تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
کد خبر : 31278

فعالیت مدارس و دانشگاه‌های اصفهان، فردا از سر گرفته می‌شود

فعالیت مدارس و دانشگاه‌های اصفهان، فردا از سر گرفته می‌شود

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها و عادی شدن روال فعالیت آنها از فردا یکشنبه(۱۸ دی) بدنبال بهبود کیفیت هوای این استان خبر داد. به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:منصور شیشه‌فروش، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین پالایش‌های صورت گرفته و با توجه

Print Friendly, PDF & Email

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از باز شدن مدارس و دانشگاه‌ها و عادی شدن روال فعالیت آنها از فردا یکشنبه(۱۸ دی) بدنبال بهبود کیفیت هوای این استان خبر داد.

به گزارش دنیای اسراربه نقل از ایرنا:منصور شیشه‌فروش، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین پالایش‌های صورت گرفته و با توجه به کاهش رطوبت و مه در سطح زمین، خودپالایی هوا بعد از هشت روز مداوم شرایط ناسالم و در نتیجه پیش بینی کاهش شدت آلاینده‌ها، فردا تمام مدارس، دانشگاه‌ها و مقاطع آموزشی استان باز است.

وی با اشاره به تصویب کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا و ناسالم بودن هوای اصفهان و ۱۱ شهر استان در روز جاری گفت: امروز کلاس های درس در دانشگاه‌ها و مقاطع تحصیلی مدارس در مناطق ششگانه آموزش و پرورش اصفهان، فلاورجان، خمینی شهر، بُرخوار، مُبارکه، شاهین شهر، نجف‌آباد ، زرین شهر، فولادشهر، سجزی، بخش مرکزی کاشان و آران و بیدگل بصورت غیرحضوری اما فعالیت مهدهای کودک، پیش دبستانی و آموزش استثنایی در این مناطق تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان در اولویت مدیریت استان قرار دارد گفت: این مهم با پالایش‌های هر روزه و تصمیم‌گیری بر اساس شرایط روز و غلظت و شدت آلاینده‌ها بررسی و اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز محدودیت تردد خودروهای با پلاک زوج و فرد در شهر اصفهان از درب منزل اجرایی شده است.

شیشه‌فروش همچنین به برپایی ایستگاه‌های سلامت با هدف اطلاع رسانی، آموزش و ارائه خدمات مرتبط در سطح میدان‌های بزرگ و پُرترافیک شهرها توسط دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر اشاره و به شهروندان توصیه‌ کرد تا حد ممکن از حضور و انجام فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز، هسته‌های مرکزی و پُرترافیک شهرها خودداری و در صورت حضور حتما از ماسک استفاده کنند.

میانگین شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز عدد ۱۵۸ را نشان می‌دهد که بیانگر ناسالم بودن هوا برای عموم شهروندان است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ (AQI) خطرناک است.

به گزارش ایرنا، اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده است تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

بنا به اعلام اداره‌کل بحران استانداری اصفهان، میزان آلودگی هوای اصفهان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و اصفهان در مجموع حدود ۱۳۷ روز ناسالم را تاکنون پشت سر گذاشتته است.

 

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.