تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۹:۰۵
کد خبر : 28371

مدیریت مصرف برق در زمستان جدی گرفته شود / افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان سال۱۴۰۰

مدیریت مصرف برق در زمستان جدی گرفته شود / افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان سال۱۴۰۰

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفت:مدیریت مصرف برق در زمستان جدی گرفته شود / افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان سال۱۴۰۰ مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفت: افرادی که میزان برق مصرفی ماهیانه آنها در ایام غیرگرم ، کم تر از ۸۰کیلو وات ساعت ودر ایام گرم

Print Friendly, PDF & Email

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفت:
مدیریت مصرف برق در زمستان جدی گرفته شود / افزایش حداقل ۱۰ درصدی مصرف برق در زمستان سال۱۴۰۰
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفت: افرادی که میزان برق مصرفی ماهیانه آنها در ایام غیرگرم ، کم تر از ۸۰کیلو وات ساعت ودر ایام گرم زیر ۱۰۰کیلو وات ساعت باشد، شامل تخفیف صد درصدی قبوض می شوند .
به گزارش دنیای اسرار، مرسل صالحی با اشاره الگوی مصرف برق گفت: الگوی مصرف درماه های گرم ۳۰۰ کیلووات ساعت و ایام غیرگرم ۲۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.
وی همچنین تصریح کرد: در صورتی که میزان برق مصرفی ماهیانه مشترکانی که در ایام غیرگرم، کم تر از ۸۰کیلو وات ساعت و در ایام گرم زیر ۱۰۰کیلو وات ساعت باشد، شامل تخفیف صد درصدی قبوض می شوند .
صالحی درادامه بیان کرد: سالیانه ۷درصد به مبلغ انرژی اضافه می شود اما مشترکین پر مصرف علاوه بر این ۱۶ درصد به میزان مبلغ قبض آنها افزوده می شود.
وی ادامه داد: در سال جاری ۷۵۰۰ تفاهم نامه باصنایع و ادارات مختلف اعم از شهرداری ،جهت کاهش مصرف برق و همچنین مدیریت مصرف بسته شده است که به همین منظور پاداش همکاری به صورت بستانکار درقبوض این مشترکین اعمال شد.
اخطار به واحد های صنعتی پرمصرف
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان همچنین افزود: میزان برق مصرفی واحد های صنعتی نباید به بالاتر از میزان خریداری شده تجاوز کند، در صورت بالا رفتن از این میزان، شرکت توزیع برق پس از اخطار، نسبت به قطع برق واحد صنعتی مورد نظر اقدام می کند.
صالحی در ادامه متذکر شد: واحدهای صنعتی باید بارهای سنگین را به خارج از فصل زمستان منتقل کنند و مصرف روشنایی را کاهش دهند.
وی ادامه داد: همچنین واحدهای صنعتی باید دربخش تجهیزات بهینه سازی انجام دهند و از لامپ های کم مصرف استفاده کنند.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان همچنین تصریح کرد: از دیگر نکاتی که می توان در خصوص مصرف بهینه انرژی در واحدهای صنعتی مورد بحث قرار داد انتقال تعطیلات و تعمیرات است که می توانند آن را به زمستان و تابستان در ایام پیک مصرف برق انتقال دهند.
وی همچنین ادامه داد: اگر دربخش های دولتی، اداری،شهرک های صنعتی و… کاهش مصرف و بهینه سازی انجام نشود حفظ پایداری شبکه دچار چالش می گردد.
نشان استاندارد برق ر ارگانها و سازمانهای دولتی و خصوصی
وی در بخش دیگر صحبت های خود بیان کرد: طی صحبت ها و تصمیمات پیشین که در استانداری اصفهان گرفته شد شرکت توزیع برق با حکم استانداری به صورت محسوس و نامحسوس ادارات را بازرسی می کند و درصورت مشاهده افزایش مصرف بیش از اندازه ، با آنها برخورد می شود.
صالحی ادامه داد: در گروه های مجزا درفصل زمستان برای کنترل و بازرسی مصرف انرژی ارگان ها یک نفر از شرکت گاز، یک نفر از شرکت برق و یک نفرهم ازدفتربازرسی استانداری به بازرسی از ارگانها و سازمان ها مشغول می شوند و این روند در تابستان با جایگزین شدن یک بازرس از شرکت آب و فاضلاب ادامه پیدا می کند.
وی عنوان کرد: برای کلیه ادارات کنتور هوشمند نصب شده و به طور لحظه ای میزان مصرف را می توان کنترل کرد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه هرسال به اداره ها و ارگانها برچسب انرژی داده می شود، گفت: مطابق استاندارد های موجود سازمانها توسط بازرسین بررسی و طبق استانداردها برچسب گذاری می شوند.
وی در ادامه این بخش گفت: از ۴۶۹ ارگان و سازمان فقط پانزده اداره گرید Aبرچسب استاندارد را گرفته و۱۶۳مورد اصلا برچسب نگرفتند.
به گفته وی مشکل اصلی ادارات برای انجام ندادن استاندارد سازی مصرف ،نداشتن بودجه است
صالحی در رابطه با مدیر انرژی در هر سازمان گفت: شرکت توزیع برق درهر ارگان مدیرانرژی مشخص نموده است که باید شرایط مصرف را روزانه کنترل نمایند و گزارشات مربوطه را به صورت دوره ایی در اختیار شرکت توزیع قرار دهند.
وی در پایان این بخش از صحبت های خود متذکر شد: اگرادارات اصول لازم جهت کاهش مصرف وبهینه سازی تجهیزات برقی را انجام داده باشند برچسب انرژی خود را ارتقاء خواهند داد.
توصیه هایی برای کاهش مصرف انرژی در ادارات
این مقام مسوول با بیان اینکه اداره و ارگانها می توانند طبق توصیه ها در مصرف برق با شرکت توزیع همکاری کنند، عنوان کرد: اداره های دولتی می توانند با انجام توصیه های مدیریت مصرف انرژی به مدیریت مطلوب این فرآیند در سازمان خود بپردازند.
وی در این خصوص یادآور شد: به کارگیری سلول های خورشیدی برای تامین ۲۰ درصد انرژی ، خاموش کردن تجهیزات برقی هنگام خروج از محل کار، هوشمندسازی موتورخانه ها و همچنین خاموش کردن روشنایی های اضافه در هنگام شب می تواند راهکاری برای بهینه سازی مصرف در ادارات محسوب شود.
مشترکین از وضعیت مصرف خود مطلع می شوند
صالحی افزود: مشترکین می توانند با نصب نرم افزار کاربردی «برق من»، ازمیزان مصرف خود و خاموشی های مطلع شوند و درخواست های خود را دراین نرم افزار مطرح کنند.
وی درادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: پس از ارسال پیامک بهای مصرف برق برای مشترکین، رده بندی مصرف نیز برای هر مشترک ارسال می شود تا از این طریق از نحوه مصرف برق خود مطلع شوند.

زیباسازی شهرسبب افزایش میزان مصرف برق
صالحی در ادامه توضیح داد:شهرداری برای زیبا سازی معابر از نورپردازی های متعدد استفاده کرده است که در بلوار ها، آبنماها، نورپردازی دیوارها و درختان مشاهده می شود همچنین در این خصوص استفاده از آبنما های برقی و استفاده از نمایشگر ها و تلویزیون های موجود در شهر هم در صورتی که مدیریت نشود در مصرف بی رویه برق بی تاثیر نخواهد بود.
وی تاکید کرد: برای مدیریت مصرف در سطح شهر مکاتبات لازم با شهرداری اصفهان انجام شده است که اقدامات موثری در این خصوص از جمله تنطیم فتوسل های نجومی پارک ها، کاهش زمان روشن بودن آبنماها و …. که نمادی از فرهنگ سازی مدیریت مصرف در سطح جامعه شهری است انجام شده است.
توصیه هایی برای کاهش مصرف در زمستان
وی درخصوص کاهش مصرف در زمستان افزود: استفاده حداقلی از بخاری و پکیج های برقی، استفاده از لباس گرم در منزل وتنطیم دمای ۱۸ درجه سانتی گراد تجهیزات گرمایشی و… می تواند در مدیریت مصرف بهینه برق در زمستان کمک بسزایی کند
با کاهش یک درجه دمای محیط کار یا سکونت، ۶ درجه مصرف انرژی کاهش می یابد.
صالحی در پایان صحبتهای خود گفت: اگر هرکدام از مشترکین نکات کاهش مصرف را انجام دهند شاهد کاهش چشم گیری در مصرف خواهیم بود و ما را در ارائه خدمات و حفظ پایداری شبکه یاری خواهند کرد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.