تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر : 32219

توصیه های پلیس راهور به مسافران نوروزی

توصیه های پلیس راهور به مسافران نوروزی

  به  گزادش دنیای اسرار:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و قصد برخی از همشهریان بر سفر در تعطیلات نوروز موارد و توصیه‌هایی را در این رابطه به همشهریان متذکر شد. نکات اولیه ایمنی مورد نیاز برای شما و همراهانتان در سفر بسیاری از حوادث رانندگی

Print Friendly, PDF & Email

 

به  گزادش دنیای اسرار:رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و قصد برخی از همشهریان بر سفر در تعطیلات نوروز موارد و توصیه‌هایی را در این رابطه به همشهریان متذکر شد.

نکات اولیه ایمنی مورد نیاز برای شما و همراهانتان در سفر

بسیاری از حوادث رانندگی بر اثر سرعت زیاد و عدم رعایت فاصله مناسب روی می‌دهند. در یک فاصله ۱۰۰ کیلومتری، راننده ای که با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می کند، تنها ۹ دقیقه زودتر از راننده ای که با سرعت ۹۵ کیلومتر در ساعت رانندگی می کند، به مقصد می رسد.

اگر فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه به ویژه با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنید، در مواقع ضروری و رویارویی با موقعیت های مخاطره آمیز ، سریعتر و راحتتر می توانید عکس العمل نشان دهید.برای رعایت و محاسبه فاصله مناسب با وسیله نقلیه جلویی می توانید سرعت خودرو را به عدد ۱۰ تقسیم و حاصل آنرا در همان عدد ضرب کنید مثلاً اگر سرعت شما ۶۰ کیلومتر در ساعت است، ۳۶ متر به دست آمده، فاصله مناسبی است که شما باید با وسیله نقلیه جلویی حفظ کنید.

کمربند ایمنی وسیله ای است که کارآمدی آن در کاهش ضایعات انسانی و جراحات ناشی از حوادث رانندگی به اثبات رسیده است. بستن کمربند ایمنی یک کار تفننی و تشریفاتی نیست، بلکه یک نیاز جدی برای حفظ جان شما و سرنشینان خودرو است.

قبل از هر سفر باید از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست قسمت های مختلف آن اطمینان پیدا کنید. علاوه بر این، اگر سفر شما طولانی مدت است هر ۲ ساعت یکبار توقف و وسیله نقلیه خود راکنترل کنید.

-فشار باد تایرها را تنظیم کنید. اختلاف فشار باد تایرها در کنترل خودرو تاثیر می گذارد و حتی موجب حادثه می‌شود.

هرگز در حال رانندگی با سرنشینان خودرو گفتگو نکنید. همچنین توجه داشته باشید که خوردن و آشامیدن در حین رانندگی عمل خطرناکی است.

برای حمل بار فقط از باربندهای تایید شده مجاز استفاده کنید . حد مجاز بارگیری روی باربند ۵۰ کیلو است. با رعایت این مسئله بار را بطور یکنواخت توزیع کنید تا در پیچ راه‌ها با مشکل مواجه نشوید.

اگر به هر علت در جاده به ویژه در بزرگراه‌ها ناچار به توقف شدید، حتی الامکان وسیله نقلیه خود را از سطح سواره رو خارج کنید و با قراردادن علائم ایمنی مانند مثلث شب رنگ ، رانندگان دیگررا مطلع کنید. در چنین شرایطی پس از پیاده شدن از خودرو به صورت ناگهانی وارد جاده نشوید.

آهسته و بااحتیاط برانید، تاسالم به مقصد برسید،حادثه فقط برای دیگران نیست ، همه باید احتیاط کنیم!

-اگر دچار حادثه شدید، بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی با شماره تلفن ۱۱۰ تماس بگیرید.

 

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.