تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 28754

نخستین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان

نخستین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان گفت: ما شاهد این هستیم که سرود و هنر موسیقی با نهضت انقلاب همگام شده است. به گزارش دنیای اسرار:حمد رهنما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص جریان‌سازی و هنر سرود این مطلب را بیان فرمودند که سرود همانند هوای تازه و بهاری در

Print Friendly, PDF & Email

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان گفت: ما شاهد این هستیم که سرود و هنر موسیقی با نهضت انقلاب همگام شده است.

به گزارش دنیای اسرار:حمد رهنما با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در خصوص جریان‌سازی و هنر سرود این مطلب را بیان فرمودند که سرود همانند هوای تازه و بهاری در بین مردم و جامعه تأثیرگذار است اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند سرودی تأثیرگذار و ماندگار است که در ذهن‌ها ماندگار باشد. سرودهایی که از اول انقلاب ساخته شده ماندگار و بر سر زبان مردم کوچه و بازار است.

وی افزود: جشنواره در ۱۲ محور امید به آینده انقلاب و پیشرفت کشور، شخصیت‌های ملی مذهبی، نوجوان ایرانی آینده‌ساز ایران، کالای ایرانی اقتصاد مقاومتی و تولید، مقاومت و تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم، ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار مقابله با کرونا، شهدای مدافع سلامتی، خانواده و جمعیت، بیانیه گام دوم انقلاب و ظرفیت‌ها و عدالت پروری برگزار می‌شود و بخش ویژه جشنواره نیز به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اختصاص دارد که به صورت جداگانه داوری خواهد شد.

دبیرجشنواره استانی سرود فجر در اصفهان تشریح کرد: جشنواره در سطح ملی شامل چهار بخش است که بخش اول تولید سرود، سرود بدون موسیقی (آکاپلا)، بازخوانی سرودهای تولید شده و ایده ساخت نماهنگ است، همچنین در سطح استانی در بخش‌های تولید سرود، سرود بدون موسیقی و بازخوانی سرودهای تولید شده برگزار می‌شود.

رهنما با بیان اینکه تاکنون ۸۳ گروه از استان برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کردند که امیدواریم افزایش پیدا کند تا بتوانیم در سطح ملی مانند همیشه پیشتاز باشیم و خوش بدرخشیم تاکید کرد: تیرماه سال ۱۴۰۱ بخش ملی جشنواره برگزار خواهد شد. بیست‌وهشتم فروردین ۱۴۰۱ و در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) آیین اختتامیه جشنواره استانی برگزارمی‌شود و منتخبین به جشنواره ملی راه پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه با توجه به اینکه منتخبین فقط از طریق داوری که متشکل از اساتید نام‌آشنای حوزه گروه سرود موسیقی استان، آثار را ارزیابی خواهند کرد به جشنواره کشوری راه پیدا نمی‌کنند، اضافه کرد: در دهه‌های اخیر گروه‌های سرود در مناسبت‌های مختلف اجرا داشتند، اما در دو سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا که تمام برنامه‌ها به حاشیه رفته است رویکردها تغییر کرد و گروه‌های سرود متوقف و راکد نشدند و با عنوان اجرای پاتوقی در مراسم‌های ملی و مذهبی مختلف به ایفای نقش پرداختند.

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود فجر در اصفهان افزود: در دهه کرامت توسط گروه‌های سرود استان هزار و ۱۰۰ اجرای پاتوقی با عنوان کرامت ایرانی برگزار شد که از تهران به مرکزیت معاونت فرهنگی و هنری سازمان بسیج از سپاه صاحب‌الزمان (عج) برای این حرکت پرشور و نشاط، تقدیر و تشکر شد.

رهنما ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از سی‌اُم دی‌ماه تا سی‌اُم بهمن‌ماه به نشانی اینترنتیhttp://www.festivalsorood.ir بارگذاری کنند.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.