تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 30776

فراگیر شدن سامانه بارشی در استان اصفهان/ هوا سردتر می‌شود

فراگیر شدن سامانه بارشی در استان اصفهان/ هوا سردتر می‌شود

کارشناس هواشناسی اصفهان خبر داد؛ فراگیر شدن سامانه بارشی در استان اصفهان/ هوا سردتر می‌شود به گزارش دنیای اسرار: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران در غرب و جنوب استان امروز آغاز شده و تا فردا شنبه شمال و مرکز استان را فرا می‌گیرد. ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار مهر

Print Friendly, PDF & Email

کارشناس هواشناسی اصفهان خبر داد؛
فراگیر شدن سامانه بارشی در استان اصفهان/ هوا سردتر می‌شود
به گزارش دنیای اسرار: کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بارش باران در غرب و جنوب استان امروز آغاز شده و تا فردا شنبه شمال و مرکز استان را فرا می‌گیرد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه فعالیت سامانه بارش زا تا یکشنبه در سطح استان ادامه دارد، اظهار داشت: بارش در نیمه غربی و جنوب استان امروز آغاز شده و روز شنبه در نیمه شمالی اصفهان ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه بارش‌ها در سایر مناطق استان از شدت کمتر برخوردار است، افزود: آسمان بیشتر مناطق نیمه‌ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه بارش باران در شهر اصفهان از ساعات عصر و شامگاه امروز و همچنین فردا شنبه انتظار می‌رود، ادامه داد: مه آلودگی و کاهش دید در ساعات اولیه روز و نیز وقوع رعد و برق در نیمه جنوبی و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان دور از انتظار نیست.

هنرمند با اشاره به بارندگی در سطح استان، خاطرنشان کرد: بیشترین میانگین بارشی تا صبح امروز جمعه از سمیرم با ۹ میلیمتر، خوانسار و بوئین میاندشت با ۵.۶ میلیمتر، داران ۲.۸ میلیمتر، فریدونشهر ۲ میلیمتر، دهاقان ۱.۸، شهرضا ۱.۳ و چادگان و گلپایگان یک دهم میلیمتر بوده است.

ورود سامانه بارشی جدید به اصفهان از اواخر هفته پایانی آبان

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های کنونی در مناطق مرکزی استان به شدت بارندگی سامانه ناپایدار قبلی نیست، ابراز داشت: در مناطق غرب و جنوب استان نیز که بارش‌های کنونی وضعیت مطلوب‌تری دارد قابل مقایسه با بارندگی هفته گذشته نیست و از شدت کمتری برخوردار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان اظهار داشت: اواخر هفته آینده (هفته آخر آبان) سامانه بارشی دیگری وارد استان می‌شود که بررسی الگوهای هواشناسی نشان می‌دهد دارای رطوبت خوبی است و بارش‌های مطلوبی را از آن سامانه می‌توان انتظار داشت.

هنرمند با اشاره به اینکه بیشینه دمای امروز چهار تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش دارد، افزود: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر است.

وی اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و خوروبیابانک با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان تا روز شنبه پیش‌بینی می‌شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.