تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
کد خبر : 29612

بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان

بازدید معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان

خانم دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن بازدید از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان با دکتر هرسیج رییس دانشگاه، دکتر راستی مدیر مرکز رشد و نوآوری و خانم دکتر سعیدیان مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان دیدار و گفتگو نمود. به گزارش دنیای اسرار: دکتر خزعلی و هیات همراه

Print Friendly, PDF & Email

خانم دکتر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ضمن بازدید از مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان با دکتر هرسیج رییس دانشگاه، دکتر راستی مدیر مرکز رشد و نوآوری و خانم دکتر سعیدیان مشاور رییس دانشگاه در امور بانوان دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش دنیای اسرار: دکتر خزعلی و هیات همراه از بخش های مختلف مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان بازدید و از نزدیک با تیم های مستقر در این مرکز و فعالیت آن ها آشنا شدند.
رییس دانشگاه اصفهان در این دیدار، ضمن معرفی مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اظهار داشت: مرکز رشد و نوآوری دانشگاه اصفهان، با هدف پرورش ایده ها در حوزه های مختلف فنی و مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم پزشکی و هنر به منظور گشودن ذهن ها به سوی افق های روشن کارآفرینی راه اندازی شده است.
دکتر حسین هرسیج با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان “تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین” بر فعالیت های دانش بنیان و اشتغالزا به ویژه در دانشگاه ها تاکید و نقش بانوان در توسعه این فعالیت ها را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح نمود: در جامعه ارتباطی امروز نسبت به جوامع قبلی نقش بانوان پررنگ تر شده است.
وی افزود: به لطف خدا بعد از انقلاب تحولات جدی در عرصه ورود اجتماعی و سیاسی بانوان اتفاق افتاد و علاوه بر افزایش حضور بانوان در دانشگاه ها، در حوزه های مدیریتی نیز موفقیت های بسیار خوبی توسط ایشان حاصل گردید.
دکتر هرسیج همچنین راه اندازی پهنه نوآوری در دانشگاه اصفهان را دستاوردی جدید و تاثیرگذار معرفی و اظهار داشت: با توجه به برنامه های راهبردی دانشگاه اصفهان تحت عنوان دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز، در راستای حرکت به سمت دانشگاه های نسل چهارم به منظور تحقق اهداف دانش بنیان کشور، گام های خوبی برداشته شده است.
دکتر هرسیج با معرفی دیگر پتانسیل های دانشگاه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر در این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های جامع و مطرح کشور، حدود ۱۷ هزار دانشجو، ۷۰۰ نفر عضو هیات علمی و همین تعداد کارمند مشغول فعالیت هستند.
وی کمک به دانشجویان فعال در مرکز رشد و نوآوری را سرمایه گذاری دانست و تصریح نمود: همکاری و مساعدت با نخبگان علمی در واقع سرمایه گذاری اجتماعی است که باید به این مهم توجه ویژه شود.
دکتر هرسیج با اشاره به رشته هایی مانند مطالعات زنان در دانشگاه اصفهان اظهار داشت:
حمایت از برگزاری رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه اصفهان به منظور تحقق اقتصاد دانش بنیان با محوریت طرح های مشترک در حوزه زنان بسیار مورد توجه و اهمیت است.
خانم دکتر خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال بانوان در عرصه های علمی کشور اظهار داشت: نگاه دولت سیزدهم، نگاه عملگرایی و اقدام است و دولت از فعالیت هایی که با هدف برآورده شدن نیازهای جامعه باشد استقبال می کند.
وی با تاکید بر افزایش تولیدات داخلی خواستار استفاده از این محصولات و سرمایه گذاری بر روی محصولات داخلی شد و بر این مهم تاکید نمود.
دکتر خزعلی افزود: اگر طرح های خوبی ارایه شود قطعا از طرف دولت پشتیبانی انجام خواهد شد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح نمود: امید است هر روز شاهد شکوفایی بیش از پیش دانشگاه ها باشیم و از مشارکت بانوان در تصمیم گیری های مهم در عرصه های مختلف بهره مند شویم.
وی اضافه کرد: حضور موفق دانشجویان به خصوص بانوان در حوزه های صنایع خلاق و استفاده از فناوری برای حوزه های روانشناسی و مسائل مرتبط با علوم انسانی به خصوص خانواده و تربیت، در نمایشگاه ناحیه نوآوری دانشگاه اصفهان مشهود بود و فکر می کنم در همه این موارد امکان پشتیبانی وجود دارد.
گفتنی است: ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان در مساحت ۳۲ هکتار شامل مرکز نوآوری صنایع و سرگرمی، مرکز رشد و نوآوری، کریدور جامع دانش، نخستین Fablab دانشگاهی کشور و شتاب دهنده ی صنایع خلاق به منظور حمایت از نوآوری و کارآفرینی در دانشگاه اصفهان مشغول فعالیت است.
خانم دکتر خزعلی به اتفاق هیات همراه بعد از ظهر پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ همزمان با سفر هیات دولت به استان اصفهان از ناحیه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان بازدید و از نزدیک با دستاوردهای شرکت های دانش بنیان، کارآفرین و نوآور مستقر در این ناحیه آشنا و با مدیران این شرکت ها دیدار و گفتگو نمود.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.