تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر : 30078

نشست شورای اطلاع رسانی استان در محل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد

نشست شورای اطلاع رسانی استان در محل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد

همزمان با ایام بزرگداشت مقام خبرنگار: نشست شورای اطلاع رسانی استان در محل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزارشد به گزارش دنیای اسرار :بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان همزمان با ایام بزرگداشت روز خبرنگار و با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی استان صبح امروز ۱۸ مردادماه درمحل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد. محمدرضا

Print Friendly, PDF & Email

همزمان با ایام بزرگداشت مقام خبرنگار:
نشست شورای اطلاع رسانی استان در محل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزارشد

به گزارش دنیای اسرار :بیست و نهمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان همزمان با ایام بزرگداشت روز خبرنگار و با حضور رئیس شورای اطلاع رسانی استان صبح امروز ۱۸ مردادماه درمحل مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

محمدرضا جان‌نثاری در این نشست ضمن تسلیت ایام سوگواری دهه محرم گفت: مراسم عزاداری‌های امسال به نحو شایسته انجام گرفت. اقامه عزای اباعبدالله الحسین (ع) امسال باعظمت و متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد. برخی نگران بودند مشکلات اقتصادی سبب کم رونق شدن مراسمات مذهبی گردد، اما زمانی که مردم به صحنه آمدند این مراسم را باشکوه هرچه بیشتر برگزار کردند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان،رئیس شورای اطلاع رسانی استان بیان کرد: اگر در سال ۶۱ هجری قمری یک سیستم رسانه‌ای قوی با حضور خبرنگاران واقعی وجود داشت که مطالب را به گوش همه جهانیان برسانند، یزیدیان جرئت چنین اقدامات وحشیانه‌ای را نداشتند و قطعاً صحنه متفاوت بود. در زمان اسارت، وقتی‌که حضرت زینب (س) را نزد یزید بردند، آن حضرت با یک خطبه‌ای واضح و روشن یک اطلاع‌رسانی دقیقی از واقعه کربلا بیان کردند.
وی با بیان این که اولین راوی واقعه کربلا حصرت زینب (س) است، اظهار کرد: زمانی که خطبه توسط آن حضرت بیان شد، افراد حاضر در آن جلسه که تا آن زمان از امام حسین (ع) کینه داشتند بابیان این خطبه تحت تأثیر قرار گرفته و گریه کردند. این خطبه خود یک اطلاع‌رسانی دقیق از واقعه کربلا بود که حضرت زینب (س) آن را به‌طور کامل بیان کرد.
جان‌نثاری افزود: اگر این مسائل در آن زمان منتشر می‌شد آیا این‌همه جنایت اتفاق می‌افتاد؟ امروز نیز همین‌طور است اگر روایت‌ها و حقایق‌ها به‌درستی بیان نشود، دشمنان نیز با واقعیت‌های زمان ما همین کار را خواهند کرد. تا به امروز تحریف‌هایی راجع به دفاع مقدس از سمت دشمنان انجام گرفته است. هم‌چنین در رابطه با مدافعان حرم هم که به دلیل برخی از مسائل به دلایل امنیتی اطلاع رسانی نشد تحریف‌هایی نسبت به واقعیت‌ها صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: اگر امروز مقام خبرنگار را گرامی می‌داریم به خاطر آن است که خبرنگار حقایق را بیان می‌کند. خاصیت یک خبرنگار خوب و متعهد آن است که به بیان مطالبی که از تحریف جلوگیری می‌کند، می‌پردازد و واقعیت‌های جامعه را به نحو احسن بیان می‌کند. انسان‌های مسئله‌دار و فاسد، دیکتاتور، ریاکار و منافق با سیستم اطلاع‌رسانی دقیق و صحیح مخالف هستند؛ لذا اگر روز خبرنگار را گرامی می‌داریم درواقع به جنگ با نفاق، فساد و زشتی‌ها رفته‌ایم و در حال استقبال از خوبی‌ها و حقایق روشن و صحیح هستیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: بایستی بستری را فراهم کنیم تا خبرنگاران مؤمن و متعهد به بیان واقعیت‌ها بپردازند و جامعه را از انحراف دشمنان دور سازند.
وی تصریح کرد: ما رسول اکرم (ص) را پیامبر یعنی پیام‌رسان اسلام خطاب می‌کنیم؛ حال سؤال این است که آیا این پیام‌رسانی یکی از شئون اطلاع‌رسانی نیست؟ پیام خدا را پیامبر به خلق خدا رساند. آیا کار حضرت زینب خبرنگاری نبود؟ آیا آن موقع اگر مسائل بیان نمی‌شد امروز اثری از قیام امام حسین (ع) و یاران وفادارش بود؟ پس اگر پیام انقلاب اسلامی نیز در جهان منعکس نشود شاهد خواهیم بود تا صدسال دیگر اثری از انقلاب اسلامی نخواهد بود. لذا بیان حقایق یکی از ضرورت‌های جامعه است و در جامعه‌ای که اطلاع‌رسانی صحیحی اتفاق نیفتد، این جامعه همانند یک مرداری خواهد بود که پس از راکد ماندن آن به یک تعفن تبدیل می‌شود.
وی یادآور شد: خبرنگار وظیفه سنگینی دارد زیرا با تحریفات مبارزه می‌کند و جلوی این مسائل را می‌گیرد. همان‌قدر که یک رزمنده در زمان جنگ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به همان مقدار نیز یک خبرنگار با دوربین خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر اطلاع‌رسانی در جامعه انجام نگیرد آن جامعه دیگر هویت ندارد، پس باید مقام خبرنگار را که اطلاع‌رسانی درستی از وقایع زمان می‌کند را پاس بداریم.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان اذعان کرد: ما وظیفه سنگینی در این شورای اطلاع‌رسانی داریم و باید بستر را برای بیان حقایق فراهم کنیم و نگذاریم تا دشمان حقایق را تحریف کنند. در ایام گذشته برخی تلاش داشتند تا جامعه را بی‌دین نشان دهند اما در این ایام سوگواری نشان داده شد که جامعه اصالتاً دین‌دار است. رسانه‌ها باید تحلیل‌های دقیق و اطلاع‌رسانی‌های زیادی برای اجتماع بزرگ هیئات مذهبی که در میدان امام حسین (ع) برگزار شد انجام دهند تا جلوی افکار غلط دشمنان گرفته شود.
وی با بیان این که خبرنگاران رزمندگان جبهه فرهنگی کشور هستند، اظهار داشت: آن‌ها در طول روز برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند و دربرابر حرف انسان‌های پلید ایستادگی می‌کنند. ما در حد توان از رسانه‌ها، خبرخوب و خبرنگار خوب دفاع نکردیم و امید است در این جلسه بتوانیم اندک وظیفه را به‌خوبی انجام دهیم. ما وظیفه‌داریم از خبرنگاران دفاع کنیم و خبرنگاران اصلی و واقعی را از خبرنگار نماها جدا کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: اصل مسئله این است که امروز دشمن می‌خواهد نظام اسلامی ما را به چالش بکشد. درحال حاضر دشمنان ما احکام اسلامی را چالش کشیده‌اند. ما نتوانستیم احکام شرعی را به نحو احسن برای مردم تبیین کنیم و باید اطلاع‌رسانی دقیقی در این زمینه انجام گیرد.
وی با اشاره به قانون حجاب در ایران گفت: حجاب در ایران یک قانون است و این که برخی می‌گویند حجاب اجباری این مطلب درست نیست. ما به دنبال آن نیستیم تا اجباراً جامعه را به حجاب سوق دهیم بلکه همه باید این قانون را رعایت کنند ولی ما می‌خواهیم به این نتیجه برسیم تا خود فرد به داشتن حجاب مقید گردد. به همین منظور رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی مناسب را زمینه حجاب انجام دهند و در این زمینه امربه‌معروف کنند.
وی ادامه داد: انتظار داریم در حوزه حجاب رسانه‌ها امربه‌معروف کنند و معروف حجاب را برای جامعه بشکافند و منکر بودن بی‌حجابی و سگ گردانی برای مردم بازگو کنند. هم‌چنین برای ترویج در بحث حجاب نیز رسانه‌ها باید مصادیق انسان‌های موفق با حجاب را در زمینه‌های مختلف برای مردم بیان کنند.
گفتنی است: در پایان این نشست رئیس و اعضای شورای اطلاع رسانی استان در دیداری که بیش از دو ساعت به طول انجامید، باحضور در دفاتر رسانه های مستقر در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان، ضمن تجدید دیدار با اصحاب رسانه حاضر در این مجموعه، روز خبرنگار را به ایشان تهنیت گفتند.
همچنین مقرر شدتا در فرصت مقتضی، رئیس شورای اطلاع رسانی استان اصفهان از دیگر رسانه های مستقر در خارج از این مجموعه بازدید نماید.

خبرنگار:علیرضاهژبری

Print Friendly, PDF & Email
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.