تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر : 32205

توضیحات رئیس اداره استثنایی پیرامون سنجش نو آموزان/فرایند سنجش از این پس در تمام ایام سال انجام می‌شود

توضیحات رئیس اداره استثنایی پیرامون سنجش نو آموزان/فرایند سنجش از این پس در تمام ایام سال انجام می‌شود

  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش گفت: به دستور مقام عالی وزارت، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور موظف شد سنجش را به صورت فرایندی و در طی سال انجام دهد به همین دلیل مراکز ویژه اختلالات یادگیری به مراکز جامع آموزش و سنجش و توانبخشی ارتقا داده شد

Print Friendly, PDF & Email

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش گفت: به دستور مقام عالی وزارت، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور موظف شد سنجش را به صورت فرایندی و در طی سال انجام دهد به همین دلیل مراکز ویژه اختلالات یادگیری به مراکز جامع آموزش و سنجش و توانبخشی ارتقا داده شد

به گزارش دنیای اسرار، روح الله خزائی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی این اداره کل در گفت و گو با روابط عمومی اظهار داشت: اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان مسئولیت سنجش دانش آموزان پیش دبستانی و بدو ورود را در واحد سنجش بر عهده دارد.

 

وی ادامه داد: سابقاً سنجش در فصل تابستان انجام می‌شد بنابراین ما با تراکم زیادی از نوآموزان بدو ورود به پایه اول مواجه بودیم که در سطح استان مشکلاتی را در زمینه ثبت نام و دریافت کتاب ایجاد می کرد.

 

خزائی ضمن ابراز خرسندی از تغییر روسه سنجش دانش آموزان پیش دبستانی و بدو ورود، افزود: به دستور مقام عالی وزارت، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور موظف شد سنجش را به صورت فرایندی و در طی سال انجام دهد به همین دلیل مراکز ویژه اختلالات یادگیری به مراکز جامع آموزش و سنجش و توانبخشی ارتقا داده شد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاه به اینکه در این مراکز سنجش سنین ۴ تا ۶ سال انجام می شود بیان داشت: از اول دی ماه طرح جدید با رویکردی جدید شروع شد و در حال حاضر در سطح استان تعداد ۱۶ پایگاه فعال داریم که بیشتر متمرکز در شهر اصفهان و مناطق پر جمعیت هستند.

 

وی تاکید کرد: تعداد پایگاه ها را در چند روز آینده افزایش خواهیم داد همچنین میزان پذیرش در سطح پایگاه ها هم افزایش داده خواهد شد و در تعدادی از پایگاه ها شیفت عصر ایجاد می شود.

خزائی متذکر شد: سنین ۴ تا ۶ سال که دوره طلایی رشد است، جامعه هدف محسوب میشود و در صورتی که افراد از نظر مشکلات حسی، حرکتی یا مشکلات هوشی به موقع تشخیص داده شوند می‌توانند خدمات بهتری دریافت نمایند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان یادآور شد: هر چه سن کودک افزایش یابد میزان اثربخشی خدمات توانبخشی تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و همین دلیل ایجاب میکند که ارزیابی و غربالگری را جدی گرفته شود.

 

وی عنوان کرد: عامل دوم انتخاب دوره پیش دبستانی به دلیل کاهش ترافیک سنجش در تابستان است که مشکلات کتاب و ثبت نام را بتوانیم تا حدود زیادی برطرف کنیم

 

خزائی تصریح کرد: خانواده ها و والدین دقت داشته باشند امسال ثبت نام از طریق درگاه است و می توانند از طریق درگاه اینترنتی my.medu.ir نسبت به اخذ نوبت اقدام کنند.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه پرداخت تنها از طریق درگاه اینترنی انجام میشود بیان داشت: دو نوع تعرفه تعیین شده است؛ تمام بها با مبلغ ۶۰ هزار تومان و رایگان که بر اساس دهک بندی انجام شده و به صورت هوشمند سامانه دهک افراد را شناسایی و رایگان یا تمام بها را مشخص میکند.

 

وی در خصوص اشکالات سامانه سنجش اذعان داشت: محدوده پایگاه های سنجش تعریف نشده و ممکن است زمان نوبتگیری همه پایگاه های سطح استان را نمایش دهد به همین دلیل حتما به آدرس پایگاه دقت و نزدیکترین پایگاه محل زندگی انتخاب شود و اگر در این زمینه شاهد نمایش پایگاه‌هایی بودید که با محل زندگی شما فاصله داشت برای نوبتگیری در روز دیگری موکول اقدام شود.

 

خزائی با بیان اینکه خانواده ها مدارک قید شده در برگه نوبتگیری را حتما همراه داشته باشند، عنوان کرد: مراجعه در زمان تعریف شده در برگه نوبتگیری انجام شود و هنگام نوبتگیری به روزهای تعطیل دقت کرده و از نوبتگیری در روزهای تعطیل جدا خودداری شود؛ پایگاه ها در روزهای تعطیل فعال نیستند و عدم مراجعه مشمول جریمه خواهد شد.

 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خطاها و مشکلات فنی سامانه در سطح کشوری است، بنابراین خانواده های محترم با مسئول پایگاه ها و سایر عوامل سنجش همکاری لازم را داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: حتماً در زمان مراجعه به تغذیه فرزند توجه شود تا آمادگی لازم برای پاسخگویی داشته باشد؛ استرس به فرزندان وارد نشود؛ سوالات متناسب با سن کودکان طراحی شده بنابراین خانواده ها نگران عدم کسب نمره حدنصاب نباشند؛ هدف از این سنجش شناسایی کودکان مشکوک به مشکلات، بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و هوش به منظور مداخله به هنگام جهت دریافت خدمات توانبخشی می باشد

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.