تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر : 28105

دانشجوی مفید آنست که جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند

دانشجوی مفید آنست که جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند

به گزارش دنیای اسرار:زمانی که خروجی تحصیل دانشجو، آرمان‌های انقلابی و اسلامی شد و توانست جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند، در حقیقت این نوع دانشورزی و دانشجویی مفید بوده است. احمد پیغمبری در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار در خصوص اهمیت دانشجو در دوران حساس کنونی و جامعه تصریح کرد: دانشجو قضیه ای

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:زمانی که خروجی تحصیل دانشجو، آرمان‌های انقلابی و اسلامی شد و توانست جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند، در حقیقت این نوع دانشورزی و دانشجویی مفید بوده است.

احمد پیغمبری در گفتگو با خبرنگار دنیای اسرار در خصوص اهمیت دانشجو در دوران حساس کنونی و جامعه تصریح کرد: دانشجو قضیه ای است که فقط مربوط به یک نفر یا یک مجموعه نمی‌شود بلکه دانشجو می‌تواند خود فرهنگ و فرهنگ ساز باشد هم در جامعه هم در نظام و هم در یک حکومت می تواند فرهنگ ساز باشد.
مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی اصفهان با تاکید بر اینکه در مورددانشجو هم اهمیت شخص مورد نظر است و همین اهمیت انعکاس دهی علم و اطلاعات اظهار داشت: علم و دانشجو به اندازه‌ای اهمیت دارد که حتی در قرآن کریم به این اشاره و تاکید می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در اهمیت علم و دانش جو همین بس که قرآن می فرماید یعلمهم الکتاب و یزکیهم و اینکه علم و تزکیه پشت سر هم آمده
این بدان معناست پشت سر و تالیف تزکیه و تقوا همزمان اهمیت دارند.

وی با بیان اینکه علم در جایگاهی قرار گرفته که حتی خدای متعال این آیه را می فرماید و مشتری این مسئله هست اضافه کرد: این بحث معنوی و اعتقادی در مورد دانشجو و اهمیت علم آموزی است.

مسئول عقیدتی سیاسی مرکز آموزش توپخانه شهید صیاد شیرازی اصفهان متذکر شد: دانشجو به لحاظ عملی در جامعه و در یک نظام و یک کشور به اندازه ای می‌تواند اثرگذار باشد که بنیه های انقلاب و نظام را با علم و اطلاعات خود استحکام ببخشد .

وی خاطرنشان کرد: دانشجو می تواند با علم و اطلاعاتش بنیه های انقلاب اسلامی را استحکام ببخشد‌.

حجت الاسلام پیغمبری افزود: با این تعاریف مشخص می‌شود دانشجو از مقام و منزلت و شایستگی های برتری برخوردار هست که می تواند در فرهنگ شهر و در فرهنگ کشور بلکه در فرهنگ جامعه اثر بسزایی داشته باشد و نقشی تاثیر گذاری را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویی می تواند در این اثر گذاری و در این شایستگی‌ها و دانشی که می‌خواهد از خود ارائه دهد موفق باشد که منشا این آرمان‌ها انقلاب و معنویات و فرهنگ او اسلامی باشد.

وی اذعان داشت: زمانی که دیدیم فرآیند و خروجی دانش این دانشجو، آرمان‌های انقلابی و آرمان‌های اسلامی شد و علومی که بتواند جامعه را به فرهنگ اسلامی نزدیک کند در حقیقت این نوع دانشورزی مفید و این نوع دانشجو می تواند بهترین نقش را در جامعه ایفا کرده باشد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم و بایستی به دانشجوها الگو بدهیم تا آرمان‌های انقلابی و آرمان‌های اسلامی محقق شود.
خبرنگار:زهره سادات طالقانی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.