تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۸:۴۷
کد خبر : 30409

نخستین جشنواره ملی فرهنگی – هنری قرض‌الحسنه برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فرهنگی – هنری قرض‌الحسنه برگزار می‌شود

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی_هنری قرض الحسنه در سه بخش رسانه، فرهنگی – هنری، پژوهش و نوآوری برگزار می شود. به گزارش خبرنگاردنیای اسرار ، رضا اسفندیاری در ارتباط با این. جشنواره افزود: قرض‌الحسنه، فرهنگِ پسندیده‌ اسلامی- ایرانی، دارای وسعت تاریخی دیرینه‌ای است که   نقش مؤثری در رفاه، همدلی

Print Friendly, PDF & Email

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: نخستین جشنواره ملی فرهنگی_هنری قرض الحسنه در سه بخش رسانه، فرهنگی – هنری، پژوهش و نوآوری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگاردنیای اسرار ، رضا اسفندیاری در ارتباط با این. جشنواره افزود: قرض‌الحسنه، فرهنگِ پسندیده‌ اسلامی- ایرانی، دارای وسعت تاریخی دیرینه‌ای است که   نقش مؤثری در رفاه، همدلی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی بیان داشت: در همین راستا بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین و اولین بانک تخصصی قرض‌الحسنه در ایران، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی فرهنگی _هنری قرض الحسنه کرده است.
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تصریح کرد: سیستم بانکی کشور باید به مرور زمان از سوددهی خارج و سپرده‌گذاری و ‌مطلوبیت سود سپرده در نظام بانکی از بین برود.
وی به ۵۳۰ شعبه قرض الحسنه در  کشور و  ۳۰ شعبه در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: قوی‌ترین ساختار مالکیتی بانکی را دارد و طی ۱۵ سال فعالیت خود با تراز مثبت و سوددهی کار کرده و زیان نداشته است.

اسفندیاری  با اشاره به اینکه دولت سیزدهم سقف وام‌های قرض‌الحسنه را از ۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داده است، اضافه کرد: علاوه بر این امسال اشخاص حقوقی می‌توانند تا سقف ۵۰۰ میلیون وام قرض‌الحسنه دریافت کنند.

وی افزود: این بانک از ابتدای اردیبهشت امسال در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، وام ازدواج، و فرزندآوری و … به متقاضیان تسهیلات پرداخت کرده و از سوی دیگر در حال پرداخت وام‌های اشتغال به کمیته امداد و بهزیستی است.

مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان تصریح کرد:  طی پنج ماه گذشته بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در اصفهان ۱۱۵۰ فقره وام ازدواج، ۱۵۵۰ فقره وام فرزندآوری، ۱۸۰ فقره وام به کمیته امداد و ۸۵ فقره وام اشتغالزایی به بهزیستی پرداخت کرده است.

وی اعلام کرد:  در طول پنج ماه نخست امسال در استان اصفهان ۵۸ هزار فقره وام پرداخت کرده‌ایم همچنین نسبت مطالبات به مصارف این بانک طی مدت جاری ۱۹ صدم درصد است.

اسفندیاری با بیان اینکه اساس فعالیت بانک مهر ایران، قرض‌الحسنه است، اظهار کرد: ما مجاز به دریافت سپرده نیستیم و در مواقعی که مشتریان نیاز به دریافت تسهیلات دارند از طریق معدل حساب و تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد می‌توانند وام دریافت کنند.

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم نظام بانکی ما اسلامی نیست، اما بعضا در اجرا درست عمل نمی‌کنیم، بنابراین باید ساختار نظام بانکی ما اصلاح شود.

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اصفهان با اعتقاد بر اینکه متاسفانه وام‌گیرنده و مجریان ما، طرح‌های بانکی را رعایت نمی‌کنند، اظهار کرد: سیستم بانکی کشور باید به مرور زمان از سوددهی خارج و سپرده‌گذاری و ‌مطلوبیت سود سپرده در نظام بانکی از بین برود.

وی تاکید کرد: امروز دست بانک‌های خصوصی را در نظام بانکداری باز گذاشته‌ایم، در حالیکه نظارت بر آن باید جاری باشد و به‌نوعی ساختار نظام بانکی باید اصلاح و با از بین رفتن ساختار سپرده‌گذاری سودمحور، تولید تقویت شود.

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.