تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر : 31694

صعود و نجات انسان از سقوط با اتصال به قرآن کریم امکان پذیر است

صعود و نجات انسان از سقوط با اتصال به قرآن کریم امکان پذیر است

آیت الله جوادی آملی: صعود و نجات انسان از سقوط با اتصال به قرآن کریم امکان پذیر است قم– مرجع تقلید شیعیان گفت:نجات انسان از سقوط و وسیله صعود، با اتصال به قرآن کریم امکان پذیر است و اگر کسی این ریسمان را محکم بگیرد از خطر سقوط نجات پیدا کرده و می‌تواند ترقی کند.

Print Friendly, PDF & Email

قم– مرجع تقلید شیعیان گفت:نجات انسان از سقوط و وسیله صعود، با اتصال به قرآن کریم امکان پذیر است و اگر کسی این ریسمان را محکم بگیرد از خطر سقوط نجات پیدا کرده و می‌تواند ترقی کند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از مهر، آیت الله عبدالله جوادی آملی در پیامی تصویری به مراسم افتتاحیه چهل و پنجمین دوره مسابقات معارف قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه اظهار داشت: انسان از آن جهت که مسافر است باید مبدا حرکت را شناخته و پایان حرکت را درست ارزیابی و فاصله بین آغاز و انجام را ادراک کرده و ره توشه این راه را بشناسد.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه قرآن کریم کلام جهان آفرین و انسان آفرین است، همه این مزایا را دارد، خاطرنشان کرد: ادراک و صفات اولیا الهی، رابطه انسان با خدا و جهان، رابطه انسان‌ها با یکدیگر و… همه در قرآن کریم تبیین شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند قرآن را به زمین آویخت و به همین دلیل از قرآن به حبل متین یاد می‌شود افزود: نجات از سقوط و وسیله صعود ثمره اتصال به قرآن کریم است و اگر کسی این ریسمان را محکم بگیرد از خطر سقوط نجات پیدا کرده و می‌تواند ترقی کند.

قرآن کریم هم انسان را از خطر نجات می‌دهد و هم به اعتلا دعوت می‌کند

وی با بیان اینکه قرآن کریم هم انسان را از خطر نجات می‌دهد و هم به اعتلا دعوت می‌کند تاکید کرد: اگر انسان خود را بشناسد می‌داند که هرگز از بین نمی‌رود و نابود نمی شود و قرآن کریم به عنوان کلام الهی برهان مفهومی و شهود قلبی را به انسان اهدا می‌کند.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان دو شأن دارد که با یک شأن مفهوم را ادراک کرده و با شأن دیگر مصداق را ادراک می‌کند، افزود: در جریان خدا پرستی که قرآن کریم به ما نشان داده است بعد از ادله توحیدی، راه‌هایی به ما نشان داده می‌شود و در قرآن کریم از محبت خداوند سخن گفته شده است.

وی با بیان اینکه انسان با اندیشه درک می‌کند که خدایی هست ولی با انگیزه به خداوند دل می‌بندد، تصریح کرد: گرچه هراس از دوزخ و شوق بهشت حق است، اما ادراک محضر خداوند متعال از همه اینها لذت بخش‌تر است.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جشنواره‌های قرآنی رسالت تامین نیازهای عقل اندیشه مدار و تامین نیازهای عقل انگیزه محور را بر عهده دارند، گفت: انسان در سایه دوستی خداوند از فراق او رنج می‌برد و اشک می‌ریزد و گاهی با وصال اسماً حسنی شوق خواهد داشت؛ اگر دوست خداوند هستید باید پیرو حبیب خدا باشید تا از محب بودن به محبوب بودن منتقل شوید.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.