تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
کد خبر : 32789

تکمیل فونداسیون ۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

تکمیل فونداسیون ۸ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

  مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از ۸ هزار واحد پایان یافته است. به گزارش دنیای اسرا به نقل ازفارس:علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه نود و چهارمین جلسه شورای مسکن

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از ۸ هزار واحد پایان یافته است.

به گزارش دنیای اسرا به نقل ازفارس:علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه نود و چهارمین جلسه شورای مسکن استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در این استان بیش از ۴۳۰ هزار نفر اقدام به ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن کردند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۴۴ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.

 

وی افزود: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۵۲ هزار متقاضی افتتاح حساب کردند و افزون بر ۲۹ هزار نفر از متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.

 

قاری‌قرآن بیان کرد: طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان هم اکنون در ۱۸ شهر به صورت بنیاد ساخت با متوسط پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد و در ۳۹ شهر به صورت گروه ساخت با میانگین پیشرفت ۲۳ درصد در حال اجرا است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از مجموع متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان بیش از ۲۲۱ هزار متقاضی برای شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۷۲ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

 

وی ادامه داد: شهر جدید بهارستان به دلیل شرایط مناسب زیستی شهروندان، از جمله فاصله ۱۵ کیلومتری به شهر مادر و برخورداری از برخی زیرساخت‌ها، بیشترین میزان ثبت نامی‌های استان را به خود اختصاص داده و دارای بیش از ۵۳ هزار متقاضی حائز شرایط فعال است.

 

قاری‌قرآن عنوان کرد: در شهرهای جدید فولادشهر و مجلسی نیز به ترتیب بیش از ۱۷ هزار و یک‌هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال هستند و افزون بر ۸ هزار و ۶۰۰ متقاضی در فولادشهر و بیش از ۸۰۰ متقاضی در مجلسی به پروژه‌ها تخصیص یافتند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اضافه کرد: در سطح استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده که از این میزان، اراضی مورد نیاز برای ساخت بیش از ۴۷ هزار واحد در سطح استان موجود بود و مابقی از روش‌های مختلف تامین شده است.

 

وی گفت: در حال حاضر در مجموع ۴۹۸ هکتار اراضی به محدوده شهرهای استان الحاق شده همچنین ۸۵۰ هکتار دیگر نیز در دست الحاق است.

 

قاری‌قرآن با بیان اینکه تا کنون پروانه ساختمانی بیش از ۲۰ هزار واحد در سطح استان اصفهان اخذ شده است، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از ۸ هزار واحد پایان یافته، اسکلت و سقف افزون بر ۴ هزار واحد انجام و ۳۵۰ واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.