تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
کد خبر : 28830

تاسیس نخستین مرکز نیکوکاری رسانه ای حقوقی در استان اصفهان

تاسیس نخستین مرکز نیکوکاری رسانه ای حقوقی در استان اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد با بیان اینکه در سطح استان مراکز نیکوکاری زیادی داریم که بیشتر معیشتی می باشند، گفت: نخستین مرکز نیکوکاری رسانه ای حقوقی را در اصفهان تاسیس کردیم. مهدی مدنیان با توجه به اینکه ۸۵ درصد محاکم بدون حضور وکیل برگزار می

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد با بیان اینکه در سطح استان مراکز نیکوکاری زیادی داریم که بیشتر معیشتی می باشند، گفت: نخستین مرکز نیکوکاری رسانه ای حقوقی را در اصفهان تاسیس کردیم.

مهدی مدنیان با توجه به اینکه ۸۵ درصد محاکم بدون حضور وکیل برگزار می شود، افزود: گاهی مردم به وکلا اعتماد ندارند، در حالی که ادبیات قاضی با مردم متفاوت است و وکیل می تواند با قاضی بهتر صحبت کند. و از دیگر دلایل می تواند به هزینه های سنگین وکالت که به مردم وارد می شود اشاره کرد.

وی تصریح کرد: هر جامعه‌ای که دارای سرمایه اجتماعی پایین باشد آسیب ها و مشکلات بیشتری دارد. اصفهان طبق آمارها و تحقیقات انجام شده در بعضی از سالها سی و یکمین استان در برخی سالها سی‌امین استان از لحاظ سرمایه اجتماعی است.

موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد ادامه داد: ۵۶۰۰ وکیل در اصفهان داریم اما به دلیل اینکه ۸۵ درصد محاکم بدون حضور وکلا برگزار می‌شود آنطور که باید از وکلا در پرونده ها استفاده نمی شود.

مدنیان با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرونده در اصفهان است که ۱۰ درصد پرونده های کشور را تشکیل می دهد، اظهار داشت: هدف از تاسیس این مرکز کمک به کاهش جرایم کیفری با توجه به ازدحام مددجو در زندان است.

وی تشریح کرد: یکی از موضوعات مهم کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید به آن توجه کرد. آمار زندانیان زندان مرکزی ظرفیت ۲۵۰۰ نفری دارد که ۸۰۰۰ نفر در زندان به سر می برند که نشان دهنده حجم مشکلات است که به آن باید توجه کرد.

موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد اضافه کرد: کاهش سرمایه اجتماعی در اصفهان به دلیل مهاجرت و مسائل اقتصادی است که باعث افزایش آسیب های اجتماعی گردیده است.

وی با اشاره به پیشگیری از وقوع جرم که فقط با آموزش همگانی اتفاق می‌افتد و برای این که مشکلات کمتر شود تلاش ما در این مرکز آموزش همگانی و رشد نسبی آگاهی‌های مردم است، گفت: آگاهی عمومی با تولید محتوا پادکست اتفاق می‌افتد. بیش از ۵۰ میلیون نفر جمعیت ایران عضو شبکه‌های اجتماعی هستند و این ظرفیت بزرگی برای آموزش خواهد بود.

مدنیان اضافه کرد: علت انتخاب نام ایران مدد برای مرکز نیکوکاری دور بودن از انتخاب اسامی مقدس بوده است تا کم کاری ما بی احترامی به نام ائمه اطهار نشود.

موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد افزود:موسسه حقوقی حق گستر که جنبه حقوقی این مرکز را مدیریت می کند از ۸ بخش تشکیل شده است. وکالت، داوری، تنظیم اسناد، مالکیت فکری، بیمه و خسارت، تحقیق و آموزش، ارث و وصیت و تجارت بین الملل.

وی با تاکید به اینکه مرکز نیکو کاری ایران مدد نقش حمایتی و معنوی و تأمین تسهیلات قرض‌الحسنه بر عهده دارد، تشریح کرد: ما بنا نداریم به سمت گداپروری حرکت کنیم. متاسفانه این حرکت در اصفهان توسط خیریه ها انجام می شود. ما به سمت کار بلاعوض و خدمت رایگان حرکت نمی کنیم، برای کاهش مشکلات پرونده های کیفری تلاش می کنیم به افراد وام می دهیم تا مجبور به بازگرداندن باشند و کار کنند و کرامت انسانی آنها حفظ شود.

مدنیان با توجه به اینکه برای حل مشکلات بسیاری از زندان ها در مرکز نیکوکاری ایران مدد که با هدف راه اندازی وپشتیبانی وام و تسهیلات قرض الحسنه ۴۰ میلیون تومان تفاهم نامه ای با صندوق امداد ولایت امضاء گردیده است، گفت: وام پرداختی بدون سود، بدون گردش حساب، بدون کارمزد به افراد اعطا می شوند.

موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد خاطر نشان کرد: هر میزانی که از خیرین مشارکت جذب می کنیم کمیته امداد هم به همان میزان مشارکت خواهد کرد. به دو روش خیرین می‌توانند به مرکز نیکوکاری کمک کنند، یک روش می‌تواند مبلغی را به عنوان نذر به مرکز اعطا کنند و یا پول را به صورت امانی در مرکز قرار دهند تا با آن وام داده شود.

وی با بیان اینکه مرکز نیکوکاری ایران مدد ۳ حُسن خاص دارد، افزود: امکان تشکیل شعب دفاتر در سطح کشور داریم. زیرا در کشور مرکز نیکوکاری حقوقی وجود ندارد و اگر ساختار تقویت بشود در بسیاری از استان‌ها امکان ایجاد چنین مرکزی وجود دارد و می‌تواند در هر شهرستان یک نمایندگی ایجاد کنیم حتی امکان فعالیت خارج از کشور و جذب سرمایه های بین المللی دارد.

مدنیان ادامه داد: این مرکز حتی امکان تشکیل واحدهای نیکوکاری گروه ها، نحله ها و تشکیلات رسمی و غیر رسمی را دارد. واحدهامی‌توانند اعضا داشته باشند و هر روز با هر مبلغی می‌تواند به صندوق ایران کمک کند تا بتوانیم با آن وام‌های حقوق پرداخت کنیم و یک شبکه مویرگی در کشور تشکیل شود.

موسس و رئیس هیات عامل مرکز نیکوکاری رسانه‌ای حقوقی ایران مدد در پایان گفت: این مرکز ایران در روز ۲۷ بهمن ماه رسماَ افتتاح می گردد.

خبرنگار: مهتاب خیری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.