تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
کد خبر : 28096

نخبه‌پروری راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

نخبه‌پروری راهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است

پیام نجفی تاکید کرد:بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با مسؤولیت‌پذیری و ایجاد حس تاثیرگذاری کم می‌شود، همین واگذاری مسؤولیت‌ها باعث نخبه‌پروری و هدفمند شدن زندگی‌شان می‌شود. بهگزارش دنیای اسرار: پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، در نشست خبری با اصحابرسانه کهبه مناسبت روز دانشجو برگزارشداظهار داشت: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸

Print Friendly, PDF & Email

پیام نجفی تاکید کرد:بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با مسؤولیت‌پذیری و ایجاد حس تاثیرگذاری کم می‌شود، همین واگذاری مسؤولیت‌ها باعث نخبه‌پروری و هدفمند شدن زندگی‌شان می‌شود.

بهگزارش دنیای اسرار: پیام نجفی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، در نشست خبری با اصحابرسانه کهبه مناسبت روز دانشجو برگزارشداظهار داشت: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان دارای ۲۸ واحد و مرکز است و در مقاطع مختلف تحصیلی دارای ۷۸ هزار دانشجو است،ازاین تعداد پنج هزار دانشجوی خارجی و مابقی ایرانی هستند. حدود ۳۵ درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی‌اند ودر رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه طرح‌هایی مانند پویش منجر به افزایش جذب دانشجویان به رشته‌هایی که قبلاً مورد توجه نبوده، شده است، افزود: ظرفیت سازی برای اشتغال دانشجویان را در این زمینه در دستور کار داریم و در این راستا با بدنه صنعت و بنگاه‌های اقتصادی استان نیز ارتباط خوبی را ایجاد کرده‌ایم

نجفی عنوان کرد: با توجه به این طرح پویش، پایش صورت می‌گیرد و استارتاپ ها نیز کاربردی تر خواهد شد و در نتیجه منجر به توسعه شرکت‌های دانش بنیان خواهد شدکه نیازهای کشور را برطرف کنند.

وی تاکید کرد:بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با مسؤولیت‌پذیری و ایجاد حس تاثیرگذاری کم می‌شود، همین واگذاری مسؤولیت‌ها باعث نخبه‌پروری و هدفمند شدن زندگی‌شان می‌شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: باید از حضور صنایع بزرگ تشکر کنیم چون این اتفاق خوب که از مسائل امیدوارکننده دانشگاه‌ها است، در حوزه‌های فرهنگی با مشورت و همکاری نهاد رهبری اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد، مهدویت روحیه امید را به نسل جوان منتقل می‌کند و باید فضا را برای این امر آماده کنیم. 

وی اظهار کرد: ظرفیت عظیمی که ما در تفکر شیعه داریم کمک زیادی به رشد نسل جوان می‌کند، ما در حوزه‌های فناوری و فرهنگی می‌توانیم ترکیب خوبی داشته باشیم، در حوزه‌های دیگر نیز به دنبال تحول هستیم، کرسی‌های آزاد اندیشی و گفت‌وگوهای دو طرفه بین دانشجویان و اساتید باید انجام شود. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان واقعاً پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، ادامه داد: باید پیوند بین نسل جوان و میراث گذشته ایجاد شود و این رسالت بر عهده دانشگاه است که آن را اجرایی خواهیم کرد.

نجفی گفت: طراحی‌ها و تحول‌های خوبی صورت گرفته که با حضوری شدن دانشگاه شاهد آن خواهیم بود، باید نسل جوان را با میراث این شهر آشنا کنیم و بستر رشد نسل آینده را فراهم کنیم. 

رئیس دانشگاهآزاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: عمده جمعیت دانشجویان خارجی از عراق،افغانستان، سوریه وبسیار محدود از لبنان  وترکیه جذب می‌شود، برای مثال دندان پزشکی در دانشگاه‌ آزاد بسیار با کیفیت و کم‌هزینه است.

وی با ارائه آماری از طرح پویش تصریح کرد: حدود ۷۵۰ دانشجو حین تحصیل به صورت قطعی قرار داد با صنایع دارند و بیش از یک هزار دانشجو نیز در این زمینه متقاضی بوده‌اند که در حال مکان یابی برای آموزش حین کار آنها هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص شهریه دانشگاه‌های آزاد نیز ادامه داد: باید توجه داشت که با توجه به رتبه بندی صورت گرفته شهریه برخی از دانشگاه‌ها کاهش نیز داشته است.

نجفی خاطرنشان کرد: ۸ واحد کارآموزی پویش بدون شهریه است و علاوه بر مدرک تحصیلی، مدرکی به عنوان مدرک پویش داده می‌شود که سابقه فعالیت برای او به شمار بیاید، ولی هنوز جز سوابق کار قانونی به حساب نمی‌آید. 

همچنین دراین نشست، حجت‌الاسلام حسن عارضی ضمن تبریک روز دانشجو اظهار داشت: چهار ماه بعد ازکودتای ۲۸ مرداد معاون رئیس جمهور آمریکا قصد سفر به ایران را داشت، فضای خیلی خاصی بود، خفقان حاکم بود و تنها دانشجویان به این سفر واکنش نشان دادند و فریاد زدند.عارضیتأکید کرد: روز دانشجو روز ضد آمریکا و ضد سلطه‌گری است و دانشجو به کسی که مصداق استکباراست در دانشگاه اعتراض می‌کند، اینروز باید با این مصداق به دانشجو معرفی شود، مواجهه درست با پیرامون زمانی صورت می‌گیردکه شناخت از جامعه و انقلاب درست باشد، درک دانشجو باید عالمانه باشد تا اعتراض اوهم عاقلانه باشد. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان توضیح داد: وقتی انقلاب اسلامی صورت گرفت روحانیونی مثل شهید بهشتی و شهید باهنر و شهید مطهری به دانشگاه راه یافتند و ارتباط خوبی گرفتند، روحانیون نماینده حوزه بودند و به این سبب حضور روحانیون نطام یافت و نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ شکل گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان از حالت سنتی خارج شده و با برنامه راهبردی فعالیت خود را در دستور کار قرار داده است، اضافه کرد: طی سه ماه گذشته که در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان فعالیت دارم مخاطب اولم دانشجویان، دوم اساتید و سوم کارمندان بوده است.

عارضی گفت: در راهبردهای تعیین شده نهاد رهبری دانشجویان برای ما در اولویت هستند، سعی شده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد استفاده شود، ۲۸ واحد در استان اصفهان ،  هزار و ۵۰۰ نفر هیأت علمی تمام وقت و ۳ هزار و ۹۰۰ استاد مدعو داریم، حدود ۲ هزار نفر کارکنان دانشگاه هستند. 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان یادآور شد: برای گروه معارف دو برنامه داریم که تحول در دروس و کتب یکی از آن‌هاست و کتب در حال تغییر است، سرفصل‌های ۱۰ درس برای اساتید ارسال شده است، هیأت اندیشه‌ورز از روحانیونی است که در دانشگاه فعال هستند و یک دوره آموزشی برای اساتید گروه معارف با موضوع نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. 
 

وی مطرح کرد: معتقدیم باید دروس معارف به مرحله‌ای برسند که در مرحله مناسب از زندگی به دانشجویان کمک کند و متناسب با ظرفیت‌های استان و درس مربوطه از مکان‌های مربوطه بازدید صورت گیرد و تنها به دانش خلاصه نشود و بینش هم در آن‌ها صورت گیرد و دروس معارف متناسب با نیاز‌های دانشجو برنامه‌ریزی شود. 

وی با بیان اینکه مشورت گرفتن از دانشجویان باید در دانشگاه‌ها مورد توجه باشد، ادامه داد: این امر به معنای تکریم دانشجو است و باید این امر در همه حوزه‌ها انجام شود.

عارضی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بحث امید در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است، طرح اندیشه تمدن‌ساز بر این پایه نوشته شده است و باید نهاد نمایندگی حالت مجری‌گری نداشته باشد و ظرفیت‌ها را فراهم کند تا دانشجویان محور آن باشند، هیأت دانشجویی نهاد در راستای کارسازی و اهداف کلان نهاد نمایندگی فعالیت می‌کند. 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با اشاره به تشکیل کانون مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: این کانون کشوری است و کار سختی است که به دانشجویان سپرده شده است.

وی با بیان دانشگاه مسأله محور از مطالبات رهبر معظم انقلاب است، گفت: در این زمینه تاکنون سه جلسه در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شده است و موضوعات مهم استان را دنبال می‌کند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.