تاریخ انتشار : یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
کد خبر : 29167

رشد ۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

رشد ۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته

به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به رشد ۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: خاموشی‌ها بستگی به رشد مصرف و همکاری خواهد داشت و هرچه مدیریت مصرف رعایت گردد احتمال وقوع خاموشی کاهش می یابد اما شرکت‌های توزیع شرایط مقابله با خاموشی‌ها را آماده کرده

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش دنیای اسرار:مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با اشاره به رشد ۳ درصدی مصرف برق نسبت به سال گذشته، گفت: خاموشی‌ها بستگی به رشد مصرف و همکاری خواهد داشت و هرچه مدیریت مصرف رعایت گردد احتمال وقوع خاموشی کاهش می یابد اما شرکت‌های توزیع شرایط مقابله با خاموشی‌ها را آماده کرده است و تمام تلاش این است که با مدیریت بار خاموشی نداشته باشیم.

 

مرسل صالحی با بیان اینکه پیک مصرف برق در سال گذشته ساعت ۱۳ روز ۲۲ تیرماه ۱۲۴۷ مگاوات بود، اظهار کرد: در حال حاضر مصرف برق نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته و زمان افزایش مصرف برق در ماه رمضان به طور معمول در ساعت سحر بوده است.

 

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۱۶ مگاوات از طرف شرکت توانیر به توزیع برق اصفهان برای مدیریت بار تعهد داده شد تا خاموشی نداشته باشیم، گفت: بخشی از دلایل خاموشی‌ها طی سال گذشته به دلیل تعمیرات نیروگاه‌ها و دیر وارد مدار شدن آنها بود، همچنین کاهش بارش‌ها و گرمای زودرس و افزایش مصرف موجب خاموشی‌ها تا پایان مرداد سال گذشته شد.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های پاسخگوی بار به شرکت توزیع برق اصفهان ۱۱۸ مگاوات و در موضوعات دیگر ۹۸ مگاوات تکلیف شده بود، گفت: توانستیم غیر همزمان ۱۹۹ مگاوات در بحث پاسخگویی بار و عقد تفاهم‌نامه همکاری با ۷۵۰۰ مشترک همکار در بخش‌های صنعت، کشاورزی، سی ان جی و … عملکرد داشته باشیم که در مجموع ۱۷ میلیارد تومان پاداش در دهه فجر به این مشترکین پرداخت شد.

 

وی با تأکید بر اینکه عملکرد رله‌های فرکانسی نیز در سال گذشته باعث خاموشی شد، گفت: شبکه توزیع برق در کل کشور گسترده است و باید فرکانس آن حفظ شود اما به دلیل اینکه میزان مصرف برق بالاتر از تولید می شود باعث افت فرکانس شبکه و عملکرد رله‌های فرکانسی را به دنبال خواهد داشت.

 

صالحی ادامه داد: البته سال گذشته، خاموشی‌های با برنامه نیز داشتیم و سعی شد مطابق برنامه صورت گیرد و برنامه تدوین شده برای خاموشی‌ها برای کنترل شبکه بود تا کل شبکه برق دچار فروپاشی نشود.

 

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مشترکین شرکت توزیع برق اصفهان خانگی هستند و ۳۵ درصد مصرف شبکه را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: یک درصد مشترکین مربوط به بخش صنعت است که ‌۲۸ درصد مصرف شبکه را دارند.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه مصرف برق در حال حاضر ۸۰۰ مگاوات است ولی در ایام پیک به ۱۳۰۰ مگاوات می‌رسد، گفت: از اکنون برای سال ۱۴۰۱ برنامه‌های مدیریت بار را به تمام مناطق داده‌ایم و در مجموع ۱۲۰ مگاوات تعهد داده شده و تفاهم‌نامه‌ امضا کرده‌ایم.

 

وی با بیان اینکه در ایام پیک بخش‌های مختلف از جمله بیمارستان‌ها باید دیزل ژنراتورهای خود را برای کمک وارد مدار کنند، افزود: در سال گذشته در بخش دیزل برای ۶ مگاوات عملکرد داشته ایم که پاداش پرداختی آن حدود یک میلیارد تومان بوده است، همچنین سوخت دیزل‌ها یارانه‌ای تخصیص می یابد.

 

صالحی در ادامه افزود :برای کاهش مصرف برق اقدام به برگزاری جلسات با بخش صنعتی شده است و اکنون منتظر مصوبه هیئت دولت هستیم و همچنین بعد از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت نیرو و صمت مشخص می‌شوند که نحوه همکاری برای مدیریت بار در ساعات پیک در بخش صنعت چگونه خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با بخش‌های پر مصرف چه خانگی، چه تجاری، چه صنعتی و … برخورد می‌کنیم، گفت: در صورت افزایش مصرف در ساعات پیک ابتدا به این مشترکین اخطار می‌دهیم که در صورت تکرار مصرف بالا با حکم دادستانی برق آنها قطع می‌شود همانند مغازه‌های لوستر فروشی و … .

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه به عدم تعادل بین تولید و مصرف برق در کشور، تأکید کرد: باید به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر و نیروگاه‌های تولید پراکنده برای تولید برق برویم.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال خاموشی خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: خاموشی بستگی به رشد مصرف خواهد داشت و هرچه مدیریت مصرف و همکاری رعایت گردد احتمال وقوع خاموشی کاهش می یابد اما شرکت‌های توزیع شرایط مقابله با خاموشی‌ها را آماده کرده است و تمام تلاش این است که خاموشی نداشته باشیم.

 

صالحی با انتقاد بر اینکه متأسفانه مدیریت مصرف برق در بخش خانگی و برخی خانواده‌ها رعایت نمی‌شود و افراد با ساعات پیک آشنا نیستند، افزود: در بخش ادارات زیر مجموعه شرکت توزیع دستگاه‌های کنترل هوشمند سرمایشی گذاشتیم و ما از حکم دادستانی برای قطع برق ادارات استفاده می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه تیم‌های بازرسی انرژی در ادارات ایجاد شده است، تصریح کرد: متأسفانه هنوز فرهنگ مدیریت مصرف و کمبود انرژی در ادارات و بانک ها نهادینه نشده است.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.