تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
کد خبر : 26784

برنامه واکسیناسیون از آغاز تا کنون/ چه کسانی ۲ دوز واکسن نزده‌اند

برنامه واکسیناسیون از آغاز تا کنون/ چه کسانی ۲ دوز واکسن نزده‌اند

برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور از اسفند ۹۹ با کادر درمان آغاز شد و در ۵ ماه گذشته قریب به گروه‌های سنی و سایر اقشار نیز به این برنامه پیوسته‌اند. به گزارش دنیای اسرار به نقل از  ارک خبر،طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۴ میلیون

Print Friendly, PDF & Email
برنامه ملی واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشور از اسفند ۹۹ با کادر درمان آغاز شد و در ۵ ماه گذشته قریب به گروه‌های سنی و سایر اقشار نیز به این برنامه پیوسته‌اند.

به گزارش دنیای اسرار به نقل از  ارک خبر،طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۴ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور دوز اول و ۲ میلیون و ۱۴۹ هزار و ۷۱۲ نفر نیز دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده تا ۲۰ تیرماه ۱۴۰۰ به ۷ میلیون و ۵۷ هزار و ۲۵۷ دوز رسید.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در همین رابطه اظهار داشت: با گذشت از مشکلاتی که بر سر راه ورود واکسن به کشور داشتیم در مرحله اول کادر درمان را واکسینه کردیم و سپس افراد ۸۰ سال به بالا و بعد به همین ترتیب افراد بالای ۷۵ سال و بالای ۷۰ سال و پس از آنکه قرار بود افراد سن پایین‌تر را واکسینه کنیم این روند متوقف شد.

وی با اعلام اینکه افراد ۸۰ سال به بالا حدود ۸۳ درصد، افراد ۷۵ سال به بالا حدود ۹۰ درصد و افراد ۷۰ سال تا ۷۴ ساله هم ۷۱ درصد یک دوز واکسن گرفته‌اند، افزود: به طور میانگین می‌توان گفت حدود ۵۰ درصد از این افراد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سخنگوی ستاد کلی مقابله با کرونا گفت: تعداد افراد بالای ۸۰ سال حدود یک میلیون و ۲۴۳ هزار نفر و افراد ۷۵ تا ۷۹ سال حدود یک میلیون نفر و افراد ۷۰ تا ۷۴ سال یک میلیون و ۲۴۹ هزار نفر است که واکسینه شدند.

رئیسی د ارتباط با ورود واکسن‌های ایرانی به برنامه واکسیناسیون کشوری، اظهار داشت: تا کنون حدود ۶۰۰ هزار دوز واکسن داخلی دریافت کرده ایم و تا پایان ماه جاری حدود یک میلیون دوز دیگر هم دریافت می‌کنیم و در هفته اول مرداد ماه هم محموله دیگری دریافت خواهیم کرد. زیرا پس از مرداد ماه تولیدات افزایش می‌یابد، پیش‌بینی می‌کنیم که واکسن سازی برکت در مرداد ماه می‌تواند حدود ۳ میلیون دوز واکسن به ما تحویل دهد از شهریور ۱۴۰۰ به بعد میزان واکسن‌ها به بالای ۵ یا ۶ میلیون دوز در ماه خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه تا پایان هفته آینده واکسن کافی برای واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا آن هم در دو دوز به دست ما می‌رسد، افزود: حدود ۸۷۰ مرکز تجمیعی برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است. زیرا شهرها و روستاهای زیر ۲۰ هزار نفر مشکلی برای تزریق ندارند اما برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر حدود ۳ هزار تیم مستقر کردیم و هر تیم قادر به تزریق روزانه حدود ۱۵۰ دوز واکسن خواهد بود.

رئیسی ادامه داد: از آنجا که اعلام و اطلاع رسانی ما برای هر مرحله ،۲ سال ۲ سال است، انتظار داریم تزریق فاصله زمانی با این روش حدود ۴ روز به طول بیانجامد. به این ترتیب تا پایان تیر ماه افراد ۶۰ ساله هم نوبت داده می‌شوند حال ممکن است زمان تزریق در مرداد ماه ثبت شود اما اطلاع رسانی آنها تا پایان تیر ماه صورت می‌پذیرد.

وی افزود: تعداد افراد ۵۰ سال به بالا در کشور حدود ۱۵ میلیون و ۶۷۷ هزار نفر است و برای افراد ۶۰ سال به بالا حدود چهار میلیون دوز واکسن نیاز داریم.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.