تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰:۲۳
کد خبر : 31775

نشست خبری سیزدهمین جشنواره ی فیلم فجر در اصفهان برگزار شد

نشست خبری سیزدهمین جشنواره ی فیلم فجر در اصفهان برگزار شد

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم‌های فجر در اصفهان از ۱۷ بهمن ماه به مدت ۷ روز با اکران ۱۸ فیلم سینمایی برگزار می‌شود. به گزارش دنیای اسرار: علی تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه  اظهار کرد: استان

Print Friendly, PDF & Email

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: سیزدهمین دوره از جشنواره فیلم‌های فجر در اصفهان از ۱۷ بهمن ماه به مدت ۷ روز با اکران ۱۸ فیلم سینمایی برگزار می‌شود.

به گزارش دنیای اسرار: علی تمنایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست خبری بااصحاب رسانه  اظهار کرد: استان اصفهان ۱۳ دوره برگزاری رویداد ملی فجر را تجربه کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان گفت: در سیزدهمین جشنواره فجر اصفهان، سینماهای ساحل و فلسطین برای عموم و سینمای سپاهان برای اهالی رسانه و هنرمندان اکران دارند.

تمنایی افزود: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره فیلم فجر در تهران بیش از ۷۰ فیلم به این دبیرخانه رسیده که از این میان ۱۸ فیلم برای بخش سودای سیمرغ پذیرش شده‌اند و هر ۱۸ فیلم در اصفهان اکران خواهد شد.

وی اظهار کرد: اکران فیلم‌های این دوره از روز دوشنبه هفدهم بهمن ماه در اصفهان آغاز خواهد شد و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه امسال دو برنامه ویژه در رویداد سیزدهم فجر اصفهان طراحی شده است افزود: قرار بود مهرماه گذشته جشن مهر سینما را برگزار کنیم اما این برنامه را در همین ایام الله دهه فجر همزمان با جشنواره فیلم فجر اصفهان برگزار خواهیم کردو از اهالی فن سینما و سایر رشته‌های مرتبط از پنج رشته تجلیل خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان پس از تهران ظرفیت خوبی در تولید آثار سینمایی دارد، بیان داشت: یکی از این ظرفیت‌ها جوانانی هستند که در بخش تولید فیلم کوتاه و مستند آثار خوبی را ارائه می‌کنند.

تمنایی با اشاره به چندین دوره جشنواره فیلم کودک در اصفهان گفت: متأسفانه در زمینه فیلم‌ساز کودک و تولید فیلم بلند عقب هستیم ولی همانطور که فیلم‌سازان اصفهانی توانستند در جشنواره ایساتیس یزد افتخارآفرینی کنند، یعنی زمینه و توانمندی آن در اصفهان وجود دارد و نیز در ساخت و تولید فیلم بلند نیاز به همت بیشتری وجود دارد که اولین فیلم بلند اصفهان به نام مصطفی در حال تولید است‌.

رضا دهقانی دبیر جشنواره و معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اینکه امسال ظرفیت سینماها افزایش یافته و سینما ساحل و فلسطین هرکدام حدود ۵۰۰ نفر ظرفیت دارند، گفت: از طریق سامانه سمفا خریداری بلیط انجام می‌شود .

وی در ارتباط با نرخ بلیت‌ها نیز افزود: قیمت بلیت برای هر فیلم ۴۰ هزار تومان است و  افزایش نرخ صورت نگرفته است.

وی یادآور شد: ساعت ۱۶ و ۱۸:۳۰ و ۲۱ شب اکران‌ها انجام و هر فیلم سه بار اکران می‌شود و البته در هر سینما یکبار اکران دارد.

دبیر جشنواره فیلم فجر خاطر نشان کرد: نقد و بررسی فیلم‌ها را تشکل‌های سینمایی با در اختیار دادن فضایی به آنها انجام می‌دهند.

خبرنگار:علیرضاهژبری

عکاس:احسان حسین آبادی

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.