تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 31643

عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق استان اصفهان آغاز شد

عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق استان اصفهان آغاز شد

با سرمایه گذاری فولاد مبارکه؛ عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق استان اصفهان آغاز شد عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور در شهرستان کوهپایه در شرق اصفهان روز پنجشنبه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶هزار و ۴۵۰میلیارد تومانی مجتمع فولاد مبارکه آغاز شد. به گزارش دنیای اسرار:این نیروگاه در زیربنایی به وسعت هزار و

Print Friendly, PDF & Email

با سرمایه گذاری فولاد مبارکه؛
عملیات احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شرق استان اصفهان آغاز شد
عملیات اجرایی بزرگترین نیروگاه متمرکز خورشیدی کشور در شهرستان کوهپایه در شرق اصفهان روز پنجشنبه با سرمایه‌گذاری اولیه ۱۶هزار و ۴۵۰میلیارد تومانی مجتمع فولاد مبارکه آغاز شد.

به گزارش دنیای اسرار:این نیروگاه در زیربنایی به وسعت هزار و ۲۰۰ هکتار و در طول سه سال با استفاده از پیمانکاران داخلی ساخته می‌شود و تا پایان سال آینده حدود ۱۰۰ مگاوات از آن به بهره‌برداری می‌رسد. با در نظر گرفتن ظرفیت این نیروگاه، ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز نیز در سال صرفه‌جویی می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این مراسم اظهار داشت: مسأله بهره وری در برنامه توسعه کشور بطور مکرر تکرار شده است و هشت درصد رشد سالانه در این برنامه پیش بینی شده است.

میثم لطیفی افزود:بخشی از این رشد باید از محل بهره وری انجام شود اما در ۱۰ سال گذشته رشد بهره وری در کشور ما منفی بوده است، هر چند رشد بهره وری کشور بهبود پیدا کرده اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم .
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: روزانه ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی و صنعت کشور مصرف می شود که باید در این زمینه فکر عاجلی کرد.
وی با اشاره به اهمیت تغییر فرایندها و الگوهای فرهنگی بیان کرد: باید در زمینه عرضه و تقاضا هم چاره ای اندیشیده شود و بر این اساس سه دستگاه و وزارتخانه صنعت، کشور و نیرو در حوزه انرژی و بهره وری دست به دست هم داده اند تا این مشکل برطرف شود.
معاون رئیس جمهور افزود: یکی از سرفصل‌های اصلی در بهره وری، بهره وری سبز است که در این زمینه باید راه‌های مدیریت مصرف بهینه انرژی و حفظ محیط زیست را مورد توجه قرار دهیم.
لطیفی اضافه کرد: جرات و جسارت برای ورود به این عرصه در سال‌های گذشته مغفول مانده بود و از سرمایه خدادادی که به کشور ما داده شده استفاده درستی نشده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته با مدیریت مصرف برق قطعی برق در کشور نداشتیم، اظهار داشت: اقدامات خوبی در استان‌های اصفهان، یزد و کرمان برای تولید انرژی‌های تجدید پذیر شروع شده است .
لطیفی گفت: فولاد مبارکه در استان اصفهان پیشقدم شده و اقدامات ارزشمندی انجام داده و به مسوولیت های اجتماعی خود عمل کرده است و امیدواریم تا سال آینده مرحله اول این نیروگاه به بهره برداری برسد.

هم‌اکنون ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی کل کشور، حدود ۴۵۰ مگاوات است و این در حالی است که این پروژه به تنهایی ۶۰۰ مگاوات، انرژی تجدید پذیر به برق خورشیدی کشور اضافه می کند که البته با توجه مطالعات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امکان توسعه ظرفیت این نیروگاه تا ۱۰۰۰ مگاوات نیز وجود دارد.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.