تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 27705

جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان برگزار شد

جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان برگزار شد

جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان با حضور مدیر کل، اعضای شورای معاونین، روسای شهرستان‌ها و کارشناسان اداری برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار، ولی‌اله نصر با اشاره به مبانی مدیریت در اسلام و نظام جمهوری اسلامی، گفت: اولین ابزار برای یک مدیریت موفق؛ داشتن شرح صدر و سعه صدر است. فرد باید دارای وسعت

Print Friendly, PDF & Email

جلسه شورای اداری بهزیستی استان اصفهان با حضور مدیر کل، اعضای شورای معاونین، روسای شهرستان‌ها و کارشناسان اداری برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار، ولی‌اله نصر با اشاره به مبانی مدیریت در اسلام و نظام جمهوری اسلامی، گفت: اولین ابزار برای یک مدیریت موفق؛ داشتن شرح صدر و سعه صدر است. فرد باید دارای وسعت روح برای پذیرفتن حق و تسلیم در برابر اعتقاد صحیح باشد.

وی ضیق صدر را نقطه مقایل شرح صدر عنوان کرد و ادامه داد: ما در طول کار با انبوه مشکلات سروکار داریم که اگر آن شرح صدر نباشد تحمل مسائل، سخت می‌شود در واقع؛ قدرت تحمل مشکلات و ناملایمات از ویژگی‌های یک مدیر است.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، افزود: از نظر امام علی(ع) یکی از ابزارهای ریاست داشتن شرح صدر است و برای انسان ناکام از آن، تبعات ضیق صدر به خودش برمی‌گردد و توان ادای حق ندارد.

نصر، وجدان کاری را اصل دوم یک مدیر موفق دانست و تصریح کرد: وجدان؛ یک نیروی ناشناخته اما محسوس است که همه مکاتب بشری در خصوص آن صحبت کرده‌اند.

وی  خاطرنشان کرد: قرآن مجید در خصوص جایگاه وجدان در کنار چشم و گوش اشاره کرده و می‌گوید برای انسان، نیروی درونی به نام وجدان وجود دارد.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، گفت:  انضباط اداری، سومین  موردی است که یک مدیر باید به آن توجه کافی و لازم داشته باشد.

نصر، ابزار چهارم را تغافل و چشم‌پوشی برشمرد و افزود: اثر تغافل در زندگی هر فرد به وضوح مشهود می‌شود اما تغافل تا جایی که نتیجه عکس و سوء استفاده  به دنبال نداشته باشد، امکان پذیر است.

وی اظهار کرد:  قدرشناسی و ارج گذاری نسبت به فعالیت و ارتباطات درون و برون سازمانی اصلی است که نباید به آن بی‌توجه بود چرا که عمل به این مهم، پرهیز از ایجاد نارضایتی را به دنبال دارد.

نصر ادامه داد: ششمین اصل، داشتن روابط صمیمانه انسانی و محترمانه است، لذا شایسته است همه مدیران در سطح بهزیستی استان احترام را آن طور که شریعت مقدس اسلام ترسیم کرده است، سرلوحه امور خود قرار دهند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، تغییر در زاویه دید و نگاه چند وجهی به مسائل را مهم دانست و یادآورد شد: نباید  قضایا و مشکلات را از یک زاویه نگریست و نتیجه‌گیری کرد چه بسا بررسی هر مساله از جهات مختلف، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و دست‌آوردی به ارمغان بیاورد.

اصفهان ظرفیت خوبی برای کار در ابعاد مختلف دارد

در این نشست اداری، حجت‌الاسلام مهدی گرجی، نیز با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت خوبی برای کار در ابعاد مختلف دارد، گفت: بهزیستی از مجموعه سازمان‌های حمایتی است که خدمات متنوع ارائه می‌کند.

این استاد اخلاق حوزه و دانشگاه، با اشاره به حدیثی از امام حسین(ع)، ” نیازهای مردم به شما، از نعمت های خداوند بر شماست، پس از نعمت ها ملول نشوید (و آنها را برآورده سازید) وگرنه از دست می روند” ادامه داد: در وجود هر یک از شما تلاشگران در بهزیستی و امداد به مددجویان، خیری است که باید شکرگزار آن باشید.

وی، داشتن سرعت در کار خیر، استفاده از بهترین امکانات و انجام کمک مخفیانه، اثر موثری در انجام امور خیر داشته و داشتن غرور و عجب را؛ آفتی دانست که عامل سقوط انسان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، در ادامه این نشست اداری هر یک از کارگروه‌های اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکت‌های مردمی به ارائه گزارش و دیدگاه‌های خود در خصوص چگونگی تسهیل انجام امور و همچنین ارائه خدمات بهتر به  جامعه هدف بهزیستی، پرداخته و در پایان از خدمات سی ساله دادود ترابی رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی‌شهر تجلیل کردند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.