تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
کد خبر : 27086

مردم و نخبگان باید خود را در قبال شهر مسئول بدانند

مردم و نخبگان باید خود را در قبال شهر مسئول بدانند

محمد نورصالحی:مردم و نخبگان باید خود را در قبال شهر مسئول بدانند رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم تاکید داشتند که شهردار آینده از ساکنان اصفهان، نزدیک به مردم و نخبگان، پاکدست و مدیر آگاه به شهر و شهرداری باشد و افراد متخصص را به کار گیرد تا در مجموع بتواند شهر را در تراز مورد

Print Friendly, PDF & Email



محمد نورصالحی:
مردم و نخبگان باید خود را در قبال شهر مسئول بدانند

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم تاکید داشتند که شهردار آینده از ساکنان اصفهان، نزدیک به مردم و نخبگان، پاکدست و مدیر آگاه به شهر و شهرداری باشد و افراد متخصص را به کار گیرد تا در مجموع بتواند شهر را در تراز مورد انتظار برساند.

به گزارش دنیای اسرار،  محمد نورصالحی بعدازظهر دیروز (یکشنبه ۱۷ مردادماه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به روزهای تغییر مدیریت شهری و استقرار شورا و شهردار جدید در اصفهان است، اظهار کرد: مردم انتظار تغییر د ابعاد مختلف مدیریت شهری دارند و مسائل گردشگری، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی و شهرسازی رویکردهای جدید را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: همه اعضا ادوار شورای اسلامی شهر اصفهان قابل احترام هستند و معتقدیم که همه آنها برای توسعه اصفهان تلاش کردند و بی شک در دوره ششم با رویکرد و قوت بیشتری برای بهبود جایگاه اصفهان تلاش خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به فرآیند انتخاب شهردار جدید اصفهان، تصریح کرد: ویژگی‌های شهردار را با مردم به اشتراک گذاشته و از آن‌ها نظرسنجی کردیم؛ مردم نیز مشارکت خوبی داشتند و ۵۰ شاخصه را برای انتخاب شهردار اعلام کردند.

وی به ویژگی‌های مدنظر مردم اشاره کرد و ادامه داد: مردم اصفهان بر اساس نظراتی که به اعضای جدید شورای شهر رسانده اند بیشتر بر موضوعاتی مثل اینکه شهردار اصفهان ساکن اصفهان باشد، پاکدست باشد و به نخبگان اعتقاد داشته باشد را مدنظر قرار داده اند و انتظار دارند که مدیریت شهری از مدیران آگاه و افراد متخصص استفاده کند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه علاوه بر انجام امور جاری، موضوع آب، محیط زیست و حل موضوع بی‌ آبی در بستر زاینده‌رود نیز انتظار بزرگ مردم است، گفت: اگرچه مدیریت شهری مستقیم در این خصوص مسئولیت ندارد اما باید مطالبه‌ گری در این زمینه توسط شورای شهر و شهردار آینده دنبال شود.

وی افزود: کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار به دلیل انتظار مردم برای بهبود وضعیت خشکسالی اصفهان و زاینده رود تشکیل شده است و حضور ۹ عضو شورا در این کمیسیون به دلیل دغدغه شورا در این زمینه است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یک ماه برای معرفی فرد مورد نظر به عنوان شهرداری اصفهان فرصت داریم، گفت: حدود ۷۰ نفر برای تصدی شهرداری اصفهان توسط مردم معرفی شدند و برخی افراد نیز توسط اعضای شورا به لیست نامزدها اضافه شدند که طی فرایندهایی، این تعداد به ۱۱ نفر رسیده است و افرادی که شرایط انتخاب به عنوان شهردار کلانشهر اصفهان را نداشتند یا تمایلی برای حضور در این پست را ندارند، حذف شدند.

وی تاکید کرد: طی دو هفته آینده امید داریم به گزینه نهایی شهردار برسیم و ایشان را به وزارت کشور معرفی کنیم، اما برای اینکه فعالیت مدیریت شهری زمین نماند در اولین جلسه سرپرست شهرداری را معرفی کردیم تا امور جاری با قدرت پیش برود.

نورصالحی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات بیشتر برای توسعه مناطق کم‌ برخوردار در دستور کار است و این اقدام با هدف بهره‌مندی بیشتر مناطق مختلف شهر از امکانات انجام می‌شود، گفت: در ادوار مختلف به حوزه گردشگری توجه ویژه‌ای شده و به نظر می‌رسد در این دوره باید از مشارکت بیشتر دیگر نهادها و مردم در حوزه فکری و مالی استفاده کنیم تا امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری زیرساخت‌های گردشگری اصفهان را بالا ببریم و به همین منظور مشوق‌ هایی برای ایجاد جاذبه بیشتر برای احیای بافت‌های تاریخی باید انجام شود تا استقبال مردم برای حضور در این مناطق بیشتر شود.

وی اضافه کرد: هرچند که صنعت گردشگری طی دوسال اخیر به واسطه کرونا دچار آسیب شد و اصفهان نیز متضرر گردید اما معتقد هستیم که با مدیریت شیوع کرونا می توان مجدد رونق گردشگری را دنبال کنیم.

نورصالحی اظهار کرد: مشارکت مردم و استفاده از نخبگان شهری در دستور کار است و قطعا در راستای  زیست‌پذیری شهر و انجام پروژه‌ها با ظرفیت بیشتر و حجم بالاتر تاکید داریم تا سرمایه‌های خرد و کلان در شهر جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مردم و نخبگان برای شهر خودشان تلاش کنند و خود را مسئول بدانند و مدیریت شهری را یاری کنند، از سرمایه گذاران نیز خواهش می کنیم وارد اصفهان شوند و بستر برای حضور آنها فراهم خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.