تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 27859

ساخت نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان

ساخت نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان

مدیر منطقه ۸ شهر اصفهان مطرح کرد: ساخت نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان مدیر منطقه ۸ شهر اصفهان گفت: نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان و اطلاع بیشتر آنها از حماسه ای که در این شهر رقم خورد در کنار پل ۲۵ آبان نصب شد. به گزارش دنیای

Print Friendly, PDF & Email

مدیر منطقه ۸ شهر اصفهان مطرح کرد:

ساخت نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان

مدیر منطقه ۸ شهر اصفهان گفت: نماد ۲۵ آبان برای آگاهی رسانی به نسل جوان و اطلاع بیشتر آنها از حماسه ای که در این شهر رقم خورد در کنار پل ۲۵ آبان نصب شد.

به گزارش دنیای اسرار، محمد کیهانی در حاشیه مراسم رونمایی از نماد ۲۵ آبان در محل پل ۲۵ آبان اظهار کرد: با توجه به اینکه حماسه ۲۵ آبان فقط در این روز خاص مورد توجه قرار می‌گرفت و اهمیت آن مغفول مانده بود و نسل جوان اطلاع کافی از این حماسه بزرگ نداشتند، در صدد ساخت نماد ۲۵ آبان برآمدیم.

وی بیان کرد: نماد ۲۵ آبان با استفاده از ۳۷۰ ستون و میله ساخته شده که نشان دهنده حضور مقتدرانه ۳۷۰ شهید عملیات مقدس سال ۱۳۶۱ است که به خیل شهدا پیوستند، همچنین جانمایی نماد در مجاورت پل ۲۵ آبان در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: بر همین اساس برای ساخت نماد ۲۵ آبان با طراحان مختلفی مذاکره انجام دادیم و در نهایت طرح تصویب شده به یکی از طراحان سپرده و طی چهار ماه آماده سازی شد.

وی اظهار کرد: در این نماد ستون ‌ها به گونه ای ساخته شده که شهروندان شاهد کبوتران سرخ رنگ خواهند بود.

*استقامت و طهارت دو مولفه مهم نماد ۲۵ آبان

همچنین، محمد فرخ‌ نژاد، سازنده اثر نمادین حماسه ۲۵ آبان مردم اصفهان اظهار کرد: در این اثر ۳۷۰ میله آهنین عمود بر زمین نصب شده که این عناصر، نشانگر ۳۷۰ شهیدی است که روز ۲۵ آبان تشییع شدند و عمود بودن میله‌ها نیز نماد استقامت و ایستادگی این شهداست بدنه میله‌ها به رنگ سفید بوده و این سپیدی، یادآور رنگ سپید کفن شهیدان و در تفکر بشریت، نماد پاکی و طهارت روح و جسم است.

وی ادامه داد: رنگ قرمز موجود در نماد نیز نشانگر خون سرخ شهیدانی است که در راه وطن خویش، جان‌فشانی کردند. کبوتر سفید احساس آزادی و آزادگی می‌دهد و نماد جهانی صلح و عشق است.

سازنده نماد ۲۵ آبان گفت: این نماد، به طول و عرض سه متر و ارتفاع ۴.۵ متر با طراحی و نظارت سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان و به همت مدیریت منطقه ۸ شهرداری اصفهان تهیه شده است.

گفتنی است، ظهر امروز با حضور شهردار اصفهان و مردم این شهر نماد ۲۵ آبان (روز حماسه و ایثار مردم اصفهان) با حضور خانواده سه شهید آن حماسه و ایثار یعنی شهیدان ضیایی، سنونی و جوادی رونمایی شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.