تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۹:۲۱
کد خبر : 27226

لزوم اصلاح فرهنگ مدرک گرایی

لزوم اصلاح فرهنگ مدرک گرایی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سعی دارد که افراد را با توجه به نیاز جامعه به مشاغل، تربیت کند تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی مستقیم وارد بازار کار شوند. به گزارش دنیای اسرار :بهزاد رضایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان در نشست خبری خود که

Print Friendly, PDF & Email

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سعی دارد که افراد را با توجه به نیاز جامعه به مشاغل، تربیت کند تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی مستقیم وارد بازار کار شوند.

به گزارش دنیای اسرار :بهزاد رضایی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز اصفهان در نشست خبری خود که صبح روز دوشنبه یکم شهریورماه در فضای باز دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز هلال‌احمر برگزار شد با اشاره به نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های خبرنگاران روشنگری و جلوگیری از انحراف جامعه است.
وی ادامه داد: در زمینه روشنگری می‌توان به موضوع آگاهی بخشی به جامعه در خصوص کسب مهارت بجای مدرک گرایی اشاره کرد زیرا اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های امروز جوانان و خانواده‌ها است.
رضایی یکی از اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی را توسعه مهارت‌ها دانست و تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سعی دارد که افراد را با توجه به نیاز جامعه به مشاغل، تربیت کند تا دانشجویان بتوانند پس از فارغ‌التحصیلی مستقیم وارد بازار کار شوند.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه اینگونه تعریف شده بود که ۳۰ درصد از آموزش عالی در کشور تبدیل به آموزش‌های مهارتی شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جذب بازار کار شود که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و می‌بینیم که ۶۰ درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی، ۱۵ درصد کاردانی و مابقی در سطح تحصیلات تکمیلی هستند که در رشته‌های غیر فنی در حال تحصیل هستند در حالی که جامعه نیاز به فارغ‌التحصیلانی در رشته‌های صنعت، فنی و مهندسی، کشاورزی و خدماتی دارد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه دانشجویانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند افرادی هستند که با مهارت‌های واقعی مشاغل آشنا می‌شوند گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان با این رویکرد که فارغ‌التحصیلان در آینده بتوانند در مشاغل مورد نیاز جامعه وارد بازار کار شوند، رشته‌های موجود را پالایش کرده و دوره‌های کوتاه‌مدت و موقت نیز تعریف کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در ۲۲۱ کد رشته محل پذیرش می‌شود که از این تعداد ۱۳۲ کد رشته در مقطع کاردانی و ۸۹ کد رشته محل در مقطع کارشناسی خواهد بود و این کد رشته محل‌ها متعلق به گروه‌های مدیریت و خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر، صنعت و کشاورزی هستند.
بهزاد رضایی با اشاره به ظرفیت پذیرش دانشجو در سطح استان اصفهان تصریح کرد: در ۲۱ مرکز آموزش علمی کاربردی سطح استان اصفهان برای ۱۵۶۶۱ نفر ظرفیت سازی شده است.
وی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی باید با همراهی هم بتوانند آموزش‌های مهارتی را در محیط کار ارائه دهند اظهار کرد: سیاست گذاری باید در این حوزه انجام شود تا محیط‌های کسب و کار فعال از بین نرود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در مراکز علمی کاربردی سطح استان سعی شده در عین رقابت، رفاقت میان مراکز وجود داشته باشد و هر کدام از مراکز باید در عین مکمل یکدیگر بودن برای بهبود وضعیت خود نیز تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه در قبال جامعه مسئول هستیم گفت: ما در مراکز جامع علمی کاربردی وظیفه داریم جوانان را با هدایت تحصیلی به سمت استعدادها و علاقه‌مندی آنها هدایت کنیم و در حوزه چوب و صنایع پیشرفته چاپ نیز مراکزی در حال ایجاد است که به دلیل کرونا با تاخیر مواجه شده است و احتمالا در ترم بهمن ماه این دوره‌ها برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان به فرصت‌های شغلی خوب در صنعت ساختمان اشاره کرد و گفت: در حالی که تعداد بسیاری از جوانان ما فاقد شغل هستند، می‌بینیم که در رشته‌های کچ‌کاری و و کاشی کاری اتباع افغانی به عنوان استادکارهای ماهر فعالیت دارند و درآمد روزانه آنها تا یک میلیون تومان هم می‌رسد ولی جوانان ما بیشتر به مدرک گرایی و پشت میز نشینی تمایل دارند.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که فرهنگ مدرک گرایی اصلاح شود و جامعه به تمامی شغل‌ها هویت و ارزش دهد و کار را عار نداند.

خبرنگار: شهره باقری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.