تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
کد خبر : 32910

تصویب بیش از ده‌هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانش‌آموزان سمپاد

تصویب بیش از ده‌هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانش‌آموزان سمپاد

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش خبر داد: تصویب بیش از ده‌هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانش‌آموزان سمپاد رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از گذشت چندین ماه و جلسات متعدد در شورای شهر اصفهان، بیش

Print Friendly, PDF & Email

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش خبر داد:
تصویب بیش از ده‌هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانش‌آموزان سمپاد
رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: پس از گذشت چندین ماه و جلسات متعدد در شورای شهر اصفهان، بیش از هزار میلیارد تومان از ایده دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان اصفهان در بخش نوجوانانه شهر در شهرداری اصفهان تصویب شد.
به گزارش  دنیای اسرار، احسان صنعتکار رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان این اداره کل در خصوص تصویب بیش از ده‌هزار میلیارد ریال در بودجه شهرداری اصفهان از ایده دانش‌آموزان سمپاد اظهار داشت: در پاییز ۱۴۰۱ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با شورای شهر اصفهان، مدارس دوره دوم استعدادهای درخشان شهر اصفهان میزبان سخنگوی شورای شهر اصفهان بودند.

وی ادامه داد: این مجموعه برنامه با عنوان گفتاورد و در راستای کنشگری دانش‌آموزان سمپادی در عرصه مدیریت شهری بود.

صنعتکار با بیان اینکه، علی صالحی عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی شورای شهر اصفهان با حضور در این مدارس علاوه بر گفت‌وگوهای چندین‌ساعته در خصوص نظام مسائل و وضعیت شهری اصفهان، پیرامون ایده‌های دانش‌آموزان در بخش نوجوانانه شهر با دانش‌آموزان گفت و گو می‌کرد، افزود: پس از گذشت چندین ماه و جلسات متعدد در شورای شهر اصفهان، بیش از هزار میلیارد تومان از ایده دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان اصفهان در بخش نوجوانانه شهر در شهرداری اصفهان تصویب شد.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ابراز داشت: از میان مهم‌ترین ردیف بودجه‌های که می‌توان به آن اشاره کرد اختصاص ۶۰۰ میلیارد برای حوزه تفریح، اختصاص ردیف ویژه استعدادیابی نوجوانان، تعریف ۱۴ میلیارد رویداد در حوزه گردشگری، تعریف رویدادهای بازی، ورزش و موضوعات فرهنگی ویژه نوجوانان، تصویب ۴۰ میلیارد برای ایجاد دهکده تفریحی و فرهنگی نوجوان از جمله آن می‌باشد.

وی با اشاره اینکه تصویب بیش از هزار میلیارد تومان پروژه هم‌راستا با ایده‌های دانش آموزان مدارس سمپاد در بودجه شهرداری اصفهان قرار گرفته است، عنوان کرد: این رقم بخشی از بودجه ۲۲ هزار میلیاردی شهرداری اصفهان بوده که توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برای پروژه‌های شهری مصوب شده است و هم‌راستا با ایده‌هایی است که دانش آموزان مدارس سمپاد اصفهان پاییز ۱۴۰۱ در برنامه گفتاورد مطرح کرده بودند.

صنعتکار تصریح کرد: قطعاً نسل دانش‌آموز امروز کشور، آگاه و نسبت به محیط پیرامونی خود حساس و دغدغه‌مند است، اما باید چنین رویدادها و بسترهایی فراهم تا کنشگری دانش‌آموزان نمایان شود.
رئیس اداره استعدادهای درخشان و پژوهشگران جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: بخش عمده‌ای از حل مطالبه‌گری دانش‌آموز نسل امروز نیازمند گفت‌وگوهای بی‌واسطه مسئولان با این قشر است که باید در تمام عرصه‌ها و ساحت‌ها تکثیر شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهاناذعان داشت: در نظام تعلیم و تربیت نباید دانش‌آموز را عنصری منفعل دانست بلکه برای دانش‌آموز باید جایگاه کنشگری در نظر گرفته شود زیرا بخش عمده‌ای از مسائل چه در حوزه تعلیم و تربیت و چه در سایر حوزه‌ها با مشارکت صحیح دانش‌آموزان، قابل تصمیم‌گیری برای رسیدن به راه‌حل‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدن به یک جامعه پویا و باانگیزه نیازمند یک مفاهمه اجتماعی با دانش‌آموزان هستیم که نیاز است صدا و ایده‌های آنان را بشنویم و از خود آنها برای حل مسائل اجتماعی کمک بگیریم.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.