تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 32517

ایستگاه‌های امنیت و سلامت نوروزی در ورودی‌های استان اصفهان فعال می‌شود

ایستگاه‌های امنیت و سلامت نوروزی در ورودی‌های استان اصفهان فعال می‌شود

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فعال شدن ایستگاه‌های امنیت و سلامت نوروزی مسافران در ورودی‌های استان اصفهان خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل ایرنا:سرهنگ اصغر زارع روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد،

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان از فعال شدن ایستگاه‌های امنیت و سلامت نوروزی مسافران در ورودی‌های استان اصفهان خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ایرنا:سرهنگ اصغر زارع روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه ۶۰ درصد کل تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد، کاهش تصادفات جاده ای مهمترین هدف در راه اندازی ایستگاه های امنیت و سلامت نوروزی در جاده های استان است.

وی اظهار داشت: این ایستگاه ها از حدود یک دهه پیش با تعداد کمتر در برخی ورودی های اصفهان بصورت مقطعی ایجاد شد و یکی از دستاوردهای آن کاهش حوادث جاده ای و ایمنی و سلامت برای مسافران بود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با تاکید بر لزوم توجه و تمرکز بیشتر رانندگان در هنگام نزدیک شدن به شهرها گفت: بیشتر این ایستگاه‌ها در نقاط حادثه خیز ورودی استان دایر و فعال می شود.

وی یادآور شد: افزایش ساخت و ساز انواع شرکت‌ها، کارخانه‌ها و شهرکهای صنعتی در نزدیکی شهرها و به دنبال آن تنوع زیاد وسایل نقلیه در حال تردد با سرعت های مختلف، احتمال وقوع تصادفات در نزدیکی شهرها را بیشتر می کند.

سرهنگ زارع با اشاره به اینکه تاثیر یکنواختی جاده در بروز حوادث رانندگی گفت: رانندگی در محیطی یکنواخت و در یک حالت خاص و در مدت زمان طولانی می تواند خستگی و خواب آلودگی را برای رانندگان پدید آورد و در نهایت حوادث و تصادفات رانندگی را رقم بزند.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ایستگاه‌های امنیت و سلامت با ترتیب دادن محلی متنوع به لحاظ فرهنگی و برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و گردشگری، زمینه استراحت کوتاه رانندگان را فراهم می آورد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان افرود: بنا بر تحقیقات صورت گرفته حدود ۹ تا ۱۱ درصد از بودجه کشور صرف تصادفات و به ازای هر نفر که در تصادف جانش را از دست می دهد بیش از هشت میلیارد تومان بصورت مستقیم و yیرمستقیم به کشور خسارت تحمیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تمام تلاش پلیس و دیگر مسوولان حوزه راهها ایجاد امنیت و سلامت سفر برای مسافران و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است.

اصفهان دارای ۳۹۹ کیلومتر آزاد راه، یکهزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ و ۲۹ کیلومتر آزاد راه است.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.