تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴
کد خبر : 33572

موارد قانونی سبقت گرفتن وسیله نقلیه

موارد قانونی سبقت گرفتن وسیله نقلیه

مسیری که راننده می خواهد برای سبقت گرفتن وارد آن شود باید تا فاصله دور و مطمئنی از طرف مقابل خالی از هر گونه وسیله نقلیه بوده و تفاوت سرعت بین وسیله نقلیه او و وسیله نقلیه جلویی برای سبقت کافی باشد. به گزارش دنیای اسرار :بر اساس مواد ۱۳۲ و ۱۳۴ آیین نامه رهمایی

Print Friendly, PDF & Email

مسیری که راننده می خواهد برای سبقت گرفتن وارد آن شود باید تا فاصله دور و مطمئنی از طرف مقابل خالی از هر گونه وسیله نقلیه بوده و تفاوت سرعت بین وسیله نقلیه او و وسیله نقلیه جلویی برای سبقت کافی باشد.

به گزارش دنیای اسرار :بر اساس مواد ۱۳۲ و ۱۳۴ آیین نامه رهمایی و رانندگی چنانچه رانندگان قصددارند از وسایل نقلیه ای که در جهت آنان حرکت می نمایند سبقت بگیرند باید در محل های مجاز و در صورت لزوم پس از روشن کردن چراغ راهنما و یا با دادن علامت تنها از سمت چپ آنها سبقت گیرند و پس از سبقت و طی مسافت کافی، بار دیگر با روشن کردن چراغ راهنما و یا با دادن علامت به طرف راست راه متوجه و در مسیر قبلی خود قرار گیرند به نحوی که راه وسیله نقلیه ای که از آن سبقت گرفته شده بسته و موجب تصادف نشود و با این وجود سبقت گرفتن از طرف راست وسیله نقلیه ای که در حال گردش به چپ می باشد مجاز خواهد بود.
برابر قانون مسیری که راننده می خواهد برای سبقت گرفتن وارد آن شود باید تا فاصله دور و مطمئنی از طرف مقابل خالی از هر گونه وسیله نقلیه بوده و تفاوت سرعت بین وسیله نقلیه او و وسیله نقلیه جلویی برای سبقت کافی باشد تا به این ترتیب موجب به خطر انداختن خود و ترافیک سمت مقابل نشود.
البته آیین نامه راهنمایی و رانندگی، سبقت گرفتن در مواردی شامل : ۱- سر پیچ های تند و سر بالایی‌هایی که میدان دید راننده، کم است.۲- از ۵۰ متر مانده به پیچها تا ۵۰ متر بعد از آن یا در تقاطع راهها یا در تقاطع راه آهن.۳-در مواقعی که روشنایی و میدان دید به هر علتی کافی نباشد. ۴- سبقت از وسیله نقلیه‌ای که خود در حال سبقت گرفتن است، مگر در راهی که به مناسبت وجود سه ردیف خط کشی بریده یا بیشتر، این عمل مجاز باشد ۵- برای اتوبوس ها و کامیون ها در معابر شهری.۶- از یکصد متر مانده به مدخل تونل ها و پل ها تا انتهای آنها و ۷- در نقاطی که با نصب علایم مخصوص، سبقت گرفتن ممنوع اعلام شده باشد. را ممنوع کرده است.
تهیه و تنظیم: سرهنگ” محمدرضا محمدی” رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.