تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
کد خبر : 27892

صادرات ۳۷ میلیون دلاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته

صادرات ۳۷ میلیون دلاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خبر داد؛ صادرات ۳۷ میلیون دلاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های فعال در شهرک سال گذشته بالغ بر ۳۷ میلیون دلار محصول صادر کردند. به گزارش دنیای اسراربه نقل از مهر: جعفر قیصری ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان خبر داد؛

صادرات ۳۷ میلیون دلاری شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در سال گذشته

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌های فعال در شهرک سال گذشته بالغ بر ۳۷ میلیون دلار محصول صادر کردند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از مهر: جعفر قیصری ظهر پنجشنبه در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: شرکت‌های فعال در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان سال گذشته فروش بالغ بر ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان محصول را تجربه کردند و ۳۷ میلیون دلار صادرات داشتند که رقم قابل توجهی است اما با افق‌ها فاصله زیادی داریم.

وی افزود: یکی از برنامه‌ها در این راستا حضور شرکت‌های فناوری و دانش بنیان در طرح‌های کلان و صنعتی بزرگ مانند پالایشگاه، مترو و حمل و نقل است و لازمه آن شناخت و حمایت مسئولان شهری و استانی است زیرا شرکت‌های ما می‌توانند در طرح‌های کلان حضور یابد و فعالیت کنند.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه جشنواره ملی فن‌آوری شیخ بهایی، جشنواره‌ای پر افتخار بوده که ۱۶ دوره با موفقیت برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره زمانی شروع بکار کرد که خیلی‌ها به موضوع کارآفرینی باور نداشتند و امروز ما مسئولیت سنگینی بر عهده داریم زیرا این نهال ۲۵ سال حرکت کرده و اکنون به بالندگی رسیده است و در بخش‌هایی از کشور توانسته تأثیر گذار باشد.

تجاری سازی و رفع چالش‌های کشور محور فعالیت شهرک علمی تحقیقاتی است

قیصری با بیان اینکه وظیفه ما خطیر است زیرا زمینه توسعه سریع فن آوری‌ها را باید فراهم کنیم، ادامه داد: تجاری سازی و رفع چالش‌های کشور را در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و همچنین دو جشنواره اخیر فن آوری، محور فعالیت قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به وجود ۲ هزار محصول فن آورانه در این شهرک علمی تحقیقاتی، خاطر نشان کرد: در سطح کشور ۴۴ شهرک علمی تحقیقاتی وجود دارد اما تعداد کمی از آنها وارد بازار کار شدند که در این زمینه جلب اعتماد جامعه و بازار نیاز است.

رئیس شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه سرمایه بخش خصوصی پذیرای طرح‌های فن‌آورانه بوده است، افزود: برای جلب سرمایه گذار به مشارکت بیشتر و اعتماد سازی در بخش خصوصی نیاز است که در این زمینه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان قسمتی را برای ارزیابی طرح‌ها ایجاد کردیم تا شرایط مناسب و قیمت گذاری منصفانه بر طرح‌های فن آورانه بین سرمایه گذار و سرمایه پذیر فراهم شود.

ارسال ۳۶۸ طرح فن آورانه به شانزدهمین دوره جشنواره شیخ بهایی

در این آئین همچنین عبدالرضا کبیری سامانی دبیر شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی اظهار داشت: این جشنواره برترین و قدیمی ترین در زمینه فن‌آوری کشور است که سال ۱۳۸۲ برای نخستین بار برگزار شد و تا سال جاری در زمینه موضوعات کارآفرینی، فن آوری، کسب و کار، جذب سرمایه گذار فعال بوده است.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی نه یک رویداد فرهنگساز بلکه مکتب ساز است، اضافه کرد: همسویی با اسناد بالادستی، آینده نگری و استقبال از فن آوری‌های نوپدید از نکات مثبت این جشنواره است.

دبیر شانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی با اشاره به ارتقای کیفی این دوره از جشنواره و تغییرات آن، ابراز داشت: عنوان کارگروه فن آفرینان به کارگروه فن آفرینی و تجاری سازی فناوری و همچنین نظام داوری این دوره از جشنواره تغییر کرد.

کبیری سامانی با اشاره به اینکه ۳۶۸ طرح در زمینه فن آوری و تجاری سازی به جشنواره امسال ارسال شد، گفت: در نهایت طرح ۶ شرکت برگزیده شد که ۲ شرکت نوپا و ۳ شرکت رشد یافته بودند و در بخش طراحان کسب و کار نیز ۲۴۷ طرح به جشنواره ارسال شد که در نهایت سه طرح برگزیده شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۶۸ طرح از سراسر کشور به جشنواره ارسال شده بود، اضافه کرد: طرح‌های برگزیده و نهایی از ۹ استان تهران، اصفهان، خراسان رضوی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، البرز، قم، اراک و آذربایجان غربی است و ۲۷۰ میلیارد ریال برای سرمایه گذاری در ۱۸ طرح جذب شده است.

 شانزدهمین جشنواره فن‌آفرینی شیخ بهایی روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان ماه امسال به مدت ۲ روز در اصفهان و باهدف معرفی برترین فن‌آفرینان و طراحان کسب‌وکار به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
در اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی فن آوری شیخ بهایی از سه طرح فناورنه با عنوان دوربین مراقبتی با قابلیت همزمانی عملکرد در روز و شب با استفاده از فن آوری INFRARED، دستگاه تقسیم کننده نمونه پودر دوار و ترانمیتر فشار (اختلاف فشار و دما) به عنوان طرح‌های برتر رونمایی و از برگزیدگان حوزه کسب و کارهای دانش بنیان تقدیر شد.
همچنین چهار تفاهمنامه در زمینه تولید و توسعه فناوری‌های مورد نیاز کشور در حوزه‌های شیمیایی، کشاورزی و محیط زیست، توسعه زیرساخت‌های اینترنت اشیا در حوزه گجت های هوشمند، احداث پالایشگاه میعانات گازی با ظرفیت ۱۶ هزار بشکه در روز در جزیره قشم و همکاری اقتصادی – پژوهشی شهرک علمی تحقیقاتی با خانه خلاقیت و نوآوری اصفهان منعقد شد.

Print Friendly, PDF & Email

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.