تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶
کد خبر : 31543

حضور بیش از ۱۰۰۰ هزار دانش آموز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران  در نایین

حضور بیش از ۱۰۰۰ هزار دانش آموز در پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران  در نایین

با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز، پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب در نایین برگزار شد. به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفای نایین حضور پر شور دانش آموزان، مربیان و اولیا را در این مراسم قابل توجه دانست و گفت: هدف این است که مادران و دختران

Print Friendly, PDF & Email
با حضور بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز، پویش حامیان آب ویژه مادران و دختران با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب در نایین برگزار شد.

به گزارش دنیای اسرار:مدیر آبفای نایین حضور پر شور دانش آموزان، مربیان و اولیا را در این مراسم قابل توجه دانست و گفت: هدف این است که مادران و دختران نایینی آب شرب را بهینه مصرف کنند چراکه هم اکنون مصرف سرانه هر نفر در طول یک شبانه روز در نایین حدود ۱۷۵ لیتر در شبانه روز است که از میانگین کشور بالاتر است.
محمد علی عباسی اعلام کرد: در حال حاضر سرانه مصرف آب شرب در کشور به طور میانگین ۱۵۰ لیتر در شبانه روز محاسبه شده است، بنابراین یکی از راه های رعایت سرانه مصرف آب در نایین مدیریت مصرف آب از سوی مادرن ودختران در این منطقه می باشد.
وی با بیان اینکه نایین از لحاظ آب و هوایی در منطقه بیابانی و خشک قرار دارد اظهار داشت: میانگین بارندگی سالیانه در کشور حدود۸۰۰ میلیمتر است در حالیکه این رقم در نایین حدود ۷۵ میلیمتر می باشد و با توجه به کاهش بارش ها در این منطقه باید با مصرف درست از این منابع محدود به خوبی محافظت شود .
مدیر آبفای نایین اظهارداشت: ۱۸ هزار و ۵۰۰ انشعاب آب به متقاضیان در شهرها و روستاهای نایین واگذار شده است این درحالیست که هم اکنون آب شرب ساکنان ۱۰۵ روستا از طریق تانکر سیار تامین می شود.
در این مراسم رئیس خانه فرهنگ آب به اهمیت نقش دانش آموزان در مدیریت مصرف آب پرداخت و اظهار داشت: آب مایه حیات و زندگی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و آب و هوایی کشور، مدیریت مصرف آب امری بسیار جدی است و معتقدیم که باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی نسل جوان و نوجوان که آینده کشور را در دست خواهند گرفت، مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنیم که در این میان نقش دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است.
زهره تشیعی افزود: اگر نوجوانان و دانش آموزان در مدارس با پیامدهای مصرف بی رویه آب آشنا شوند می توانیم امیدوار باشیم که دانش آموزان همیار و حامی آبفا در نهادینه کردن مدیریت مصرف آب در جامعه هستند.
وی افزود: اصلاح الگوی مصرف از ضرورت های جامعه امروز است و اهمیت موضوع آب از دیرباز در فرهنگ دینی و عامه جامعه ایرانی وجود داشته که نیازمند احیاء و حساسیت بیشتر نسبت به آن هستیم و رویکرد ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی هم مربوط به همین ضرورت هاست که باید به آنها توجه جدی شود.
تشیعی با اشاره به برگزاری پویش حامیان آب با محوریت زنان و مدیریت مصرف آب تصریح کرد: اجرای پویش حامیان آب به منظور ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب میان مادران و دختران در دستور کار آبفای استان اصفهان قرار گرفته است، این درحالیست که خانه فرهنگ آب در سا ل های اخیر با همکاری و تعامل با اداره آموزش و پرورش با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی اقدام به آموزش مصرف درست آب به بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در سطح استان نموده است.
در ادامه مدیر آموزش و پرورش نایین ضمن قدردانی از مسئولان آبفای استان در برگزاری این پویش گفت: در سال های اخیر با توجه به کاهش بارش ها، برنامه های متنوعی در زمینه فرهنگ سازی مصرف بهینه آب میان دانش آموزان برگزار گردید و اجرای این برنامه ها می تواند دانش آموزان را با اصول فرهنگ درست مصرف آب بیشتر آشنا نماید.
حمید شهریاری با بیان اینکه در سال تحصیلی کنونی ۶ هزار و ۳۰۰ دانش آموز در مقاطع مختلف در شهرستان نایین مشغول به تحصیل هستند اظهار داشت: آموزش و پرورش نایین برای اینکه آب در مدارس بهینه مصرف شود اقدام به تجهیز مدارس به ابزار کاهنده مصرف نمود که این امر مانع از هدر رفت آب در مدارس شد، همچنین فضای سبز مدارس با آب غیر شرب آبیاری می شود.
وی افزود: آموزش و پرورش نایین این آمادگی را دارد تا با همکاری آبفا برنامه های متنوع و موثری در راستای فرهنگ سازی مصرف آب میان دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی برگزار نماید .
شهردار نایین نیز حضور بیش از هزار دانش آموز را در این پویش قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: از شرکت آب و فاضلاب برای اجرای این برنامه به این گستردگی قدر دانی می شود چرا که این امر بیانگر اهمیت دستگاه ها به مسئولیت اجتماعی است.
حسن شفیعی با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری منابع آبی گفت: موضوع آب برای کشور و استان از حساسیت ویژه ای برخوردار است، بر این اساس پرداختن به تبعات ناشی از عدم مصرف صحیح آب وظیفه همه دستگاه ها محسوب می شود و در این زمینه هم شهرداری برای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب برنامه هایی در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: پویش حامیان آب با استفاده از ظرفیت هنرمندان مشهور اصفهانی به خوبی توانست دانش آموزان را مجذوب ارائه راهکار های مصرف درست آب نماید.
سحر خدابخشیان یکی از دانش آموزان حاضر در این برنامه گفت: در این برنامه من و بسیاری از هم کلاسی هایم با آب مجازی آشنا شدیم تا قبل از این برنامه هیچکدام نمی دانستیم آب مجازی مقدار آبی است که در تولید یک کالا یا یک فراورده کشاورزی مصرف می شود و اینکه مثلاً برای تولید یک عدد سیب ۷۵ لیتر آب نیاز است.
و طاهره دهقان یکی از اولیای حاضر در این برنامه به عدم رعایت مصرف بهینه آب توسط کودکان و نوجوانان امروزی اشاره کرد و اظهار داشت: من نسبت به فرزندان خودم مصرف آب رابهتر رعایت می کنم و تلاش می کنم که به هیچ عنوان آب هدر نرود، دلیل این امررا هم در قطعی آب و عدم دسترسی کافی به آن در سال های بسیار دور می دانم اما این روزها به دلیل دسترسی آسان و همیشگی آب، دیگر کودکان و نوجوانان آب را به درستی مصرف نمی کنند وقدر آب را به خوبی نمی دانند .
در پایان این برنامه دانش آموزان و مسئولان سوگندنامه حامیان آب را با یکدیگر قرائت کردند. در این سوگندنامه مطرح می شود:
من حامی آب هستم، می دانم که آب عظمت الهی و مایع حیات است، من حامی آب هستم، همیشه و در همه جا محافظ آب هستم و برای آبادانی کشور عزیزمان ایران از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنم .

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.