تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر : 31920

تجربه ایران در زمینه پارک‌های فناوری، زمینه‌ساز توسعه همکاری با پاکستان است

تجربه ایران در زمینه پارک‌های فناوری، زمینه‌ساز توسعه همکاری با پاکستان است

 معاون فدرال وزیر علوم و فناوری پاکستان گفت: تجربه‌های ارزشمند ایران در زمینه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور و دانشگاه‌های آنها باشد. به گزارش دنیای  اسراربه نقل ازایرنا، “غلام محمد ممون”، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان افزود: ما در پاکستان در زمینه دانش و توانمندی‌

Print Friendly, PDF & Email

 معاون فدرال وزیر علوم و فناوری پاکستان گفت: تجربه‌های ارزشمند ایران در زمینه پارک‌های علم و فناوری می‌تواند زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های علمی بین دو کشور و دانشگاه‌های آنها باشد.

به گزارش دنیای  اسراربه نقل ازایرنا، “غلام محمد ممون”، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان افزود: ما در پاکستان در زمینه دانش و توانمندی‌ پارک‌های علم و فناوری ضعیف هستیم اما با توجه به تجربه‌های ارزشمند ایران و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آن در این زمینه بسیار تمایل داریم تا از متخصصان ایرانی در این بخش بهره بگیریم.

وی با بیان‌اینکه امروز عصر دانش است، اظهار داشت: اگر سریع عمل نکنیم از عصر دانش عقب می‌مانیم به‌ همین دلیل جامعه مسلمانان باید در این مسیر حرکت کند.

معاون وزیر علوم و فناوری پاکستان اضافه کرد: این موضوع نمی‌تواند بدون توجه به ظرفیت‌های علم و فناوری دو کشور ایران و پاکستان عملی شود.

وی به گفت‌وگوی خود با رییس دانشگاه اصفهان اشاره و اضافه کرد: در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری‌ها در زمینه های علم و فناوری دو کشور تاکید شد.

معاون وزیر علوم و فناوری پاکستان ادامه داد: اگرچه تفاهمنامه‌های متعددی در زمینه‌های علم و فناوری و در سطح عالی بین دو کشور امضا شده و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی متعددی بین ما برقرار بوده است اما هنوز نتوانسته‌ایم آنطور که باید در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه در بخش علمی، قدم شایانی برداریم.

وی تاکید کرد: زمانی که شنیدم در بین دانشجویان خارجی دانشگاه اصفهان هیچ دانشجوی پاکستانی وجود ندارد بسیار شوکه شدم و باید در همکاری متقابل کوشید تا این شکاف برطرف شود.

این مقام پاکستانی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس هیات امنا و هفتمین اجلاس کمیته اجرایی بنیاد علمی اِکو در اصفهان اظهار داشت: بابت قبولی میزبانی این رویداد از طرف ایرانی بویژه اصفهان تشکر و از رییس دانشگاه این دیار برای بازدید از سه دانشگاه برتر پاکستان دعوت می‌کنم تا زمینه‌ساز همکاری‌های متقابل شود.

شهر اصفهان روزهای ۲۴ و ۲۵ بهمن جاری میزبان پنجمین اجلاس هیات امنا و هفتمین اجلاس کمیته اجرایی بنیاد علمی اِکو با حضور و مشارکت مسوولان، سفیران و کارشناسان کشورهای عضو است.

به گزارش ایرنا، اِکو(ECOSF)، سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان و اُزبکستان است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه با پوشش حدود ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت است؛ بنیاد علمی اکو یکی از موسسه‌های تخصصی این سازمان است که با هدف توسعه اقتصادی بر پایه ارتقای علم، فناوری و نوآوری فعالیت می‌کند.

نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در ایران سال ۱۳۷۹ در اصفهان راه‌اندازی شد و پس از آن، زمینه ایجاد و رشد پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان در کشور شکل گرفت بطوریکه امروزه با گذشت ۲ دهه، ۲۶۰ مرکز رشد فناوری و ۵۱ پارک علم و فناوری در کشور فعالیت می‌کنند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.