تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر : 31938

دادستان کل کشور: افرادی که کشته‌سازی کردند باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند

دادستان کل کشور: افرادی که کشته‌سازی کردند باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند

دادستان کل کشور گفت: یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که افرادی که کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند. دادستان کل کشور: افرادی که کشته‌سازی کردند باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند به گزارش  دنیای اسرار، حجت

Print Friendly, PDF & Email

دادستان کل کشور گفت: یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که افرادی که کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

دادستان کل کشور: افرادی که کشته‌سازی کردند باید در پیشگاه قانون پاسخگو باشند
به گزارش  دنیای اسرار، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور با حضور در مجموعه زندان مرکزی اصفهان از خوابگاه‌ها،کارگاه‌های بنیاد تعاون و اشتغال زندانیان در این زندان بازدید کرد.

در این بازدید مددجویان به تشریح روند نگه‌داری و محاکمه قضایی خود پرداخته و از نوع برخورد، رسیدگی های قضایی، اسکان، پذیرایی، ملاقات و در کل نوع رفتار کارکنان در زندان ها ابزار رضایت و قدردانی کردند.

وی سپس از مجموعه کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی بنیاد تعاون در مجاورت زندان مرکزی بازدید و با مددجویان شاغل در این مجموعه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

منتظری همچنین در آیین آزادی زندانیان مشمول عفو گسترده رهبر انقلاب با اشاره به عفو اعطایی ایشان اظهار داشت: به نوبه خود از رهبر حکیم انقلاب تشکر می‌کنم که در آستانه پیروزی بزرگ انقلاب با این عفو، عیدی ارزشمندی را به ملت ایران و خصوصاٌ افرادی که در اثر اشتباه و غفلت گرفتار زندان شدند، به درخواست رئیس قوه قضاییه و مطالبات جامعی که شده بود، این لطف و محبت را ارائه فرمودند.

وی با اشاره به نوع عفو اعطا شده افزود: فرایند دادرسی که طی شود و جرم و هر فردی به اثبات برسد، به موجب قانون محکوم می‌شود و باید مجازات شود اما در قانون اساسی حق عفو به رهبری انقلاب داده شده که به درخواست رئیس قوه قضاییه با فرایندی که طی می‌شود، اگر مصلحت بدانند افراد مجرم و محکوم را عفو کنند.

منتظری در بیان نوع عفو در کشور گفت: در کشور ارائه عفو به ۲ روش است، یکی عفو مصداقی که در طول سال و ایام رضایت‌های مختلف با ارائه لیست و مشخصات فرد توسط ریاست قوه قضاییه پیشنهاد می‌شود و دیگری عفو معیاری که طی فرایندی توسط قوه قضاییه در خواست می‌شود و معیارهایی را انتخاب می‌کنند،که دامنه آن گسترده و فراگیر و به مراتب بیشتر از حبس مصداقی و تعینی است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تفاوت این عفو با عفوهای گذشته در این بود که علاوه بر محکومان عمدی، زندانیان حوادث اخیر را هم مشمول و حتی متهمان هم در این گروه قرار گرفتند و دامنه عفو بسیار گسترده شد.

وی ضمن قدردانی از حضور خیران در این آیین گفت: از همه کسانی که در طول سال در جهت کمک و مساعدت به محکومان در زندان ها تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

منتظری در ادامه در توصیه‌هایی خطاب به جوانان بازداشت شده حوادث اخیر عنوان کرد: از جوانان می‌خواهم تا مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگیرند، چرا که برای انسان تلخ است که جوانان که سرمایه‌های کشور هستند، به جای اینکه در دانشگاه یا کار باشند مورد غفلت قرار بگیرند.

دادستان کل کشور ادامه داد: یک نکته مهم در عفو رهبری انقلاب این است که افرادی که کشته‌سازی کرده و خسارت به بار آوردند، مورد عفو قرار نخواهند گرفت و باید در پیشگاه قانون و مردم جوابگو باشند.

وی گفت: نمی‌خواهیم کسی به زندان نبیفتد اما اگر این اتفاق برای او رخ داد، مشتاقیم که زندان محلی برای آموزش او باشد.

منتظری در پایان با قدردانی از سازمان زندان‌ها تصریح کرد: از همکاران در سازمان زندان‌ها که با همه محدودیت‌ها و مشکلات تلاش می‌کنند تا زندانیان پس از بازگشت از زندان، افراد موثری در خانواده و جامعه باشند، تشکر می‌کنم.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.