تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 27621

توسعه درون‌ زا شاه‌کلید حل مشکل مسکن

توسعه درون‌ زا شاه‌کلید حل مشکل مسکن

به گزارش دنیای اسرار:امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده شامل فرسوده میانی، ناهمگون و …وجود دارد، اظهار کرد: اگر هر شهرداری به سهم خود مکلف

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ با بیان اینکه در استان اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار هکتار بافت فرسوده شامل فرسوده میانی، ناهمگون و …وجود دارد، اظهار کرد: اگر هر شهرداری به سهم خود مکلف به ساخت مسکن شود تا ۴۰ درصد بافت فرسوده نوسازی می‌شود و مابقی را انبوه‌سازان در مناطق مختلف احداث می‌کنند.

وی افزود: شاه کلید حل مشکل مسکن و تولید آن استفاده از بافت فرسوده و توسعه درون زا است.

 معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: سیاست بازآفرینی شناسایی محلات هدف است که طبق برنامه توسعه مقرر است طی دو دوره پنج ساله و هر سال ۱۰ درصد نوسازی شود. 

 وی خاطرنشان کرد: به متقاضیان طرح نوسازی بافت فرسوده و بازآفرینی شهری با توجه به نوع شهر از ۱۴۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شود.

زاغیان با بیان اینکه در طرح جهش تولید مسکن به دنبال ایجاد یک سایت خاص نخواهیم بود، گفت: از همه ظرفیت‌های توسعه درون زا استفاده خواهیم کرد و در کنار آن در قالب چهار چوب دولت در عرضه مسکن از زمین‌های دولتی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سیاست دولت نوسازی بافت فرسوده است، اذعان داشت: سیاستگذاری دولت در این بخش با هدف ارزش آفرینی بافت فرسوده و زمین‌های تحت مالکیت است تا مالکان به نوسازی ترغیب شوند و اگر زمین‌های بافت‌های ناکارآمد را ارزش گذاری کنیم بی تردید مردم خودشان اقدام به نوسازی خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.