیجی اصفهان گفت: پیامبر اسلام می‌فرمایند جامعه آرمانی به چند گروه نیاز دارد و اگر این چند گروه هر کدام کمی و کاستی داشته باشند این جامعه به سمت مدینه فاضله و یک جامعه آرمانی حرکت نخواهدکرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت صاحب الزمان(عج) تاکید کرد: گروه اول کسانی هستند که امنیت را در جامعه برقرار می‌کنند؛ خداوند در قرآن به نعل اسب یک مجاهدی که برای تامین امنیت جامعه اسلامی روی زمین می‌خورد قسم می‌خورد و این موضوع نشان از اهمیت کار تامین‌کنندگان امنیت برای جامعه را دارد که اگر این‌ها به وظیفه خود درست عمل نکنند آن جامعه روی آرامش به خود نخواهددید به همین خاطر هر جامعه‌ای باید به اقتدار نیروی مسلح و امنیت‌آفرین افتخار کند.

وی با یادآوری این که در روایات از دو نعمت سلامتی و امنیت به عنوان‌ نعمت‌هایی یاد می‌شود که تا از بین نرفت مردم قدر آن را نمی‌دانند، یادآور شد: شما دیدید که یک ویروس چه بر سر بشریت آورد و بر روی تمام شئونات زندگی از تجارت، تحصیل، اقتصاد، اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی مردم تاثیر گذاشت، آن زمان بود که مردم قدر نعمت سلامتی را بیشتر می‌فهمیدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه اصفهان با بیان اینکه اگر امنیت هم در خطر بیفتد بر تمام شئونات زندگی اثر منفی می گذارد اما تا این امنیت هست کسی قدر آن را درک نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: گروه دیگری که نقش مهمی در تحقق جامعه ایده‌آل دارند معلمان و تعلیم‌دهندگان هستند؛ معلمان زیربنای پیشرفت کشور هستند و هر پیشرفتی چه به لحاظ علمی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی در جامعه‌ای محقق شود بخش اعظمی از آن محصول آموزش و نگرشی است که یک معلم در ذهن متربی خود حک می‌کند.

وی افزود: معلمان نقش اساسی در تحقق جامعه ایده‌آل دارند و طبق روایات معلمان و تعلیم‌دهندگان به خیر و نیکی همواره مورد عنایت و لطف خداوند و ملائکه هستند.

حجت‌الاسلام صادقی گفت: گروه سوم که نقش بزرگی در تحقق جامعه ایده‌آل دارند تولیدکنندگان هستند؛ پیامبراکرم (ص) به نوک انگشت پیرزنی که چرخ ریسندگی را می‌چرخاند تعبیر می‌کند و مراد این جمله این است اگر ملتی بخواهد پیشرفت کند همه باید در تولید نقش‌آفرینی کنند و حتی کوچک‌ترین عضو از جامعه تولیدکننده اهمیت دارد.

صادقی در پایان تاکید کرد: در روایات دیگر یکی از مواردی که در حرکت به سوی یک جامعه ایده‌آل بسیار تاثیرگذار است مسئله امر به معروف و نهی از منکر است، در حالی غافلان و معاندان همواره بر بی اثر بودن امر به معروف تاکید دارند که اگر این فریضه الهی در جامعه محقق شود همه در آن جامعه به‌سوی خیر و اصلاح حرکت می‌کنند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.