تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر : 33376

توسعه صنعت، نیازمند انرژی و تصمیم گیری به روز است

توسعه صنعت، نیازمند انرژی و تصمیم گیری به روز است

مدیر عامل ذوب آهن در نشست تخصصی انرژی: توسعه صنعت، نیازمند انرژی و تصمیم گیری به روز است به گزارش دنیای اسرار :نشست تخصصی انرژی ۱۸ اردیبهشت ماه در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز فولاد با نگاهی به بازار با حضور مدیرعامل ذوب آهن اصفهان برگزار شد. مهدی کوهی در این نشست با بیان

Print Friendly, PDF & Email

مدیر عامل ذوب آهن در نشست تخصصی انرژی:

توسعه صنعت، نیازمند انرژی و تصمیم گیری به روز است

به گزارش دنیای اسرار :نشست تخصصی انرژی ۱۸ اردیبهشت ماه در سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم انداز فولاد با نگاهی به بازار با حضور مدیرعامل ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

مهدی کوهی در این نشست با بیان اینکه صنعت برای ادامه فعالیت خود راهی جز این ندارد که حامل های انرژی را برای خودش تامین کند اظهار کرد: از برنامه سوم توسعه به بعد دولت موظف بود نیاز صنعت را تامین کند. اما از برنامه پنجم به بعد برق در برنامه های توسعه ای قرار نگرفت و‌ درست در همین زمان صنعت با مشکل مواجه شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ قیمت برق افزایش ۱۰۰ درصدی پیدا کرد و امسال برای صنعت سیمان ۲۰ درصد ،صنعت فولاد ۵۰ درصد و صنعت پتروشیمی ۷۰ درصد افزایش داشت و این موضوع باعث شد سود سهام فولادی ها ۴۰ درصد کاهش پیدا کند.

به گفته کوهی، مصرف گاز کشور ۸۵۰ میلیون متر مکعب در زمان پیک مصرف است که از این میزان ۶۸۰ میلیون متر مکعب برای مصرف خانگی است. با این حال در زمان پیک مصرف، برای بخش خانگی هم با کمبود گاز مواجه هستیم. درنتیجه مسئولان به این نتیجه رسیدند که صنعت خودش نیاز خود را تامین کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن افزود: این مجتمع عظیم صنعتی نیروگاه ۲۴۰ مگاواتی در اختیار دارد آن هم از ۵۴ سال قبل که شاید مازاد منطقه بود.

کوهی ادامه داد: بسیاری از صنایع به سمت ساخت نیروگاه حرکت کردند و‌برخی به سمت انرژی های پاک رفته اند.

مدیر عامل ذوب‌آهن گفت: بحث آب هم جزو زیرساخت هایی است که حتما باید تامین شود. تامین آب ذوب آهن از زاینده رود بود اما امروز به دلیل کمبودها تلاش می کنیم از طریق تصفیه پساب ها و پروژه های دیگر تامین شود. در این زمینه طرح توسعه ای با مپنا داریم که امیدوارم طبق برنامه انجام شود. وی افزود: مشکل دیگر صنعت فولاد تامین گاز است. در این حوزه هم راهی جز خود تولیدی نداریم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: صنعت فولاد نیازمند آب و برق و گاز است. آهن اسفنجی که زمانی پر سودترین حلقه صنعت فولاد بود بدلیل کمبود گاز با کاهش سود همراه شده است.

وی بیان کرد: اینکه می گویند صادرات فولاد صادرات گاز است حرف درستی نیست اگر با این نگاه به موضوع بنگریم صادرات خیلی از محصولات، خام فروشی می شود زیرا آنها هم نیازمند برق و آب و گاز هستند.

کوهی در پایان تاکید کرد: برای کار توسعه ای باید به روز تصمیم گیری شود .

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.