تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
کد خبر : 32504

مراجعه به بیمارستان سوانح وسوختگی افزایشی بوده است /دستگیری ۲۵ نفر بدلیل قاچاق و تولید مواد مُحترقه غیرمجاز  دراصفهان

مراجعه به بیمارستان سوانح وسوختگی افزایشی بوده است /دستگیری ۲۵ نفر بدلیل قاچاق و تولید مواد مُحترقه غیرمجاز  دراصفهان

از سال ۱۳۹۰تا ۱۴۰۱ مراجعه به بیمارستان سوانح وسوختگی افزایشی بوده است رییس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: بررسی آمار از سال ۱۳۹۰تا ۱۴۰۱  نشان می‌دهد که روند مراجعه مصدومان سرپایی از حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع)، افزایشی بوده است. علی‌اکبر جنگجو،در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود:

Print Friendly, PDF & Email

از سال ۱۳۹۰تا ۱۴۰۱
مراجعه به بیمارستان سوانح وسوختگی افزایشی بوده است

رییس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) اصفهان گفت: بررسی آمار از سال ۱۳۹۰تا ۱۴۰۱  نشان می‌دهد که روند مراجعه مصدومان سرپایی از حوادث چهارشنبه سوری به بیمارستان امام موسی کاظم (ع)، افزایشی بوده است.

علی‌اکبر جنگجو،در نشست خبری با اصحاب رسانه  افزود: آمار سال‌های۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان نشان می‌دهد که روندرو به رشدی در آمار بستری مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری نیز داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:۹۰ درصد سوختگی‌ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در جهان به علت سوختگی جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان تصریح کرد: نتیجه سوختگی به عواملی مانند سن، درصدسوختگی و وضعیت سلامتی قبلی مصدوم بستگی دارد و هرچه از سوختگی درجه یک به سمت سوختگی درجه‌های بالاتر برویم، شاهد بروز مشکلات بیشتری خواهیم بود.
جنگجو با اشاره به آمار مصدومان مراجعه‌کننده چهارشنبه سوری سال گذشته به بیمارستان امام موسی کاظم (ع) گفت: ۸۶ درصد مرد و ۱۴ درصد آن‌ها زن و ۱۰۰ درصد از افراد بستری شده مرد بوده‌اند.

وی اظهار کرد: عوامل مصدوم‌کننده این مراجعان  شامل ۶۸ درصد ترقه، ۲۹ درصد آتش و ۳ درصد سایر موارد مانند فشفشه بود

رئیس بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان با اشاره به آغاز حوادث چهارشنبه‌سوری سال ۱۴۰۱، بیان کرد: چند روز پیش شاهد مراجعه بیماری بودیم که  بدلیل مصدومیت هنگام تهیه مواد مُحترقه از ناحیه دست دچار مشکل شده و به این مرکز درمانی مراجعه کرده است

وی بیشترین گروه‌ سنی مصدومان چهارشنبه سوری در اصفهان را ۴۵ درصد بین ۱۰ تا ۱۹ سال و ۱۷ درصد بین ۳۰ تا ۳۹ سال دانست و تصریح کرد: بیشترین قشر آسیب پذیر در این آیین‌ها تا سن ۳۹ سال هستند.

جنگجو با بیان‌اینکه ۳۷ درصد از مصدومان مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته دانش‌آموز بودند، گفت: ۸۱ درصد از مصدومیت‌ها هنگام استفاده از مواد مُحترقه، ۹.۵ درصد هنگام ساخت مواد مُحترقه و ۹.۵ درصد رهگذران بوده‌اند.

دستگیری ۲۵ نفر بدلیل قاچاق و تولید مواد مُحترقه غیرمجاز  دراصفهان

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ هزار عدد مواد مُحترقه قاچاق و ۳۱۷ کیلوگرم مواد پیش‌ساز برای ساخت این مواد غیراستاندارد در استان، کشف و ۲۵ نفر نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

سرهنگ جهانگیر کریمی تاکید کرد: پلیس از برگزاری جشن و نشاط، سنت‌ها و شادی مردم استقبال می‌کند و اگر این شادی‌ها در چارچوب قوانین شهروندی باشد، از آن‌ها حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: این مراسم باید خانواده‌محور و محله محور باشد، چرا که اگر به خیابان اصلی کشیده و باعث ایجاد مزاحمت برای مردم شود، خط قرمز ما خواهد بود

کریمی ادامه داد:با هرکسی  که در روزهای پایان سال و چهارشنبه‌سوری  بخواهد آسایش مردم را بهم بزند، برخورد خواهیم کردودر ایام نوروز مهمان پلیس خواهند بود.

کریمی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲۴۰ هزار مواد محترقه و ۳۱۷ کیلوگرم نیز مواد پیش‌ساز کشف شد و در همین زمینه ۲۵ نفر نیز بازداشت شده‌اند.

وی گفت:بهترین راهکار برای پیشگیری از حوادث احتمالی چهارشنبه سوری فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح از طریق خانواده ها نهادهای فرهنگی و اجتماعی، رسانه‌ها است تاکنون فیلم‌ها و کلیپ‌های زیادی درباره این موضوع تولید شده است اما بسیاری از این هشدارها، باورپذیر نیست بنابراین باید سراغ تولید محتواهایی رفت که تاثیرگذار باشد.

عبدالله ایوبی معاون عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان  نیز در این نشست  عنوان کرد: پارسال  فقط یک مورد انفجار در موتورسیکلت حامل مواد محترقه رُخ داد ودیگر حادثه انفجاری گزارش نشد

معاون عملیات سازمان آتش نشانی اصفهان افزود:در سالی که گذشت ۳۴۰۰ مورد گشت داشتیم که تعداد آن‌ها در این روزها بیشتر شده و تذکرات لازم نیز داده شده است.

وی افزود: در خصوص چهارشنبه‌سوری دو توصیه داریم، مورد اول این است که در صورت بروز حادثه احتمالی، با ۱۲۵تماس بگیرند و آدرس صحیح و کامل را ارائه کنند، همچنین اگر شخصی دچار حریق شد، با دست صورت خود را بپوشاند و از دویدن خودداری کندوروی زمین غلط بخورد .

ایوبی اظهار کرد: روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تماس با سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان گرفته شده که به‌طور متوسط ۴۳ درصد حریق و ۵۷ درصد حوادث ایمنی بوده است.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.