تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر : 27104

دریافت نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین و تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه

دریافت نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین و تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه

در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین صورت گرفت: دریافت نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین و تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه به گزارش دنیای اسرار:در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار کشور، از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار در کشور تقدیر

Print Friendly, PDF & Email

در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین صورت گرفت:
دریافت نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین و تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه

به گزارش دنیای اسرار:در اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار کشور، از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار در کشور تقدیر شد و ضمن تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه، نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین به حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تعلق گرفت.

اجلاس سراسری مدیران ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار کشور با حضور زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور، عباس تابش معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل شرکت همراه اول و جمعی از مدیران نمونه کشوری برگزاری و مسائل مهمی در حوزه ارزش‌آفرینی در حوزه مدیریتی و توجه به آن مطرح شد.
در پایان این اجلاس سراسری، از مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان مدیر ارزش‌آفرین در تحول و توسعه کسب و کار در کشور تقدیر شد.همچنین ضمن تقدیر از عملکرد مدیریتی شرکت فولاد مبارکه، نشان عالی مدیر ارزش‌آفرین به حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تعلق گرفت.

هر سازمان باید بتواند توانایی‌های خود را برای بلندمدت تقویت کند
زهرا اربابی معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه در ابتدای این اجلاس با اشاره به مسأله مدیریت ارزش گفت: در دهه اول قرن ۲۱ شاهد دو بحران اقتصادی در جهان بودیم که منجر به نابودی برخی از شرکت‌های بزرگ و مهم در جهان شد.
وی افزود: در پی آن مدیران و راهبران سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به این فکر واداشته شدند که چگونه می‌توان در این شرایط بحرانی عملکرد اثربخشی داشت و با موفقیت به بقا ادامه داد.
معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به تعریفی از موفقیت گفت: آیا موفقیت به معنی بالارفتن سهام شرکت‌ها، ارزش سهام و یا به معنای کارآمدتر بودن، آینده‌نگری و کار کردن به شیوه‌ای است که در شرایط بحرانی بقای سازمان را تضمین کند؟
وی خاطرنشان کرد: استراتژی دستیابی به موفقیت بر پایه سود یعنی اینکه توجه به اتفاقات در بلند مدت وجود ندارد و این شیوه ممکن است صدماتی به کسب و کار شما وارد کند که جبران آن سخت باشد.
اربابی با بیان این که برای حفظ منابع انسانی، ارتقای کیفیت محصولات و توانایی در جذب مشتری‌های بالقوه بیشتر است، اذعان داشت: هر سازمان باید بتواند توانایی‌های خود را برای بلندمدت تقویت و از رویکردی دیگر تحت عنوان مدیریت مبتنی بر ارزش استفاده کند که هدف کلی در آن به حداکثر رساندن ارزش سازمان و یا شرکت است و تصمیمات امروز صرفاً برای دستیابی به سود کوتاه‌مدت نیست.
وی با تاکید بر این که اگر سودآوری و پایداری سازمان را به عنوان تصمیمات بلندمدت در نظر داشته باشید، بازتاب آن را در آینده مشاهده خواهید کرد، تصریح کرد: مدیریت مبتنی بر ارزش از افراد و کارکنان می‌خواهد همانند صاحبان شرکت فکر کرده و تصمیمات خود را به گونه‌ای اتخاذ کنند که در نهایت به سودآوری شرکت بیانجامد.
معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه عنوان داشت: مدیریت بر مبنای ارزش با این رویکرد است که نگاه مدیران به تنهایی بر سود نباشد، بلکه کلیه کارشناسان و کارکنان باید این رویکرد را داشته باشند و مدیران باید به طور مداوم به دنبال رشد فرصت‌هایی باشند که به ارزش‌آفرینی منجر می‎شود؛ در نتیجه رویکرد اعتقاد به جریان نقد و رشد در آینده به عنوان منبع ارزش افزوده است.
وی تأکید کرد: مدیران تصمیمات خود را صرفاً بر پایه نیازهای مالی و شاخص‌های حسابداری با این رویکرد دنبال نمی‌کنند و هرچقدر فشارهای بیرونی و درونی بر مدیران افزایش یابد، مدیران در این رویکرد باید به دنبال تضمین ارزش بهینه برای آینده سازمان و نه امروز باشند.
اربابی با اشاره به این نکته که تصمیمات روزانه و مقطعی می‌تواند در ارزش سازمان نقش به‌سزایی داشته باشد، یادآور شد: این تصمیم برای کوتاه‌مدت است و ممکن است برای آینده دور سازمان اثر منفی داشته باشد؛ نکته مدیریت ارزش بر این است که تصمیات روزانه معطوف به نتیجه آن‌ها در آینده دور باشد و برای کل سازمان مشارکت در نظر گرفته می‌شود.
وی با بیان این که پیاده‌سازی این رویکرد فرایندی دارد که گام نخست آن شناخت واقعی و دقیق و درک صحیح از محرک‌های ارزش‌آفرین در سازمان است، متذکر شد: سپس تدوین راهبرد و استراتژی مناسب و تأمین اهداف بر مبنای استراتژی و در نهایت تأمین شاخص‌های اندازه‌گیری و پیاده‌سازی اقدامات اصلاحی مطرح است.
معاون توسعه منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه با بیان این که مدیریت مبتنی بر ارزش تنها برای بخش خصوصی نیست، بیان داشت: این شیوه مدیریتی شاید برای بخش دولتی کارسازتر باشد؛ بسیاری از مدیران بخش دولتی برای بقای موقعیت خود ممکن است تصمیماتی را اتخاذ کنند که نتیجه کوتاه‌مدت داشته باشد و بیش از آن که نیاز به مدیران ارزش‌آفرین در بخش خصوصی نیاز داشته باشیم برای روان‌سازی و باز کردن مدیریت کسب و کار مدیران دولتی به این رویکرد بیشتر نیاز داریم.
وی با تأکید بر این که در شرایط فعلی کشور اگر فکر کنیم با توجه به عدم وجود منافع کافی کار مهمی را انجام دهیم، اشتباه است، گفت: وجود منابع محدود با مدیریت بهره وری امکان ارزش آفرینی را فراهم می کند اما باید دور دست را ببینیم و آینده را مطلوب و مناسب ترسیم کنیم و تنها به گذران امروز نیندیشیم.
او در پایان صحبت های خود تاکید کرد: فکر کردن به کوتاه مدت اشتباه است و ممکن است دچار هدر رفت منابع شود و در آینده ضرر و زیان بیشتری ببینیم.
ارزش‌آفرینی به غنای مدیر می افزاید
در ادامه این اجلاس سراسری سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مدیریت میوه تدبیر است و در کنار آن ارزش آفرینی که قرار گیرد به غنای مدیر می افزاید.
او ادامه داد: ارزش ناظر بر خصیصه ها و شاخص هایی است که شاید ۸۰ درصد ارزش معنوی و تنها ۲۰ درصد جنبه مادی داشته باشد.
عمرانی با بیان اینکه آنچه از مدیر ارزش آفرین انتظار می رود یک اثر هنرمندانه است، خاطرنشان کرد: هر مدیری در کار خود یک هنرمند است و کار خوب از مدیران به مانند یک نقاشی فوق العاده می ماند.
او تاکید کرد: امروز مدیریت ما چه در جنبه برخوردی و چه در جنبه امتیاز دادن و تعیین این شاخص ها و ارزش گذاری ها، خیلی از نقاشی های جاودانه زیباتر است.

مدیران ارزش‌آفرین باید در تصمیم‌گیری‌های مدیریتی حضور داشته باشند
در ادامه این اجلاس عباس تابش معاون وزیر صمت، به ایراد سخنانی پرداخت. او با اشاره به مدیریت ارزش گفت: نگوییم که در کشور مدیران ما از نوک دماغ خود بالاتر را نمی بینند و یا در شهرک های صنعتی اطلاعات نیست، جمع نشده ایم که بگوییم اگر با همدیگر جمع نمی شدیم نمی توانستیم در حاشیه ۱۲۰ کیلومتری شهرها توسعه صنعتی را به اجرا برسانیم. ما باید به این توجه کنیم که مهندسی ارزش به معنی این است که هرچیزی که حذف و یا اضافه شدن آن هزینه ای نداشته باشد را شناسایی کنیم.
او ادامه داد: اگر موردی را در مدیریت حذف و یا اضافه کردیم باید درباره آن مطالعه کنیم و ۶ ماه بعد مشخص کنیم که آیا هزینه ای داشته است یا خیر. اینکه در زمینه ای موفق بوده ایم، به معنی مدیریت ارزش نیست بلکه باید نتیجه آنرا در دراز مدت دید و بعد به آن نسبت ارزش داد.
تابش در ادامه به ارزش کاذب در زمینه تولید و خدمات اشاره کرد و گفت که در زمینه تولید و خدمات ارزش کاذب داریم؛ در نتیجه باید ارزش را تعریف کرد.
او تاکید کرد که مدیران ارزش آفرین در تصمیم گیری های مدیریتی باید حضور داشته باشند و فرایندی که هزینه مازاد را از جامعه هدف کم می کند تعریف کنند

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.