تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر : 31422

 معاون ریاست جمهوری به اصفهان سفر می‌کند

 معاون ریاست جمهوری به اصفهان سفر می‌کند

به منظور پیگیری مطالبات زیست محیطی؛  معاون معاون ریاست جمهوری به اصفهان سفر می‌کند  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و نیز دیگر مسائل زیست محیطی در استان، علی سلاجقه به اصفهان سفر می‌کند. به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، مهران زینلیان صبح سه‌شنبه در نشست بررسی عوامل آلایندگی هوا

Print Friendly, PDF & Email

به منظور پیگیری مطالبات زیست محیطی؛

 معاون معاون ریاست جمهوری به اصفهان سفر می‌کند

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: باتوجه به اهمیت موضوع آلودگی هوا و نیز دیگر مسائل زیست محیطی در استان، علی سلاجقه به اصفهان سفر می‌کند.

به گزارش دنیای اسراربه نقل ازمهر، مهران زینلیان صبح سه‌شنبه در نشست بررسی عوامل آلایندگی هوا در استان اصفهان اظهار داشت: این نشست پیش جلسه‌ای برای گفتگو با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

وی ادامه داد: با حضور دکتر سلاجقه معاون ریاست جمهوری در اصفهان و نمایندگان دستگاه قضائی و نظارتی، مصوبات سفر قبلی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به استان پیگیری و با مسئولان و مدیرانی که مصوبات گذشته را بلاتکلیف گذاشته‌اند برخورد خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه باید برای بهبود شرایط زندگی مردم اقدامات کارشناسی شده را از همین امروز آغاز کنیم، گفت: با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور مواردی که باعث آلودگی هوای استان شده‌اند برشمرده خواهد شد و با ارائه بسته‌های راهبردی کوتاه و بلند مدت تلاش خواهیم کرد تا در جهت بهبود وضعیت هوای اصفهان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

زینلیان افزود: در این بسته‌های راهبردی قطعاً تأمین انرژی خورشیدی و پاک برای استان، تعیین سهم بندی انرژی برای استان‌ها، افزایش ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا، انتقال منابع آلاینده به خارج از محدوده استان، استانداردسازی سوخت، تأمین آب و جاری شدن زاینده رود، توجه به تالاب بین المللی گاوخونی، استفاده از سیستم‌های نوین تصفیه هوا برای صنایع، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری و … در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به دلایل مختلف آلودگی هوا در اصفهان، خاطرنشان کرد: هرچند که مصرف مازوت تأثیرات مخربی بر محیط زیست و مردم گذاشته است اما نباید از سایر دلایل آلایندگی هوا در اصفهان غفلت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با جدیت مراحل هدایت واحدهای آجرپزی به خارج از محدوده استان را پیگیری خواهیم نمود. همچنین باتوجه به سهم صنایع و عوامل متحرک به ویژه خودروها در آلودگی هوای اصفهان تصمیمات قاطعانه ای برای این عوامل خواهیم گرفت. هدف ما کاهش میزان آلایندگی هوای اصفهان است.

زینلیان افزود: هدف ما کاهش چالش‌های مردم استان با بهترین و سریع‌ترین راهکارهای ممکن است. در خصوص آلایندگی هوای اصفهان نیز تمامی غیرممکن‌ها را ممکن می‌کنیم تا شرایط زندگی مردم استان مطلوب و مساعد شود.

وی با بیان اینکه خط قرمز ما حیات اصفهان است، گفت: همه متولیان، دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌های خصوصی باید با یکدیگر همکاری کنند تا چاره‌ای برای کاهش آلودگی هوا در استان اندیشیده و اجرایی شود. امیدواریم سفر معاون ریاست جمهوری به استان بهترین دستاوردها را برای کاهش آلودگی هوای اصفهان داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.