تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹
کد خبر : 31746

سرقت رمز پویا از شهروندان با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی خودرو

سرقت رمز پویا از شهروندان با ترفند برنده‌شدن در قرعه‌کشی خودرو

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد، دستگیر شد. به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی به بهانه برنده‌شدن در

Print Friendly, PDF & Email

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فردی که به بهانه برنده شدن در قرعه‌کشی خودرو پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز یکبار مصرف افراد اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌کرد، دستگیر شد.
به گزارش دنیای اسرار:سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت شهروند اصفهانی مبنی بر اینکه شخص ناشناسی به بهانه برنده‌شدن در قرعه‌کشی خودرو با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: متهم با استفاده از ترفند‌های فریبنده، مال‌باخته را ترغیب به ارائه اطلاعات کارت بانکی برای واریز هزینه صدور حواله خودرو کرده و سپس اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی می‌کند، در این خصوص با اقدامات هوشمندانه مأموران، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و در هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌کنیم، برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه کشی‌ها نیاز به واریز وجه نیست، از این رو فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.

او افزود: شهروندان برای دریافت اطلاعات و اخبار مربوط به ثبت‌نام خودرو به سایت‌های رسمی و معتبر خودروسازان مراجعه و از باز کردن لینک‌های ناشناس و جعلی در شبکه‌های اجتماعی یا پیامک‌های دریافتی خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.