تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر : 28150

تربیت قرآنی در خانواده ها شکل می گیرد شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندان همکار وزارت نیرو با برتری شرکت توزیع برق اصفهان

تربیت قرآنی در خانواده ها شکل می گیرد شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندان همکار وزارت نیرو با برتری شرکت توزیع برق اصفهان

به گزارش دنیای اسرار:در این سالها که هر زمان نام قرآن و مسابقات قرآنی استانی وکشوری در شرکت توزیع برق اصفهان مطرح بوده است خواهران جان نثاری کارنامه قرآنیدرخشانی را از خود نشان دادند. شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندن همکار وزارت نیرو موجب شد تا مصاحبه ای اجمالی با خانم زهرا جان نثاری

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:در این سالها که هر زمان نام قرآن و مسابقات قرآنی استانی وکشوری در شرکت توزیع برق اصفهان مطرح بوده است خواهران جان نثاری کارنامه قرآنیدرخشانی را از خود نشان دادند.

شانزدهمین جشنواره قرآن و نماز ویژه فرزندن همکار وزارت نیرو موجب شد تا مصاحبه ای اجمالی با خانم زهرا جان نثاری که در این دوره مسابقات در رشته حفظ رتبه دوم را از آن خود کرده را به نگارش در آوریم .

وی  در کلاس نهم درس می خواند و ۲۰ جز قرآن را حفظ کرده است و در کنار آن نیز در درس و تحصیل نیز موفق بوده است

وی گفت :من و خواهرم با یکدیگر قرآن را حفظ می کردیم البته ایشان حافظ کل قرآن هستند ودر این رشته بسیار توانمند می باشند  ما در خانه با یکدیگر مباحثه می کنیم و اشکالات یکدیگر را به هم متذکر می شویم .

وی خاطر نشان کرد :به حمد ا…من در خانواده ای مذهبی و قرآنی متولد شدم و رشد کردم و اززمانی که به یاد دارم مادر و پدرم هر زمان که فرصتی پیدا می کردند مشغول تلاوت قرآن یا دعا بودند و آیات قرآن را به ما آموزش می دادند و به خصوص مادرم که خود مربی قرآن بودند و اشراف بهتری به تلاوت قران داشتند ؛ همه اینها موجب شد که ما نیز علاقه شدیدی به قرآن پیدا کنیم خاطرم هست زمانی که خواهرم متوجه شد یکی از سوره های قرآن به نامشان آمده (سوره مریم ) از مادرم خواست که این سوره را با کمک ایشان حفظ کند و مادرم زمانی که سوره الرحمن را می خواند برادرم با شنیدن این سوره بسیار خرسند می شد و از مادرم  خواسته بود که تلاوت وحفظ این سوره  را یاد بگیرد .

جان نثاری ابراز داشت :من حفظ قرآن را با نغمه های استاد پرهیزگار یاد گرفتم و حفظ کردم که بسیار دلنشین است و البته برای آموزش بیشتر به کلاسهای جامعه القرآن نیز رفتم که بسیار تاثیر گذار بوده است .

وی در مورد اثر قرآن در زندگی شخصی اش گفت :من قبل از اینکه به حفظ قرآن روی بیاورم در دروس تحصیلی ام در کلاس جز رتبه های برتر نبودم اما به حمدا…پس از آنکه توفیق پیدا کردم که قرآن را حفظ کنم تمرکز و حافظه ام بیش از گذشته شده و موجب شد در تحصیلم موفقیت های چشمگیری را به دست آورم .

وی خاطرنشان کرد :کتاب قران نکات آموزنده زیادی برای سعادت و رستگاری بندگان خداوند مطرح کرده است که اگر به دستورات آن عمل شود خیر دنیوی و اخروی را برای انسان به وجود می آورد و باید همان طور که قرآن را تلاوت می کنیم به معانی بلند و پر نغز آن توجه کنیم که بهترین دستور العمل ها و راهنما در زندگی شخصی و اجتماعی انسان است .

وی گفت آیات ۴۲ و ۴۳ سوره بقره برای من بسیار دلنشین است و  به نظر می رسد خداوند در این دو آیه درس زندگی را به بندگان خود آموزش داده است

وی در خصوص انس بیشتر خانواده ها با قران گفت : به نظر می رسد در ابتدا اگر خانواده ها تنها با دو و سه آیه  از یک سوره شروع کنند برکت و کشش این کتاب آسمانی آنها را برای بیشتر دانستن و خواندن آیات نورانی ترغیب می کند .

وی بزرگترین معجزه قرآن را آرامش در زندگی عنوان کرد و اظهار داشت :همه تنش ها وسردر گمی ها را می توان با تلاوت قرآن برطرف کرد و به نظر می رسد در قرن معاصر می تواند راهگشای بسیاری از بی قراری های مردم امروز باشد.

گفتنی است :مهندس حمید رضا پیرپیران از زهرا جان نثاری تقدیر و تشکر شایسته ای به عمل اورد .

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.