تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر : 27654

برطرف شدن خلا آموزش رشته‌های ورزشی در اصفهان

برطرف شدن خلا آموزش رشته‌های ورزشی در اصفهان

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد: با ورود باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ،خلاء آموزش در زمینه ورزش در اصفهان برطرف می شود. به گزارش دنیای اسرار: محمد حسین امید،  ظهر چهارشنبه در نشست خبری که بمنظور افتتاح دانشگاه علمی کاربردی ورزشی زیر نظر باشگاه  سپاهان برگزار شد، به خلا آموزش در زمینه

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خبر داد: با ورود باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ،خلاء آموزش در زمینه ورزش در اصفهان برطرف می شود.

به گزارش دنیای اسرار: محمد حسین امید،  ظهر چهارشنبه در نشست خبری که بمنظور افتتاح دانشگاه علمی کاربردی ورزشی زیر نظر باشگاه  سپاهان برگزار شد، به خلا آموزش در زمینه ورزش در اصفهان اشاره کرد و گفت: با ورود باشگاه فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ،این خلاء برطرف می شود. باشگاه سپاهان دارای امکانات خوبی است و این باشگاه پیش قدم شده و سندی که مجوز آن داده شده و به زودی نهایی می شود و این ظرفیت می تواند علاقه مندان بسیاری در حوزه های ورزشی را جذب کند.

وی ادامه داد: شروع دوره های ورزشی در این مرکز طبق روال دانشگاه جامع علمی کاربردی با دوره های کاردانی است و سپس مقطع کارشناسی بر اساس نیاز رشته ها و متقاضیان اضافه می شود.

وی به کاهش جذب دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های مازاد بسیاری در تمام دانشگاه های کشور خالی مانده و دلایل متعددی دارد. در دانشگاه جامع علمی کاربردی امسال اوضاع بهتر از دیگر از دانشگاه های کشور بوده و در اصفهان نیز وضعیت خوبی داشتیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، توضیح داد: امسال ۱۰۹ هزار نفر دانشجو از طریق سازمان سنجش پذیرش شدند که ۸۰ هزار نفر از آنها ثبت نام کرده اند و این تعداد رقم خوبی است ،اما با این وجود هنوز ۷۵ درصد از ظرفیت دانشگاه های علمی کاربردی کشور خالی مانده است.

وی عمده چالش پیش روی را موازی کاری ها و تداخل رشته ها مابین دانشگاه ها اعلام کرد و بیان داشت: متاسفانه شاهدیم برخی از دانشگاه های متبوع وزارت علوم بسمت رشته های مهارتی و فنی رفتند در صورتی که رشته های تئوری برای این دانشگاه ها تعریف شده است

امیدبیان کرد: آمار سال ۹۸ ما نشان می‌دهد که بالای ۷۰ درصد دانش آموختگان ما شاغل هستند که از این تعداد در سالهای قبل ۹۸ حدود ۲۳ درصد از قبل شاغل بودند و مابقی بعد از ورود به این دانشگاه شاغل شدند پس این نقطه مثبت است که در دو سال قبل از سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد شغل شان مرتبط با تحصیلاتشان بوده و در سال ۹۸ این رقم رشد داشته است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشورگفت: در گذشته شاغلین برای تحصیل در دانشگاه علمی و کاربردی سهم داشتند اما طی دو سال اخیر جذب دانشجو بر پایه سوابق و مدارک تحصیلی است.
وی تصریح کرد: در یک مقطعی به تمام درخواست ها، مجوز علمی و کاربردی داده میشد اما در سالهای اخیر به هر رشته ای یک مجوز تخصیص و یک مرکز علمی و کاربردی حق فعالیت دارد.
رییس دانشگاه علمی و کاربردی کشور ادامه داد:  در مقطعی در سال های ۹۲ تا ۹۴ تحصیلات تکمیلی داشتیم و سپس منحل شد. اکنون مجددا قصد راه اندازی بر خی رشته های کارشناسی ارشد را دادیم که البته بسیار محدود و در حوزه های صنعت و پروژه محور خواهد بود.

وی همچنین مقطع کارشناسی ارشد را تنها ویژه رشته های صنعتی خواند و گفت: هم‌اکنون این مقطع برای رشته های نظری متوقف شده است.به این صورت که صنعت یک پروژه را تعریف و دانشجویان‌ مقطع تحصیلات تکمیلی رشته های مرتبط صنعت اگر نتوانند در این پرو ه موفق عمل کنند، مدرکی به آنها تخصیص نمی یابد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با بیان‌اینکه تا سال ۱۴۰۴ مطابق با سند آمایش استان، نیازهای استان در حوزه های مختلف از جمله هنر، گردشگری و صنعت و ورزش شناسایی و مطابق با بازار کار رشته ها را مشخص و تعریف کردیم، ادامه داد: دو برنامه راهبردی تاکنون‌تعریف شده که مطابق با تجارب برنامه اول، برنامه دوم‌ چیده شده و توسعه کیفی جایگزین کمی گردید و با تکمیل چرخه اموزشی، چرخه اقتصادی استان‌بر مبنای کسب و کارهای کوچک تعبیه شد.
وی با اشاره به اینکه از ۱۵آبان کلاس حضوری دانشگاه های علمی و کاربردی شروع میشود، گفت: ثبت نام دانشجویان در این دانشگاه زودتر از دانشگاههای دیگر آغاز شد و بعلت همه گیری کرونا مثل تمام دانشگاهها با تاخیر سال تحصیلی را آغاز کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشوربیان کرد:  مجموعه شهرک سلامت کمک بسیار خوبی برای سلامت مردم و جذب گردشگر از منطقه خواهد بود و در نظر داریم برای رشته های تجهیزات پزشکی دوره هایی در این مجموعه راه اندازی کنیم.
بهزاد رضایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان نیز در این نشست به افتتاح  مرکز نوآوری دانشگاه در ساختمان قدیم اشاره و اظهار کرد: افراد دارای ایده این امکان را دارند با معرفی ایده خود مورد حمایت قرار گیرند.

به گفته رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان محیط کار، دانشجوی علاقه مند و مدرس خبره سه فاکتور مورد اصلی برای ادامه مرکز علمی و کاربردی است.

همچنین رییس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: بر اساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، ۱۹.۷ تحصیل‌کردگان بیکار هستند که این آمار در استان اصفهان از بسیاری از شهرهای کشور بیشتر است.

رضایی افزود:۷۰ درصد تحصیل‌کردگان مرکز جامع علمی  کاربردی استان اصفهان شاغل هستند زیرا این دانشگاه تقاضا محور است و بر اساس درخواست بسیاری از مراکز اشتغال صنعتی در بخش تولید لوازم‌خانگی، فولاد و سایر صنایع کلاس‌های آموزشی داشته است.

به گزارش دنیای اسرار: در پایان این نشست از ورزشگاه نقش جهان و امکانات این مرکز بازدید شد.

خبرنگار:علیرضاهژبری



Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.