تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶
کد خبر : 31057

راهکارهایی برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو

راهکارهایی برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو

به گزارش دنیای اسرار:قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد. یکی از خطراتی که رانندگان را تهدید می کند درست عمل نکردن ترمز هاست. خطری که در بسیاری از مواقع بطور ناگهانی اتفاق می افتد .کارشناسان

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد.
یکی از خطراتی که رانندگان را تهدید می کند درست عمل نکردن ترمز هاست. خطری که در بسیاری از مواقع بطور ناگهانی اتفاق می افتد .کارشناسان بهترین راه برای پیشگیری از این خطر را بازرسی همیشگی ترمزها می دانند.باید برای بررسی ترمزها از گوش ها و پاهایتان کمک بگیرید، به عنوان مثال اگرصداهایی از ترمزها می شنوید که می تواند خطرناک باشد و یا احساس می کنید پدال ترمز با روزهای دیگر فرق می کند خودرو را در کنار مسیر متوقف کنید.
در اینجا ۱۰ گام برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو را ارائه می کنیم:
۱-قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد.
۲-اگر خودرو شما به ترمز اضطراری مجهز است آن را امتحان کنید.
۳-خودرو خود را به سمت راست جاده برانید و در صورت امکان آن را از جاده خارج کنید. اگر تغییر خطوط ضروری است این کار را آرام و با دقت ، همراه با نگاه کردن به آینه ها و توجه به ترافیک انجام دهید.
۴-در صورت ثابت ماندن پدال گاز، هدف شما در این لحظه کم کردن سرعت و متوقف کردن خودرو بصورت ایمن است.
۵-باور کنید یا نه گاهی برخی وسایل اضافه در داخل خودرو مانند بطری آب، توپها کوچک یا اشیای متفاوت باعث ثابت ماندن پدال می شود .به این موضوع توجه کنید . این وسایل را از مکان راننده دور کنید.
۶-اگر خودرو شما دارای ترمز استاندارد است ممکن است این اتفاق به خاطر پمپاژ باشد که فشار دوباره به آن اجازه بکار افتادن خواهد داد اما امروزه بسیاری از خودرو ها به سیستم ABS مجهز هستند.
۷-برای اطلاع خودروهای دیگر علایم هشدار دهنده استفاده کنید.
۸-اگر قرار است به جایی برخورد کنید کم خطر ترین را انتخاب کنید . هر چیزی بر برخورد با انسان ترجیح دارد.
۹-آرامش خود را حفظ کنید. دانستن این نکات و توان انجام آن برای واکنش طبیعی به جای وحشت و اضطراب به شما اعتماد به نفس می دهد .
۱۰-پس از آنکه خودرو را بطور ایمن متوقف کردید به حرکت کردن مجدد فکر نکنید، حتی اگر ترمزها به طور اتفاقی دوباره شروع به کار کردند. خودرو را با یدک کشیدن به تعمیر گاه منتقل کنید.
تهیه و تنظیم : سرهنگ”محمدرضا محمدی” رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.